کد خبر : 1681880 | 14 اردیبهشت 1399 ساعت 18:55 | 142.4K بازدید | 0 دیدگاه

فرهاد - صمد در سکانس سوپر اکشن 

غائله مرد محبوب سیکس پکی! (عکس)

فرهاد مجیدی نزدیک در یازده فصل حضورش در استقلال نزدیک به صد گل به ثمر رسانده و البته برخی از گل های طعم دیگری برای هواداران پرشمارش دارد.

غائله مرد محبوب سیکس پکی! (عکس)

به گزارش" ورزش سه" برای هواداران استقلال احتمالا گلزنی فرهاد مجیدی در دیدار مقابل پرسپولیس خاطره انگیزترین لحظه را ساخته اما شاید برای خود مجیدی شاید مرور این تصاویر لذتبخش ترین باشد زمانی که او با یک خیز خشمگینانه از پشت محوطه جریمه و پرش مایکل جردنی  سانتر خسرو حیدری را به تور دروازه راه آهن چسباند و یکی از عجیب  ترین گل های عمرش را به ثمر رساند.


عکس هایی که از آرشیو امیرحسین خیرخواه و نعیم احمدی بیرون آورده شده مربوط به لحظه ای است که فرهاد مجیدی گره بازی استقلال و راه آهن را در لیگ نهم باز کرده و تیمش را به رتبه دوم جدول می برد.


استقلال در فصل جدایی امیر قلعه نویی و حضور صمدمرفاوی روی نیمکت به درخشش کاپیتانش محتاج بود. آن ها که در بازی ابتدای نیم فصل دوم در اصفهان مغلوب سپاهان شده بودند بعد از اخراج سه بازیکن مهم تیم(عنایتی، اکبرپور و کاظمی) در اولین بازی با دو گل فرهاد مجیدی مقابل فجر سپاسی به برتری رسیدند که گل دوم فرهاد در ثانیه های باشگاه اشک مدد جباری تدارک این تیم را در آورد.


اما در این بازی حکایت متفاوت بود. استقلال در لحظات پایانی صاحب موقعیتی شد که فرهاد مجیدی به جای پاس ترجیح داد خودش به توپ ضربه بزند که این کار باعث به هدر رفتن موقعیت شد. اتفاقی که البته خشم بلافاصله صمدمرفاوی را به همراه داشت مربی که شاید در آن زمان فکر می کرد مجیدی برای سکوها فوتبال بازی می کند و چندان نگران تیم نیست بنابراین بلافاصله کنار خط آمد و در واکنشی عجیب و غریب و شدید فرهاد مجیدی را مورد عتاب قرار داد کاری که البته بلافاصله با جریمه سکوها همراه بود و آن ها اقدام به تشویق مجیدی و شعار علیه سرمربی شان کردند.

 

 

 


در این لحظات و در شرایطی که بازی در اوج تنش بود استقلال در سمت راست زمین صاحب یک ضربه کاشته شد که توپ ارسالی خسرو حیدری با ضربه سر زیبای فرهاد مجیدی از بالای دستان مسعود همامی وارد دروازه راه آهن شد. مجیدی بلافاصله بعد از این گل به سمت هواداران استقلال رفت و در کسری از ثانیه پیراهن خود را کند و نزدیک به نقطه کرنر روی زمین زانو زد و دستهایش را به حالت صلیب باز کرد. گلی با حسی دوگانه برای صمد مرفاوی و گزارش به یادماندنی عادل فردوسی پور که داشت جدا شدن غلامپور از نیمکت حضور در حلقه شادی بازیکنان و البته شانس آوردن مرفاوی از عدم تعویض مجیدی را به آبی ها یادآوری می کرد.

 

 

 

 


فرهاد مجیدی با به صدا در آمدن سوت پایان بازی بلافاصله زمین را ترک کرد و اجازه نداد تنش موجود روی سکوها بیشتر شود اما صمد مرفاوی که از شعار هواداران به خشم آمده در پاسخ به سوال گزارشگر برنامه نود رو به دوربین گفت گنده تر از مجیدی را هم تعویض خواهد کرد!


مجیدی اما در حالی که بازی داخل زمین را به سود خود تمام کرده بود فردا در تمرین استقلال علاوه بر انجام یک مصاحبه و عذرخواهی از صمد مرفاوی دست سرمربی را در تمرین بالابرد و تماشاگران را مجبور به تشویق آقا صمد کرد. اگر چه آنطور که نزدیکان استقلال می گویند رابطه این دو بعد از این اتفاق هرگز بهبود نیافت و این سردی تا امروز نیز ادامه دارد.

 

 


در مرور تصاویر بازی استقلال و راه آهن به نکات جالبی برمی خوریم. حضور رضا نورمحمدی مدافع سابق پرسپولیس در جمع راه آهنی ها و البته جای خالی غلامحسین مظلومی ستاره فوتبال ایران در دهه 50 که در آن زمان به عنوان سرپرست روی نیمکت استقلال می نشست. همچنین بدن ساخته و پرداخته مجیدی و نمایش آن مقابل عکاسانی که در ضلع جنوبی ورزشگاه نشسته بودند قابل توجه است جایی که مجیدی شمشیر را از نیام درآورده و در برابر پرچم کرنر به زمین می کوبد.

دیدگاه‌ها