کد خبر : 1681610 | 13 اردیبهشت 1399 ساعت 11:09 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر باید هم در انتخاب مدیر و هم هیات مدیره دقت کند

محمدخانی: هیات مدیره اگر خوب بود این مشکلات نبود

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره همسو و اقتصادی باید در دستور کار وزارت قرار گیرد.

محمدخانی: هیات مدیره اگر خوب بود این مشکلات نبود

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب‌های نه چندان مناسب برای مدیریت سرخپوشان صدای پیشکسوتان این باشگاه را درآورده و آنها اعتقاد دارند یک هیات مدیره تیمی با حضور نفرات ورزشی، مدیر و اقتصادی که تمرکز و تلاش آنها روی موفقیت پرسپولیس باشد می‌تواند آنها را از وضعیت کنونی خارج کند.

 

ناصر محمدخانی، مهاجم اسطوره‌ای باشگاه پرسپولیس درباره شایعاتی که درباره آینده لیگ برتر وجود دارد می‌گوید: اگر قرار است بازی برگزار شود، بدون تماشاگر و با تمهیدات خاص بهداشتی برگزار شود. جان مردم که بازیکنان و اعضای باشگاه‌ها نیز جزو همین مردم هستند، از همه‌چیز مهم‌تر است. درباره نحوه مشخص کردن قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده فیفا مهم‌ترین مرجع است. اگر بخواهیم درباره قهرمان صحبت کنیم، از هر طورنگاه کنید پرسپولیس باید قهرمان اعلام شود. این تیم قهرمان فصل گذشته است، قهرمان نیم‌فصل لیگ نوزدهم است، صدرنشین فعلی لیگ با 10 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم است و حتی 9 بازی آینده پرسپولیس نسبت به سایر مدعیان آسان‌تر هستند زیرا پرسپولیس تمام بازی‌هایش با تیم‌های مدعی را انجام داده و توانسته آن‌ها را شکست دهد. به نظر من قهرمانی حق پرسپولیس است و این تیم شایسته‌ترین باشگاه برای به دست آوردن این عنوان است.

 

محمدخانی در واکنش به بحث‌هایی که درباره کسر قرارداد بازیکنان شکل گرفته نیز گفت: اگر در اروپا این کار را می‌کنند به خاطر این است که آنجا تمام درامد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی و بلیت‌فروش و تبلیغات و چندین منبع دیگر است که به خاطر کرونا همه تعطیل‌شده و برای همین بازیکنان هم با باشگاه‌ها راه می‌آیند و اینکه رقم قرارداد بازیکنان در اروپا خیلی بالا است و همین باشگاه‌های اروپایی را با چالش مواجه کرده است. اما در ایران رقم قرارداد‌ها خیلی کم است و آخر فصل هم بازیکنان با باشگاه‌ها همین رقم کم به مشکل می‌خورند.


وی درباره شرایط مدیریتی پرسپولیس و عدم تعیین مدیرعامل برای سرخ‌ها نیز می‌گوید: خیلی بد است، متأسفانه وزارت ورزش و وزیر ورزش به این موضوع توجهی ندارد. من عقیده دارم وزیر ورزش باید هرچه زودتر یک مدیرعامل موجه و کاربلد برای پرسپولیس انتخاب کند. مدیرعامل پرسپولیس باید فوتبالی باشد و درعین‌حال در بحث مدیریت وارد و کار بلد باشد. مدیر فوتبالی باشد می‌داند چه باید بکند و از شرایط بهتر خبر دارد.

 

محمدخانی در توضیح دلایلش برای ویژگی مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید: اگر فوتبالی باشد به‌خوبی مشکلات را می‌فهمد و می‌داند چگونه با بازیکنان و تیم رفتار کند چون بازیکن بوده و داخل زمین بازی کرده و به همه‌چیز اشراف دارد. از سوی دیگر عقیده دارم مدیر فوتبالی باید مدیری باشد که محبوب هواداران هم باشد. اتفاقاً ازاین‌دست مدیران کم نداریم. درگذشته هم مدیر فوتبالی خوب داشتیم مثل محمد دادکان یا امیر عابدینی.دادکان در فدراسیون موفق بود و امیر عابدینی در پرسپولیس، بنابراین می‌شود مدیر خوب هم انتخاب کرد. حالا فوتبالی هم نبود حداقل ورزشی باشد تا با ورزش آشنا باشد و درد ورزشکار را بفهمد و بتواند به تیم و باشگاه بهتر کمک کند.


وی ادامه داد: هیات مدیره هم مهم است چون نقش بازوان مدیرعامل را دارند. هیات مدیره باید قوی باشد و به مدیرعامل کمک کند. وزیر باید در چینش هیات مدیره به‌اندازه مدیرعامل دقت کند. این را هم اضافه کنم هیات مدیره لازم نیست فوتبالی باشد بلکه باید آدم‌های اقتصادی باشند تا در درآمدزایی به مدیرعامل کمک کنند و با مدیرعامل هماهنگ و یکسو باشند تا باهم به اختلاف نخورند. متأسفانه امسال شاهد چنینی چیزی نبودیم هیات مدیره و مدیرعامل باهم اختلاف زیادی داشتند و شما دیدید چه مشکلاتی پیش آمد.

 

محمدخانی با انتقاد از وضعیت کنونی باشگاه گفت: بسیار ضعیف عمل کردند. اگر خوب بودند که این‌همه بدهی بالا نمی‌آوردند. مشکلات انصاری‌فرد خیلی زیاد و حاد بود. قراردادهای سنگینی با بازیکنان خارجی بستند و همین کار پرسپولیس را سخت‌تر از گذشته کرد. مدیرعامل و  هیات مدیره باید پول‌ساز باشند و نیز با مدیریت صحیح پول بازیکنان را به‌موقع بپردازند و نیز طلب طلبکاران را پرداخت کنند تا باشگاه به مشکل نخورد. متأسفانه پرسپولیس غرق در مشکل است.

دیدگاه‌ها