کد خبر : 1681750 | 13 اردیبهشت 1399 ساعت 22:45 | 36.2K بازدید | 0 دیدگاه

بویان کرکیچ:

خریدهای جدید بارسا، خیانت به برنامه باشگاه است

بویان کرکیچ، ستاره سابق بارسلونا، از این باشگاه خواست تا به جای خریدهای "فی‌البداهه"، طبق "برنامه" ای که همیشه در این باشگاه وجود داشته ، بازیکن‌های جدید را به تیم اصلی اضافه کنند.

خریدهای جدید بارسا، خیانت به برنامه باشگاه است

به گزارش "ورزش سه"، بیشتر ستاره‌های دهه گذشته بارسلونا را محصولات آکادمی جوانان این باشگاه تشکیل دادند؛ بازیکنانی مانند جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، ژاوی و لیونل مسی که آبی‌ و اناری‌ها را به افتخارات زیادی رساندند.

هرچند همچنان بازیکنانی مانند ریکی پویگ و آنسو فاتی از لا ماسیا به تیم اصلی می‌رسند اما این باشگاه در سال‌های اخیر پول بیشتری برای خریدهای بازیکن هزینه کرده است. و در این میان، کرکیچ معتقد است که خرید بازیکنانی مانند مارتین برایثویت و ترینکو، هیچ توجیهی ندارد.

او به خبرنگاران گفت:" بارسا برنامه دارد یا داشتند. و من از آنها می خواهم که به آن برنامه برگردند. رئال مادرید همیشه به عنوان باشگاهی که خوب بازیکن می فروشد، شناخته می شود؛ در حالی که در نوکمپ، خریدهای مقدس تیم مان، که باعث بزرگی ما شد، محصولات لا ماسیا بودند.

 

1001090

 

بدون شیوه خودمان، ما هرگز بازیکنانی مثل مسی، ژاوی و اینیستا نداشتیم. این سه بازیکن نه تنها در تاریخ بارسلونا، بلکه در تاریخ فوتبال جایگاه فوق العاده ای دارند. در سال 2010، هر سه آنها در رتبه های اول تا سوم توپ طلا بودند که نشان دهنده این بود که ما بی نظیر هستیم و دلیل آن بی نظیر بودن این بود که ما خودمان بودیم.

این به معنای این نیست که ما خریدهایی از خارج نداشته باشیم. خریدهایی مانند ترینکائو استراتژیک هستند اما تا زمانی که برنامه ای وجود دارد، چه کاری می خواهیم با او انجام بدهیم. بعد از بازی برای براگا، آیا او جایی در تیم کیکه ستین دارد؟ بارسا او را قرض خواهد داد؟ به سوال ها باید اکنون پاسخ داد. و این احساس وجود دارد که پاسخی برای اینها وجود ندارد. ما با ریکی پویگ چه خواهیم کرد؟ آیا آنسو فاتی همچنان در تیم اول بازی خواهد کرد.؟

بارسا نمی تواند در مورد چنین تصمیمات مهمی، فی‌البداهه عمل کند. و و این شامل مدیریت تیم زیر 19 ساله ها و تیم B هم می شود. خرید برایثویت وقتی لوئیس سوارز مصدوم است، مثل زمانی که ساموئل اتوئو مصدوم بود و ماکسی لوپز را خریدیم، فی البداهه است. این خیانت به برنامه ای است که باعث بزرگی ما شد. باید هرچه زودتر به آنچه خودمان هستیم، باور پیدا کنیم. تنها به این ترتیب می توانیم خودمان باشیم."

دیدگاه‌ها