کد خبر : 1682290 | 16 اردیبهشت 1399 ساعت 22:28 | 30.2K بازدید | 11 دیدگاه

به فکر منافع خودتان نباشید؛

ویسی: پرسپولیس می‌خواهد یکی بمیرد و جام بگیرند؟

سرمربی پیکان امیدوار است دستور لغو مسابقات لیگ برتر داده شود.

ویسی: پرسپولیس می‌خواهد یکی بمیرد و جام بگیرند؟

به گزارش "ورزش سه"، عبدالله ویسی درباره لغو یا ادامه بازی‌های لیگ برتر اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم نظرم را راجع به تعطیلی لیگ بگویم، باید درنظر بگیریم که یک اتفاقی در دنیا افتاده و برای نخستین بار تمام جهان همسو هستند تا این دشمن(کرونا) را شکست بدهند؛ دشمنی که در جنگ فیزیکی نیست ولی در حال کُشتن آدم‌ها است.

 

او ادامه داد: اگر به فکر خودمان باشیم و منافع شخصی وباشگاهمان را در نظر بگیریم و بگوییم فلان تیم بالا یا پائین جدول است، توهین به جامعه خواهد بود. اگر ما ورزشکار و یک الگو برای جامعه هستیم، باید به فکر سلامت جامعه باشیم.

 

سرمربی پیکان اضافه کرد: اینکه چنین اتفاقاتی می‌اُفتد و ما به جان هم می‌اُفتیم، فرهنگ ایرانی بودنمان را زیر سؤال می‌برد. امیدوار هستم بازیکنان بزرگمان در تیم‌های مختلف و مربیان و مدیران باشگاه‌ها یک مقدار با طمأنینه صحبت کنیم و نگذاریم دنیا به ما بخندد و بگویند این فرهنگ ایرانی است.

 

ویسی درباره تأکید پرسپولیسی‌ها به اعلام کردن این تیم به‌عنوان قهرمان ابراز کرد: الان پرسپولیسی‌ها می‌گویند ما بالای جدول هستیم و بازی‌ها ادامه پیدا کند؛ یادم می‌آید آن زمانی که مرحوم هادی نوروزی از بین ما رفت و آنها قهرمان شدند، پرسپولیس حاضر بود تمام وجودش را بدهد ولی او زنده باشد. حالا هم حاضر هستند خدایی ناکرده یکی ازبازیکنان‌شان بمیرد، اما جام بگیرند؟ ۱۰۰ سال حاضر نیستند، اما حالا بخاطر اینکه بالای جدول هستند، چنین صحبت‌هایی مطرح می‌کنند و می‌گویند چون بقیه تیم‌ها پایین تر هستند، می‌گویند بازی نکیم.

 

 

1483737

 

 

او با تأکید بر اینکه سلامت ورزشکاران، تماشاگران و ... برای ما مهم‌تر است، عنوان کرد: یک روز مسابقه‌ی پرسپولیس بدون تماشاگر می‌شود، اما زمین و زمان را بهم می‌دوزند تا تماشاگران‌شان به استادیوم بیایند ولی الان چطور شده حاضر هستند بدون حضور هواداران بازی کنند؟ چه لذتی از این اتفاق می‌بریم؟

 

سرمربی پیکان تصریح کرد: جامعه ما بخاطر ترددها و نزدیک شدن به یکدیگر اذیت می‌شود و دچار مشکل خواهد شد. من ذی‌نفع هستم ولی به اعتقادم هر اندازه ذی‌نفع هستیم، بازی‌ها باید تعطیل شود چون این بهترین اتفاق است.

 

ویسی ادامه داد: اوایل انقلاب یک سال بازی‌ها تعطیل شد، چه اتفاقی افتاد؟ در زمان جنگ هم تعطیل شد و اتفاقی نیفتاد؛ پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و ... چه ضرری از وقفه لیگ برتر می‌کنند؟

 

او اضافه کرد: من اعتقاد دارم هر تصمیمی کارشناسان، ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ورزش بگیرند، درست است چون موشکافانه موضوع را بررسی می‌کنند. دکتر خیلیلیان، وزیر ورزش و کل مجموعه به دنبال بهترین راه حل هستند و زحمت می‌کشند. هر تصمیمی هم گرفتند، ما تمکین کنیم. مثل تمام کشورها تنها به دنبال منافع خودمان نباشیم و حرف نزنیم؛ اظهارات ما باید به نفع کل جامعه باشد.

 

 

1478005

 

 

سرمربی پیکان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دراظهار نظرهای انجام شده در روزهای اخیر منفعت تیم‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۰۰ درصد منافع باشگاه‌ها گفته شده است.  کانون مربیان و آقای ذوالفقارنسب نامه‌ای به وزارت ورزش دادند که خیلی عالی است. تراکتور هم نامه‌ای ریز و زیبا به فدراسیون داده است. همه این‌ها را جمع‌بندی کرده و نظر کارشناسان را بگوییم. هرچه وزارت بهداشت گفت عمل کنیم.

 

ویسی عنوان کرد: قبل از وقفه مسابقات، شاهین سه برد به دست آورد و ما هم دو مساوی خارج از خانه داشتیم؛ هر دو تیم روند رو به رشد داشتیم، اما باید تصمیمی به نفع جامعه بگیریم.

دیدگاه‌ها