کد خبر : 1682208 | 16 اردیبهشت 1399 ساعت 14:30 | 36.1K بازدید | 0 دیدگاه

محرمی و شیرمحمدی در روزگاری که پول نبود

ستاره های پرسپولیس سوار بر موتور عتیقه(عکس)

پرسپولیس در دهه های شصت و هفتاد پر بود از بازیکنان پرطرفدار و ستاره های ملی پوش اما در همان دوران همین ستاره ها با کمترین دستمزد و امکانات برای این تیم بازی می کردند.

به گزارش"ورزش سه" پرسپولیس در اوایل دهه هفتاد هم مثل دهه شصت دوران پرفروغی در فوتبال ایران داشت. در همان سال های ابتدایی و تاقبل از اینکه وزارت صنایع معادن متمولی این تیم شده و امیرعابدینی با افکار نو و البته پشتوانه مالی خوب باشگاه را بگیرد ، بازیکنان پرسپولیس درآمد چندانی از حضور در این باشگاه نداشتند.


مجتبی محرمی یکی از ستاره های آن زمان فوتبال در حالی که در سال 71 پیشنهاد جدی و با مبلغ بالایی از تیم تازه تاسیس تجارت داشت اما با پولی به مراتب کمتر در پرسپولیس ماند:" سال 68 کشاورز 3میلیون نقد می‌داد که با 2 میلیون می‌شد خانه در آریاشهر بخری! کلی هم یخچال و فرش و گاز و تلویزیون و ماشین‌لباسشویی، ما را بردند زورخانه و دوره کردند که تو بچه لاتی، به خاطر مردم برگرد. محمود خوردبین هم رفت منزل مادرم و همه هدایای کشاورز را باروانت کرد و برگرداند. آن سال 40هزار تومان پرسپولیس به ما داد! سال 1371 هم عین این داستان برای تجارت تکرار شد، فنونی‌‌زاده، پیروانی، طاهری، دایی، دین‌محمدی و... همه رفتند. گرون‌ترین‌شون می‌گرفت 2 میلیون اما به من 6 میلیون می‌دادند و 6 میلیون وام بلاعوض خرید خانه. مهدی فنونی با همین وام در آریاشهر خانه‌ای 250 متری خرید. دوباره گفتند بمان پرسپولیس و ماندم.(خبرآنلاین  28 اسفند 1389)"
پرسپولیسی ها اما در دو سال ابتدای سال 70 قهرمانی در لیگ به دست نیاوردند هرچند در همان سال 71 در بازی هایی که در گروه برگزار می شد صدرنشین شده و در نهایت به فینال رسیدند اما در بازی نهایی در ضربات پنالتی به پاس تهران باختند. دو تیم در نود دقیقه با گل های علی اصغر مدیرروستا(پاس) و کریم باوی(پرسپولیس) یک ، یک مساوی شدند اما در ضربات پنالتی بهزاد داداش زاده پنالتی اش را از دست داد و پاسی ها هر 5 پنالتی را زدند و قهرمان شدند.

 

1494687


آن ها البته دو جام حذفی پیاپی به همراه ستاره های چون مجتبی محرمی، ناصر محمدخانی، حمید درخشان،حسین عبدی به دست آوردند. حسین شیرمحمدی هم یکی از هافبک های مهم پرسپولیس در آن دوران به حساب می آمد. بازیکنی با ترکه ای و بلندقد و  تکنیکی که با مدل موهایش که آنزمان مد به حساب می آمد معروف شده بود. او همیشه انگار قبل از بازی های پرسپولیس به آرایشگاه می رفت و آن پشت موها و فکل مد روزش را حسابی سشوار می کشید و به قدری موهایش جلب توجه می کرد که هواداران استقلال به او حسن سشوار هم می گفتند. با این حال او بازیکنی با تکنیک و تاثیرگذار در خط هافبک پرسپولیس بود و در سال 71 نفر دوم بهترین گلزنان مسابقات لیگ شد.


با این حال همانطور که در این عکس می بینید شیرمحمدی و مجتبی محرمی در حالی که بازیکنان ملی پوش پرسپولیس بوده و کلی هم محبوب بودند در همان سال با یک موتور –عتیقه- به محل تمرین پرسپولیس می رفتند. در حالی که شیرمحمدی مثل همیشه موهای درست شده ای دارد محرمی اما سرش را تراشیده است. آن زمان این اتفاق خیلی جنجالی شد و خیلی ها آن را به شیطنت های مجتبی و تنبیه او ربط دادند اما خودش بعدها اعتراف کرد که بر  سر یک کل کل این کار را کرده است:"سه روز قبل بازی با کامرون در آرایشگاه دوستم نشسته بودم که ناگهان گفت: «چقدر می‌گیری سرت را بتراشم؟!» آن موقع همه فوتبالیست‌ها پول می‌دادند تا به مد روز موهای‌شان را آرایش کنند و کچلی مثل حالا مد نبود! یک‌هو گفتم 10هزار تومان! گفت می‌دهم! بنشین بتراشم! گفتم اول پول را بده! نشان به آن نشان که در حضور چند نفر از رفقا وعده داد پول را بعداً می‌دهد و من هم کم نیاوردم و سرم را تراشید، بعد هم پول را نداد! "

دیدگاه‌ها