کد خبر : 1682311 | 17 اردیبهشت 1399 ساعت 02:06 | 44.1K بازدید | 9 دیدگاه

پیروانی: گفت علیه او حرف بزن، نکونام شاهد است؛

دوباره داستان دعوای کی‌روش- برانکو باز شد!

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس اظهارات عجیبی از دوران همکاری‌اش با کارلوس کی‌روش در تیم ملی عنوان کرد.

دوباره داستان دعوای کی‌روش- برانکو باز شد!

به گزارش "ورزش سه"، افشین پیروانی در گفت‌وگو با برنامه شب‌گرد شبکه دو اظهار کرد: از زمانی که فوتبال را کنار گذاشتم، هر روز سر تمرین هستم؛ همیشه اولین نفر در تمرین حاضر می‌شوم و آخرین نفر از محل تمرین می‌روم. در زمان بازیکنی، مربیگری و مدیریت تیم، هیچوقت در تمرینات غیبت نداشتم و در زمان تعیین شده به تمرین رفتم. الان هم سعی کردم در زمان مدیریت تیم، حتی یک بار با لباس ورزشی به بیرون نروم، اما متاسفانه این مسئله در جامعه ما فرهنگسازی نشده است.

 

او ادامه داد: هر کاری احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد و این مهم نیازمند آموزش است. ما اگر می‌خواهیم به سبک و سیاق درست و جهانی برسیم، باید به ما آموزش داده شود و بدانیم که نخست وزیر، رئیس جمهور، فوتبالیست و ... با سایر مردم تفاوتی ندارند و اگر در جامعه حاضر می‌شوند، نباید موجب مزاحت آنها شویم.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تحصیل مدیریت دکتری کلان سازمانی در آمریکا و وضعیت سازمانی در ورزش ایران و باشگاه پرسپولیس ابراز کرد: یکی از عوامل اصلی برای پیشرفت در هر زمینه‌ای داشتن ثبات است؛ ثبات همیشه نتنیجه خوبی به همره دارد. در حال حاضر از ورزش صحبت می‌کنم و یکی از مهم‌ترین مشکلات در ورزش ما این است که ثبات مدیریتی وجود ندارد.

 

پیروانی اضافه کرد: در مدیریت ورزشی ایران متاسفانه باید به صورت کوتاه مدت مدیریت کنید، در حالی که در کوتاه مدت نمی‌توانید برای بلند مدت برنامه‌ریزی داشته باشید. مدیران ما در ورزش و باشگاه‌ها به بلند مدت نمی‌رسند و نمی‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند که یکی از مشکلات اساسی در این زمینه، دولتی بودن باشگاه‌ها است.

 

او درباره حضور بخش خصوصی در فوتبال عنوان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سالیان اخیر شاهد بودیم، حضور بخش خصوصی نیز همواره با شکست همراه بوده و اینکه یک بخش خصوصی موفق شود، خیلی کم اتفاق افتاده است.

 

 

1494700

 

 

مدافع پیشین تیم ملی ایران درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: چند روز قبل به‌عنوان نماینده تیم در این زمینه حرف می‌زدم و گفتم که وقتی می‌خواهید یک چیزی را وارد بورس کنید، نباید زیان‌ده و با مشکل مالی مواجه باشد، اما متاسفانه هر دو باشگاه بزرگ ما بدهی‌های کلان دارند.

 

پیروانی یادآور شد: قرار است ورزشگاه‌های درفشی‌فر و مرغوبکار به نام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال سند بخورد تا از حالت ورشکستگی خارج شوند و دیگر مشکلات زیادی برای واگذاری نداشته باشند.

 

او تصریح کرد: سوال اصلی بنده این است که وقتی استقلال و پرسپولیس وارد بورس می‌شوند، مکانیسم قیمت‌گذاری آنها به چه شکل خواهد بود؟ نباید به این دو باشگاه به‌عنوان بنگاه اقتصادی نگاه شود و نیاز است تا بعد از واگذاری سهام آنها، مدیریت خوبی در باشگاه‌ها باشد.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با تأکید بر اینکه این باشگاه یک شرکت معمولی و کارخانه نیست، عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و خوب روند واگذاری باشگاه انجام شود و نیاز است بحث کلان روی این موضوع تاثیر بگذارد. به شخصه، آرزو دارم این اتفاق بیفتد و مثل خیلی از باشگاه‌های بزرگ دنیا در این زمینه موفق شویم. پرسپولیس طرفداران ۴۰ میلیونی دارد و امیدوار هستم روزهای خوبی برای این تیم رقم بخورد. وقتی حال پرسپولیس خوب باشد، در نتیجه شور و شعف در جامعه به وجود می‌آید.

 

پیروانی با بیان اینکه یوسین بولت، قهرمان دو ۱۰۰ متر دنیا قهرمان من است، گفت: من تمام رشته‌های ورزشی را به صورت عملی و تئوری انجام دادم ولی بولت چرا هواداران زیادی دارد و دو و میدانی مخاطبان زیادی را جذب کرده است؟ چون او در ۱۰ ثانیه تکلیف را مشخص می‌کند. همه انسان‌ها اگر می‌خواهند در هر زمینه سیاسی، اقتصادی و ورزشی موفق شوند، باید خوی نشان دهند. بولت سالیان سال در رده اول دو و میدانی است و باید فاصله اجتماعی در زمان کرونا را همانند فاصله او با رقبای‌اش حفظ کنیم! همه آمدند و رقابت کردند تا او را کنار بزنند ولی بولت یک تنه تلاش کرد و موفق شد. اقتدار و بزرگی او به همه ثابت کرد که با تلاش، همت و آینده‌نگری به هدفش رسید.

 

 

1480546

 

 

او درباره خصوصیات اخلاقی خود اظهار کرد: من زودرنج و حساس هستم. در حال حاضر با هیچ احدی قهر نیستم؛ شاید دعوا کنم ولی احترام متقابل را می‌گذارم و کینه‌ای نیستم. آدمِ توداری نیستم و سعی نمی‌کنم کسی را دور بزنم؛ حرف‌هایم را رو در رو می‌زنم. زبانم تند است و خیلی از مواقع همین زبان سرخ، سر سبز را بر باد داده است! بعضی مواقع می‌توانستم یک سری حرف‌ها را نزنم ولی همیشه پیش وجدان خودم راحت هستم.


مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه یک آدم اقتصادی است، گفت: پولی هست که سرمایه‌گذاری کلان کنم؟ وضع پدری‌ام خوب بوده است، اما همیشه سعی می‌کنم تخم مرغ‌هایم را در یک سبد نگذارم. آدم انبوه‌سازی نیستم ولی قدرشناس هستم. کسی یک قدم برایم بردار، تا آخر عمر قدردان‌اش هستم.

 

پیروانی با بیان اینکه رنگ قرمز شادابی می‌آورد، ابراز کرد: در کشورهای مختلف دنیا انواع و اقسام رنگ‌ها را در ساختمان‌ها دیده‌ام؛ در کشور ما علاقه به رنگ تیبره بیشتر است ولی انبوه سازان بیایند وبرای تنوع ساختمان‌ها را سُرخ رنگ کنند چون فروش آن خیلی سریع است!

 

او نظرش درباره کارلوس کی‌روش را اینگونه عنوان کرد: او یک مربی کاربلد بود که به فوتبال ما کمک کرد. در یک مقطعی به فوتبال ما اعتبار داد و البته فوتبال ما نیز موجب اعتبار او شد.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به تصویرش در کنار کی‌روش ابراز کرد: یک مقطعی آقای کی‌روش با سرمربی وقت پرسپولیس(برانکو) مشکلی پیدا کرد که در آن زمان من مدیر تیم ملی بودم. نکونام شاهد عینی است که در آن زمان، کی‌روش با صراحت از من خواست که علیه برانکو صحبت کنم. خدا را شاهد می‌گیرم و به جان عزیزانم راست می‌گویم. مدت زیادی همراه کی‌روش بودم، آن زمان به من گفت تو مورد اعتماد من هستی و علیه برانکو مصاحبه کن، اما من زیر بار نرفتم علیه برانکو حرفی بزنم چون اگر برانکو را می‌زدم، پرسپولیس را هم زده بودم، اما پرسپولیس اولویت اصلی من است.

 

پیروانی یادآور شد: اگر آن زمان مصاحبه می‌کردم، در تیم ملی می‌ماندم، به جام جهانی می‌رفتم، پاداش بردها و صعود را می‌گرفتم و حقوقم را دریافت می‌کردم، اما آن اتفاق افتاد و حتی یک سنت پاداش و حقوق به من ندادند. محرومیت‌های زیادی را به دلیل مصاحبه نکردن علیه برانکو پذیرفتم چون او سرمربی پرسپولیس بود.

 

 

1363546

 

 

او تصریح کرد: بخاطر یک مشکلی با کی‌روش بهم زدیم و جدا شدیم، اما از نظر چیدن ترکیب و انتخاب بازیکن، تا ساعت ۴ صبح در طبقات کار می‌کرد و عاشق کار بود. او واقعا برای فوتبال ایران زحمت کشید و پولی هم که گرفته نوش جان‌اش ولی من اگر اختلافی پیدا کردم، بخاطر انجام ندادن آن مصاحبه بود، وگرنه هیچ مشکلی دیگری با او نداشتم.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به زمان پیوستن برانکو به این تیم عنوان کرد: زمانی که آقای نژادفلاح مدیرعامل وقت پرسپولیس بود، در یک مقطع که ایام ۲۲ بهمن و در یک مراسم حضور داشتیم، از من پرسید از بین برانکو، دنیزلی و افشین قطبی کدام یک را بیاوریم. امیر خادم هم معاون وزیر وقت شاهد ما بود که من گفتم برانکو را بیاورید. گفتم برانکو با تیم ملی به جام جهانی رفته، بچه‌ها او را دوست دارند و می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

 

پیروانی تصریح کرد: شاید برانکو نتیجه نمی‌گرفت اما من از بین خوب و خوب‌تر، دنبال گزینه خوب بودم. گفتم هواداران دنیزلی را دوست دارند و افشین قطبی پرسپولیس را به قهرمانی رسانده، اما برانکو فوق‌العاده خوب و باشخصیت بود. از او به‌عنوان هوادار پرسپولیس ممنون هستم که چند جام برای تیم به دست آورد.

 

 

 

 

او با اشاره به دوران مربیگری کالدرون در پرسپولیس گفت: طی مقطعی همراه ایشان حضور داشتم که مربی خوبی بود. کالدرون بازیکن فوق‌العاده بزرگی هم در گذشته به حساب می‌آمد که کارنامه خوبی هم در عرصه مربیگری داشت. ارتباطمان با هم خوب بود و حتی یک بار نشنیدم که بگوید پیروانی در تیم نباشد.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: کالدرون بخاطر کمبودها و مشکلات و خلاء در بحث امکانات گلایه داشت. وقتی هم با آقای کی‌روش بودم، این مسائل را می‌گفت و واقعا هم حق داشت. کالدرون بخاطر مشکل زمین، توپ، مسائل مالی و ... گلایه می‌کرد. هر روز که کالدرون را می‌دیدم، بخاطر مشکل زمین تمرین بحث داشت.

 

پیروانی ادامه داد: برانکو اینگونه مشکلات زیرساختی را قبلا در ایران دیده بود و کمتر در این زمینه‌ها ایراد می‌گرفت. به نظرم باید روز اول با مربیان خارجی که به تازگی وارد ایران می‌شوند، مطرح کنیم که مشکلات لباس، مالی، زمین و ... داریم. البته این موارد از اصول اولیه است و جزو کارهای پایه محسوب می‌شود، اما بخاطر همین کمبودها اجازه می‌دهیم تا یک سری از دوستان، حرف‌هایی را بزنند.

 

 

 

 

او با اشاره به حضور در کنار یحیی گل‌محمدی گفت: گل‌محمدی هم‌بازی قدیمی و همکار فعلی من است. همیشه در کنار هم هستیم. ایشان یک مربی کاربلد و معلم است و شخصیت فوق‌العاده خوبی دارد. بچه‌های تیم و هواداران علاقه‌مند به آقا یحیی هستند.

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: آقای گل‌محمدی با کمبودها کنار آمده و کار منِ افشین پیروانی به‌عنوان مدیر راحت‌تر است چون یکی از درگیری‌های گذشته‌ام با مدیران بر سر زمین تمرین بود چون خودم که نمی‌توانستم زمین بسازم. با یکی، دو نفر از مربیان قدیمی هنوز درارتباط هستم ولی بحث فوتبال و کار شاید مشکلاتی به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها