کد خبر : 1682430 | 17 اردیبهشت 1399 ساعت 18:05 | 37.6K بازدید | 2 دیدگاه

علی دایی کم بازی کرده ولی اسطوره پرسپولیس است؛

رهبری‌فرد: سه ماهه می‌توانم جای پیروانی را بگیرم!

بهروز رهبری فرد می گوید اگر حرفی زده برای گرفتن پست نبوده و فقط دغدغه این را دارد افرادی روی کار بیایند که کارشان را بلد باشند و به پرسپولیس کمک کنند.

رهبری‌فرد: سه ماهه می‌توانم جای پیروانی را بگیرم!

به گزارش "ورزش سه"، مصاحبه بهروز رهبری فرد در یکی از رسانه های کشور که در مورد سپهر حیدری و محسن خلیلی حرف زده و آنها را پیشکسوت ذوب آهن و سایپا دانسته نه پرسپولیس، با واکنش سپهر حیدری مواجه شد و او در گفتگویی با ما پاسخ مدافع سابق پرسپولیس را داد.

به همین دلیل با رهبری فرد هم صحبت شدیم تا او نیز دیدگاه های خودش را در این مورد بگوید..

 

پیشکسوت باید حداقل 5 سال بازی کرده باشد
مدافع سابق پرسپولیس حرف هایش را اینطور آغاز کرد: « من نمی خواهم در مورد این افراد صحبت کنم، اگر در مورد این ها صحبت کنم بزرگ می شوند». در ادامه اولین سوال ما از رهبری فرد در این مورد بود که از دیدگاه او پیشکسوت باشگاه چه کسی است:« به نظرم کسی است که بالای 5 سال برای پرسپولیس بازی کرده باشد. در بی پولی برای پرسپولیس بازی کرده باشد. آن موقعی که او برای ذوب آهن بازی می کرد و 300 میلیون می گرفت، من از پرسپولیس 4 میلیون می گرفتم.»

 

برای پیشکسوت بودن باید در آن تیم شناخته شد
از رهبری پرسیدیم بازیکنانی هستند مثل علی کریمی و مهدی مهدوی کیا و حتی علی دایی هستند که زمان کمی در باشگاه بازی کرده اند ولی در میان پیشکسوتان محبوب باشگاه قرار دارند. رهبری فرد در واکنش به این موضوع گفت:« بله من هم قبول دارم ولی این درشرایطی است که آن بازیکن از آن تیم شناخته شده باشد و در آن تیم اسطوره شده باشد. علی دایی اسطوره پرسپولیس است که در تیم های اروپایی بازی کرده؛ به هر کسی که نمی توانیم اسطوره بگوییم.»

 

اینطوری باشد که باشگاه های دیگر پیشکسوت ندارند
مدافع سابق پرسپولیس سپس حرف هایش را با مطرح کردن یک پرسش ادامه داد:« من از شما می پرسم. پس اگر این ها همه پیشکسوت استقلال و پرسپولیس هستند، پس پیشکسوت های تیم های پیکان، ذوب آهن و سپاهان و تیم های دیگر چه کسانی هستند؟ پس اینطوری اگر باشد، همه پیشکسوتان پرسپولیسی و استقلالی هستند و سایپا مثلا پیشکسوتی ندارد. اینطوری هر کسی از جلوی باشگاه پرسپولیس رد بشود، می شود پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛ بعد کسی که 8 سال در ذوب آهن بازی کرده، پیشکسوت این باشگاه حساب نمی شود. صحبتی از آن تیم نمی کند. ادعای آن تیم را ندارند.»

 

ببینید یک بازیکن کجا بیشتر بازی کرده و افتخار دارد
رهبری فرد در ادامه با اشاره به اینکه حرف بدی نزده است، بیان کرد:« من حرف بدی نزدم. شما ببینید یک بازیکن کجا بیشتر سابقه بازی دارد. کجا بیشتر افتخار کسب کرده؛ کجا بیشتر پول گرفته. مگر می شود، 10 سال ملوان بوده و 6 ماه بیاید پرسپولیس و بگوید من پیشکسوت باشگاه پرسپولیس هستم؛ حالا من اینجا ملوان را گفتم که به کسی برنخورد، چون این تیم پیشکسوت های بزرگی دارد. به هر حال پیشکسوت یعنی کسی که 7 ، 8 سال در تیمی بازی کرده و با یک سال که نمی گویند پیشکسوت هستیم. این پرسپولیس خودش اینقدر این همه مشکلات دارد که دیگر نیازی به حرف های شما و حاشیه های بیشتر ندارد.»

 

چیزی که نادرست باشد را می گویم حتی در مورد مربی ام علی پروین
سوال بعدی ما از بهروز رهبری درگیری های پرتعدادش با برخی چهره ها نظیر پروین، میناوند، گل محمدی و برخی پیشکسوتان باشگاه بود. او در پاسخ به این سوال بیان کرد:« ببینید من مشکلی ندارم. من آدمی هستم که حرفم را می زنم و برایم فرقی نمی کند چه کسی است. البته درگیری های من هم زیاد نبوده. با چند نفر بوده که همین الان هم می گویم. بله من با علی پروین مشکل دارم. مربی من بوده و احترامش همیشه واجب است ولی چیزی که وجود دارد و می بینم را که نمی توانم بگویم وجود نداشته و یا ندارد. بعد هم این رفتار و اخلاق من است که چیزی که نادرست باشد را می گویم.»

 

1390327

 

 

من بگویم پیشکسوت فتح هستم نامردی نیست ؟!
او ادامه داد:« من در این مورد هم حرف بدی نزدم. من 2 سال هم در فتح بازی کرده ام. واقعا اگر الان فتح بود، نامردی نبود من که 14 سال در پرسپولیس بازی کرده ام، بگویم پیشکسوت فتح هستم؟! یک طوری با ما رفتار می کنند، انگار ما یک سال بازی کردیم و آنها چهارده سال در پرسپولیس بازی کرده اند.»

 

برای مربی امید و جوانان شدن، دانش لازم است
رهبری سپس با انتقاد از حیدری و با کنایه نسبت به حرف هایی که زده بیان کرد:« من مدعی نیستم اصلا. من می توانستم مربی امید و نوجوانان پرسپولیس بشوم ولی این کارها به درد من نمی خورد. باید برای این کار دانش داشت. فرق می کند مربیگری پایه ها و بزرگسالان. احتمالا این آقایانی که حرف های ما به آنها برمی خورد، حتما خودشان مشکل دارند.»

 

آقای حیدری اگر دانش داری، چرا پایه های ذوب نمی روی ؟!
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد:« من نمی گویم که حالا نگویند پیشکسوت باشگاه هستند ولی در هر کاری دخالت نکنند. اینکه می آیند و می گویند مثلا محسن خلیلی سرپرست جدید تیم می شود، این یعنی چه؟ این چیزی غیر از حاشیه نیست. من می گویم اینقدر در مورد همه چیز دخالت نکنند. افشین پیروانی 14 سال برای پرسپولیس بازی کرده و کاپیتان تیم بوده و الان هم سرپرست تیم است. حالا من نمی خواهم از یک سری واژه ها استفاده کنم. درست نیست بگویم زیرآبزنی. بروم این و آن را ببینیم که سرپرست تیم بشویم. الان سرپرست داریم خب. آقای خلیلی بهتر است برود سایپا. چرا نمی رود سایپا؛ باشگاهی که بزرگش کرده. برو دنبال سایپا باش. تیمی که در آن آقای گل شدی. آقای حیدری اگر شما دانشی دارید، چرا نمی روید در پایه های ذوب آهن کار کنید که ساختار بهتری هم دارد؟ مگر این باشگاه برای او زحمت نکشیده است. مگر فوتبالت در ذوب آهن نبوده و مگر کاپیتان تیم نبوده ای. مگر آنجا شرایط بهتری از نظر ساختاری ندارد؟ حرف من غیر منطقی نیست و نمی دانم چرا به این آقایان برمی خورد؟!.»

 

تا استقلال و پرسپولیس جان می گیرند، مدیرعامل و مربی عوض می شود !
رهبری فرد سپس در مورد شرایط نابسامان پرسپولیس اینطور واکنش نشان داد:« مگر می شود همچین تیمی با چنین پتانسیلی مدیرعامل نداشته باشد. این همه هوادار دارد و این همه می تواند دل ها را شاد کند. ما در کشوری هستیم که خیلی از مردم با شرایط سخت اقتصادی سخت و فقر و ناراحتی زندگی می کنند؛ خیلی ها هم طرفدار استقلال و پرسپولیس هستند ولی تا این تیم ها می خواهند سر و سامان بگیرند؛ مدیرعامل عوض می شود، مربی می رود؛ استراماچونی می رود، کالدرون می رود و خیلی از مسائل دیگر. من نمی دانم این بازی ها چیست؟ چرا پرسپولیس نباید مدیرعامل داشته باشد و هیئت مدیره 2 ، 3 نفر است. این ساده ترین کار است.»

 

با یکماه در استقلال و پرسپولیس شناخته می شوند
شماره 20 سابق پرسپولیس در رابطه با دلایل این نابسامانی ها بیان کرد:« این برمی گردد به همان بحث اولمان. ببینید پرسپولیس و استقلال اسم و شهرت دارند و شما با یکماه در استقلال و پرسپولیس شناخته شده می شوید ولی در تیم های دیگر 8 سال هم بازی کنید، این اتفاق نمی افتد و این پتانسیل را ندارند. خیلی ها هم دنبال مدیرعاملی هستند تا شناخته شوند و تجارت راه بیندازند. این می شود که مدیرعامل ها می آیند و می روند؛ فقط و فقط به خاطر شهرت.»

 

1390326

 

 

اگر دنبال درست شدن هستید، چرا در مورد گذشته‌تان حرفی نمی زنید
او ادامه داد:« ببینید همه در مورد این دو تیم نظر می دهند ولی در مورد پیکان کسی نظری نمی دهد. اگر می خواهیم فوتبال را درست کنیم و دنبال شهرت نیستیم، در مورد گذشته‌تان صحبت کنید. مدیرعاملی پرسپولیس و استقلال هم همین است. طرف می داند شاید 9 ماه هم نباشد ولی می رود و می گوید یک اسمی در می‌کنیم.»

 

ابراهیم اسدی الان کجاست ؟
رهبری فرد در جمع بندی حرف هایش و در پاسخ به این سوال که حیدری گلی فراموش نشدنی در تاریخ باشگاه زده، عنوان کرد:« من چیز خاصی نگفتم. اگر اینطوری باشد، اسدی هم یک گل تاریخی زد ولی الان کجاست؟ اگر بخواهیم در این مورد صحبت کنیم، خیلی ها برای پرسپولیس خاطرات ماندگاری ثبت کرده اند ولی یک عده پایشان را از گلیمشان بیشتر دراز می کنند. طوری رفتار می کنند که عمرشان را برای پرسپولیس گذاشته اند ! اگر مردم نمی دانند، ما که می دانیم. پرسپولیس را امثال محرمی، پنجعلی، محمدخانی، درخشان و ... نگه داشته اند که با بی پولی کنار تیم بوده اند.»

 

از درگیری نمی ترسم؛ 14 سال فحش خوردم
او سپس در رابطه با درگیری های ادامه دارش و دشمنی هایی که ممکن است برای خودش ایجاد کند، عنوان کرد:« من گفتم حرفی را می زنم که درست باشد و مطابق اصولم. من در پرسپولیس 14 سال بازی کردم و 14 سال به خاطر پرسپولیس فحش خوردم. 14 سال در استادیوم های مختلف فحش خوردم و نمی ترسم از این چیزها. من می گویم اگر قرار است پرسپولیس را درست کنیم، باید بیاییم واقعیت ها را بگوییم. باور کنید کلی کامنت در صفحه من هست که در مورد برانکو و شرایط پرسپولیس نوشته اند و خواسته اند صحبت کنم. من یک صحبت بعد از 6 ماه، یکسال کرده ام و این داستان ها درست شده است. انگار پرسپولیس تیم پدر من است و من ناراحت شده ام که شما آمده اید. منظور من این نیست. من می گویم اینقدر حاشیه درست نکنید. هر کس یک سال بازی کرده که نباید اظهار نظر کند. منظورم این است که حاشیه درست نکنید. هر جا را باز می کنیم، حرف می زنند.»

 

پست گرفتن روابط فقط روابط عمومی بالا می خواهد
رهبری فر ادامه داد:« این را هم بگویم به این آقایان. پست گرفتن راحت ترین کار دنیا است. فقط روابط عمومی می خواهد که ماها بلد نیستیم و شماها بلدید.»

 

 

سه ماهه جای افشین پیروانی را می گیرم
مدافع سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و پاس در پاسخ به این سوال که آیا بلد نبودن روابط عمومی باعث شده که او پستی در باشگاه نگیرد، که او اینطور واکنش نشان داد:« نه آخر یک طوری صحبت می کنند، که انگار به من پست نداده اند ناراحتم. نمی دانند ولی راحت ترین کار در فوتبال ایران گرفتن پست است. همین الان می خواهید من سه ما این طرف و آن طرف بروم و جای افشین پیروانی را بگیرم؟ ولی من اصولم را زیر پا نمی گذارم. من می گویم باید کسانی بیایند که عرضه کمک کردن داشته باشند. واقعا کاری ندارد. در زمان قبل از برانکو که مربیان نتیجه نمی گرفتند، به من می گفتند مصاحبه کن برای مربیگری. من می گفتم که عزیزان دلم، من اصلا کلاس مربیگری نرفتم که بخواهم برای این کار مصاحبه کنم. من حرف هم که می زنم دنبال پست نیستم. من 20 سال از فوتبالم گذشته است و اگر دنبال این کارها بودم، قبلا انجام می دادم.»

 

این روزها رفقایم استقلالی ها هستند
حرف های پایانی رهبری فرد تمجیدی بود از همبازیان سابقش و در پاسخ به این سوال که با چه کسانی بیشتر در رفت و آمد هست، گفت:« من این روزها بیشتر با پرویز برومند، نوازی و نیکبخت واحدی. بابا این ها معرفتشان یک چیز دیگر است. من گاهی با پرویز برومند بیرون می روم و تعجب می کنند و می گویند پس این همه ما به خاطر شما دعوا کردیم، الکی بود. من هم می گویم نه؛ من همین الان هم اگر به زمین فوتبال بروم، پرویز برایم مثل  دشمن است و با او می جنگم ولی بیرون از زمین رفیقیم و اتفاقا خیلی هم با معرفت هستند.»

دیدگاه‌ها