کد خبر : 1681618 | 13 اردیبهشت 1399 ساعت 12:10 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

مقابله به مثل دشمن قدیمی

مایکل جردن بهترین بسکتبالیست تاریخ نیست!

آیزایا توماس، ستاره سابق بسکتبال آمریکا می‌گوید بر خلاف نظر اغلب مردم، مایکل جردن بهترین بسکتبالیست تاریخ نبوده.

مایکل جردن بهترین بسکتبالیست تاریخ نیست!

 

به گزارش "ورزش سه"، آیزایا توماس ستاره سابق بسکتبال آمریکا در دوران حضور خود در میادین بسکتبال سابقه درگیری‌ در درون و بیرون از زمین با مایکل جردن، اسطوره دنیای بسکتبال را داشته. او حالا می‌گوید بر خلاف نظر اکثر مردم، جردن بهترین بسکتبالیست تاریخ نیست و او حتی جردن را بهترین بسکتبالیستی که با او بازی کرده نمی‌داند.

 

درگیری این دو ستاره بسکتبال قدمتی به اندازه چند دهه دارد. بعد از مستندی که اخیرا در آمریکا منتشر شد و مایکل جردن در آن از توماس به عنوان یک عوضی یاد کرده، حالا نوبت آیزایا است که پاسخ اسطوره را بدهد. توماس در این باره می‌گوید مایکل جردن حتی بین سه بسکتبالیست برتر تاریخ نیست.

 

1494121

 

توماس که سالها در تیم پیستونز، در پست گارد راس بازی می‌کرده می‌گوید از دید او کریم عبدالجبار بهترین بسکتبالیست تاریخ است و رتبه‌های بعدی هم به لری برد، مجیک جانسون، مایکل جردن و یولیوس اروینگ تعلق می‌گیرد.

 

توماس که تیمش پیستونز در سالهای 1989 و 1990 دو بار پیاپی، شیکاگو بولز و مایکل جردن را در مرحله پلی‌آف ان‌بی‌ای حذف کرده و قهرمان این لیگ شده بود می‌گوید اگر جردن آنقدر شانس نمی‌آورد و بولز در زمانی که لیکرز با هدایت مجیک جانسون می‌درخشید یا زمانی که لری برد در سلتیک آقایی می‌کرد با آنها رقابت می‌کرد، امروز دیگر کمتر کسی نامش را به عنوان بهترین بسکتبالیست تاریخ مطرح می‌کرد.

 

توماس به شبکه سی‌بی‌اس گفت:" اگر تصور کنید که جردن و تیم بولز در دهه هشتاد حضور داشتند، اصلا نمی‌توانستم تیم موفقی باشند. وقتی صحبت از اقتدار جردن و تیمش می‌کنند منظورشان دهه 90 است در حالیکه ما در دهه هشتاد تیمها و ستاره‌های به مراتب بزرگتری داشتیم. اگر آنها در دهه هشتاد با لیکرز، پیستونز و سلتیکز رقابت می‌کردند از همه آنها شکست می‌خوردند. چیزی که جردن را از همه ما متمایز می‌کند این است که او اولین کسی بوده که تری‌پیت کرده ولی شک نکنید که او جلوی مجیک، لری و دکتر جی نمی‌توانست چنین کاری بکند".

 

دیدگاه‌ها