کد خبر : 1681659 | 13 اردیبهشت 1399 ساعت 15:05 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش اسپورت:

افشای سندی که سرنوشت اینیستا را تغییر می داد

آندرس اینیستا پیش از اینکه به آکادمی لاماسیا بارسلونا برود، چیزی تا امضای قرارداد با آلباسته فاصله نداشت.

افشای سندی که سرنوشت اینیستا را تغییر می داد

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از دیاریو اسپورت، نام آندرس اینیستا در تاریخ فوتبال اسپانیا جاودانه خواهد ماند. حولای امسال، دهمین سالروز گلی است که او در فینال جام جهانی 2010 وارد دروازه هلند کرد تا اسپانیا برای اولین بار به عنوان قهرمانی جهان دست یابد.

اینیستا که اهل فوئن تالبیا از توابع آلباسته است، سال 1994 وارد آکادمی فوتبال آلباسته شد و تا 1996 در این باشگاه حضور داشت اما در نهایت بارسا را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

 

 

1494142

 

 

دیاریو اسپورت امروز سندی را فاش کرد که نشان می دهد سال 1996 و زمانی که اینیستا تنها 12 سال داشت، سران آلباسته قصد سرمایه گذاری بلندمدت روی او را داشتند و مطمئن بودند که روزی او به تیم اول باشگاه خواهد رسید.

گینس ملندس مدیر وقت آکادمی آلباسته، در همان زمان از هیچ کاری برای حفظ اینیستا دریغ  نکرد و حتی قرارداد او آماده بود ولی اینیستا پس از مشورت با خانواده اش، بارسلونا را انتخاب کرد.

 

تاریخ ثبت شده روی قرارداد، 6 ژوئن 1996 است. تنها چند روز پس از اینکه اینیستای 12 ساله در تورنمنت "آولین دی برونت"، خوش درخشید و همه را تحت تاثیر خود قرار داد؛ از جمله استعدا یاب های بارسلونا را.

 

 

1491308

 

 

خوزه راموس رمیرو برونتوس رئیس وقت آلباسته، رسما پیشنهاد قرارداد بلندمدت را پیش روی پدر اینیستا قرار داد.

قرارداد از اول جولای 1996 اعتبار داشت و برای آن، مدت زمان خاصی در نظر گرفته نشده بود. در این قرارداد، مبلغی به عنوان دستمزد ماهانه در نظر گرفته شده بود و مبلغی نیز برای رفت و آمد اینیستا از فوئن تابلیا به آلباسته.

بندی در قرارداد وجود داشت که بر اساس آن، وقتی اینیستا به سن 15 سالگی می رسید، باید از شهر خود به آلباسته نقل مکان می کرد و کاملا در اختیار باشگاه قرار می گرفت.

بند دیگری به این اشاره داشت که اگر اینیستا در 10 بازی تیم اول باشگاه برای حداقل 45 دقیقه به میدان برود، دستمزد او تا حداقل دستمزد بازیکنان حرفه ای دسته اول و دوم اسپانیا افزایش می یافت و این نشان می دهد که سران آلباسته اطمینان داشتند که اینیستا روزی به پیراهن تیم اول باشگاه خواهد رسید.

در نهایت پیشنهاد از سوی اینیستا رد شد و او سپتامبر همان سال به لاماسیا رفت و مسیر فوتبالی اش برای همیشه تغییر کرد. ستاره ای که چند سال نیز کاپیتان بارسا بود، دو سالی است که برای ویسل کوبه ژاپن بازی می کند و قصد دارد همان جا بازنشسته شود.

 

 

 

1476749

 

دیدگاه‌ها