کد خبر : 1682150 | 16 اردیبهشت 1399 ساعت 09:44 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

قارداشی:

تمرکز فدراسیون روی آماده سازی ۱۰ بازیکن است

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به در پیش بودن مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک در رده سنی بزرگسالان گفت: تمرکز ما آماده سازی ۱۰ بازیکنی است که در این دو رویداد شرکت می‌کنند.

تمرکز فدراسیون روی آماده سازی ۱۰ بازیکن است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مهرداد علی قارداشی در مورد برنامه فدراسیون تنیس روی میز برای اردوی آماده سازی تیم ملی و بر مبنای برنامه ارائه شده از سوی سرمربی تیم ملی و تاکیدی که وی بر لزوم حداقل ۱۲ اعزام بین المللی برای المپیکی کردن شاگردانش داشته است، توضیح داد.

 

وی گفت: حضور در مسابقات  انتخابی المپیک و قهرمانی جهان مهمترین رویدادهای پیش روی تیم ملی است. برنامه ای که سرمربی تیم ملی برای آماده سازی این تیم ارائه کرده هم با محوریت این دو رویداد است و بهترین حضور ممکن در محل برگزاری آنها؛ اما اینکه چه بخشی از این برنامه قابلیت اجرایی شدن پیدا کند اصلا مشخص نیست.

 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز  تاکید کرد: نزدیک به ۳۰ اعزام بین المللی تا پیش از مسابقات کسب سهمیه در برنامه ارائه شده، پیش بینی شده است. طبیعی است که حضور در همه این رویدادها امکان پذیر نیست. در واقع سرمربی تیم ملی بر اساس تقویم فدراسیون جهانی، تمام رویدادهای مصوب را در برنامه لحاظ کرده تا بر اساس شرایط موجود، شرکت در برخی ن از آنها برای ملی پوشان تصویب شود.

 

قارداشی ادامه داد: پیشنهاد وی شرکت در حداقل ۱۲ رویداد بین المللی است اما نظر من اعزام های بیشتر است البته به شرطی که شرایط مالی و زمانی اجازه آن را به فدراسیون بدهد.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز زمان آغاز به کار فعالیت های ورزشی مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد سرمربی تیم ملی تنیس روی میز آغاز اردوها از خردادماه است. فدراسیون هم مشکلی بابت آن ندارد، آماده هستیم تا هر گونه شرایط لازم را برای شروع به کار تمرینات ملی پوشان فراهم کنیم اما مشکل اینجاست که هنوز اجازه آن را از ستاد مقابله با کرونا نگرفته ایم. در واقع در این بخش باید با نظر این ستاد پیش برویم.

 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز به وضعیت مالی این فدراسیون هم اشاره ای داشت و گفت: کمیته ملی المپیک بودجه سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش را برای سال جاری پیش بینی کرده است. وزارت ورزش اما هنوز رقمی در این زمینه تعیین نکرده است. اینکه از هر یک از این نهادها چه میزان تخصیص داشته باشیم هم به وضعیت اقتصادی کشور و بحرانی که کرونا هم ایجاد کرده ، بستگی دارد. به همین دلیل است که می گویم که اجرای برنامه های آماده سازی برای ملی پوشان به شرایط مالی هم بستگی دارد.

 

قارداشی با یادآوری اینکه طبق آخرین اعلام ITTF مسابقات قهرمانی جهان مهرماه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طبیعی است که بعد از این رقابت ها تمام تمرکز فدراسیون روی کسب سهمیه المپیک خواهد بود. بنابراین اولویت فدراسیون - در رده سنی بزرگسالان- آماده سازی ۱۰ بازیکنی است که قرار است در مسابقات جهانی شرکت داشته باشند و چهار نفر از آنها هم در رقابت های انتخابی حضور خواهند داشت.

 

وی تاکید کرد: بودجه کلی تنیس روی میز برای سال جاری مانند دیگر بخش های ورزش، دقیق و شفاف نیست اما تلاش‌مان این است در کنار کمک مالی از کمیته و وزارت، با جذب اسپانسر بهترین شرایط را برای اعزام حداکثری ملی پوشان فراهم  کنیم تا اینگونه زمینه برای حضور موفق آنها در مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک فراهم شود.

 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان گفت: بازیکنانی که ترکیب تیم ملی را برای مسابقات جهانی و کسب سهمیه تشکیل می دهند فعلا در محل سکونت خود و بیشتر در پارکینگ منازل‌شان پیگیر تمرینات‌شان هستند. به محض اجازه ستاد مبارزه با کرونا اما اردوی آماده سازی را برای آنها تشکیل می دهیم تا بیشتر از این از آماده سازی عقب نیفتیم.

 

دیدگاه‌ها