کد خبر : 1681919 | 14 اردیبهشت 1399 ساعت 21:55 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

فقط افراد و شرکت‌های حاشیه‌ای سود می‌برند؛

انتقاد زنوزی از عدم درآمدزایی تیم‌های فوتبال

مالک باشگاه تراکتور می‌گوید هزینه در فوتبال هیچ سودی برای او نداشته است.

انتقاد زنوزی از عدم درآمدزایی تیم‌های فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا زنوزی در گفت‌وگوی تصویری با شبکه ورزش اظهار کرد: من از سال ۷۵ تیم‌داری می‌کنم و از تیم فوتسال شروع کردم و حالا به تراکتور رسیدم. در سال‌های اخیر که در فوتبال بودیم، درآمد آن چنانی وجود نداشته است و معمولا درآمدهای فوتبال به خود باشگاه‌های فوتبال نمی‌رسد.

 

او ادامه داد: شرکت‌ها یا اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، خیلی خیلی بیشتر از خودِ باشگاه‌ها منفعت می‌برند و سود می‌کنند. برای مثال، اپلیکیشن‌ها و کارهای مختلفی در حاشیه فوتبال انجام می‌شود که آنها درآمدزایی می‌کنند، در حالی که هوادار برای تیم‌های فوتبال است، اما شرکت‌ها و اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، از آنها سود می‌برند. نمی‌خواهم خیلی این موضوع را باز کنم ولی البته برای عنوان کردن آنها نیز مشکلی ندارم.

 

مالک باشگاه تراکتور تصریح کرد: اگر بگوییم در فوتبال ۱۰۰ واحد درآمدزایی وجود دارد، ۹۵ درصد آن برای این شرکت‌ها یا اشخاصِ حاشیه‌ای، در اطراف فوتبال است و تنها ۵ درصد به باشگاه‌ها می‌رسد. مثلا با باشگاه‌ها قرارداد اسپانسری می‌بندند یا کارهای دیگری می‌کنند.

 

زنوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر در یک فصل برای دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی هزینه می‌کند، گفت: مثلا بگویید ۸۰ یا ۵۰ واحد هزینه می‌کنیم، چه فرقی می‌کند؟ اصلا برگشت پولی بابت هزینه‌های ما در فوتبال وجود ندارد؛ ما در حال انجام یک سری کارها و تولید یک اپلیکیشن هستیم تا از آن طریق بتوانیم هواداران‌مان را جمع کنیم و با سرویس‌دهی از طریق آن اپلیکیشن به هوادارانمان، به نوعی درآمدزایی هم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها