کد خبر : 1681858 | 14 اردیبهشت 1399 ساعت 17:18 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای عبور از بحران توسط جزیره مدیریتی سرخ

آنچه باید از وضعیت بحرانی مالی در پرسپولیس بدانید

در پرسپولیس هر عضو به دنبال راهکار جداگانه‌ای است تا ضمن دستیابی به هدف خود، باشگاه را نیز از بحران خارج کند.

آنچه باید از وضعیت بحرانی مالی در پرسپولیس بدانید

به گزارش "ورزش سه"، هیات مدیره سه نفره پرسپولیس نیز همانطور که پیش از این گفته شد با جزیره بندی خاص و شکاف بزرگی که در دیدگاه‌ها دارند، به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند شرایط را به سود خود ترتیب دهند.

 

مشکلات مالی و بدهی‌ها در کنار مخارج جاری باشگاه باعث شده تا آنها راهکارهای زودبازده را برای رسیدن به منابع مالی لازم را در دستور کار قرار دهند. این در حالیست که آخرین راه برون رفت آنها در مدیریت گذشته مربوط به عقد قرارداد با کارگزار بوده است. قراردادی که محمدحسن انصاریفر در دوره مدیرعاملی خود منعقد و ادعای درآمد 150میلیاردی‌اش از این راه خبرساز شده بود.

 

اکنون اما با جدایی مهدی محمدنبی و ایرج عرب و البته محمدحسن انصاریفرد، دو جبهه مهرداد هاشمی و مهدی رسول پناه هر کدام راهکارهای جداگانه‌ای را دنبال می‌کنند. رسول پناه دست به دامن پیشکسوتان و گروه پروین – دادکان و مشاوره شجاعی برهان شده و از سوی دیگر نیز مهرداد هاشمی با توجه به رفاقتی که با شرکت ریجان فیلم دارد که در ابتدای فصل منتهی به دریافت هفت میلیارد از این شرکت شده بود، در تقلای فراهم آوردن شرایطی برای حضور دوباره آنها در باشگاه است و صحبت‌هایی نیز با عابدینی به عنوان مدیر این شرکت صورت گرفته است.

 

با این حال شرکت آتیه داده پرداز به عنوان کارگزار کنونی باشگاه این موضوع را به اطلاع پرسپولیس رسانده که در شرایط کنونی قادر است 25میلیارد تومان تا پایان خرداد به این باشگاه پرداخت کند و 100 میلیارد نیز در پایان سال قراردادی خود که احتمالا اوایل دی‌ماه خواهد بود به این باشگاه پرداخت خواهد کرد. این پیشنهادی است که در شرایط کنونی از شرکت آتیه داده پرداز اعلام شده و موردتوجه باشگاه قرار نگرفته است.

 

از سوی دیگر رسول پناه که با شرکت پیشکسوتان به تازگی مذاکراتی داشته و پای صحبت‌های پروین و دادکان نشسته بود، در قبال برخی وعده‌ها، این پیشنهاد که با منابع مالی 100 میلیاردی آنها وارد خواهند شد مواجه شده است. موضوعی که حضور یک یا دو عضو از هیات مدیره پرسپولیس منوط به نهایی شدن این منبع مالی شده است. رسول پناه که نمی‌خواهد قافیه مدیریتی در پرسپولیس را به هاشمی ببازد، دنبال راهکاری است که این موضوع را نهایی سازد.

 

1494336

 

همانطور که گفته شد هاشمی سر دیگه قضیه مدیریتی باشگاه است که در روزهای ابتدایی گفته می‌شد مرد سایه در پرسپولیس شناخته می‌شود و تمام امور با دستورات و برنامه او دنبال می‌شود. هاشمی با توجه به رفاقت با عابدینی (ریحان فیلم) این مذاکرات را صورت داده تا پای این شرکت بار دیگر در پرسپولیس باز شود. ریحان فیلم اما مدعی شده در شرایط کنونی آنها نیز قادر خواهند بود بخشی را به باشگاه برای گذراندن امور پرداخت کنند و ادامه قرارداد آنها با ارائه چک‌هایی 50میلیاردی دنبال شود. هاشمی به دنبال این است تا با راضی کردن مهدی رسول پناه و رغبتی در نهایت همکاری را به سمت فسخ قرارداد با آتیه داده پرداز و همکاری دوباره با ریحان فیلم به پیش ببرد.

 

موضوع مهم نقدینگی در پرسپولیس


در حال حاضر اما باشگاه به شدت از سوی بازیکنان و طلبکاران تحت فشار قرار دارد. ناهماهنگی میان اعضای هیات مدیره هم باعث شده تا آنها برخلاف انتظار امیدوار به سرانجام رسیدن موضوع دریافت منابع نباشند. بازیکنان از سویی اعلام کرده‌اند تا در صورت شروع دوباره تمرینات تنها با پرداختی لازم مطالبات کار را استارت خواهند زد و از سوی دیگر باشگاه باید هر چه زودتر منابع لازم برای پرداخت بدهی به برانکو، زلاتکو، ماریو بودیمیر، نیلسون، شهرخودرو، فرناندو گابریل و ... را برای عبور از خطر کسر امتیاز را دنبال کرده و به دست بیاورد. چیزی که با جزیره‌ای شدن هیات مدیره و کار فردی هرکدام از آنها این ناامیدی را برای هواداران بزرگتر می‌کند.

دیدگاه‌ها