کد خبر : 1682433 | 17 اردیبهشت 1399 ساعت 18:23 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

نمایشگاه نقاشی پرحاشیه همسر سرمربی محبوب

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کره‌ای

فصل اول حضور افشین قطبی در فوتبال ایران که منجر به قهرمانی معجزه‌آسای پرسپولیس در لیگ هفتم شد، ماه عسل این مربی ایرانی-آمریکایی در فوتبال ایران بود.

تابلوی ناصر حجازی به قلم یک نقاش کره‌ای

به گزارش "ورزش سه"، قطبی که پیش از شروع فصل منجر به قهرمانی به عنوان دستیار دوم جام جهانی  2006 را کنار کادرفنی کره جنوبی و دیک ادووکات تجربه کرده بود، در جام ملت‌های آسیا 2007 دستیار اول پیم وربیک سرمربی هلندی کره بود که چندی پیش درگذشت.


او که نامش از زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 در ایران مطرح شده بود، در همان ایام مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت و حبیب کاشانی و حمید استیلی برای مذاکره با او به دوبی رفتند که در مذاکره ای در فرودگاه دوبی توافقی در آخرین لحظه بین طرفین اتفاق افتاد. جالب اینکه در ابتدا به قطبی پیشنهاد دستیاری داده می‌شود اما زمانی که او قبول نمی‌کند و به قصد ترک جلسه از استیلی و کاشانی خداحافظی می‌کند، استیلی به مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید که او را به عنوان سرمربی تیم بیاورند و همین اتفاق هم می‌افتد و بعد از توافق اولیه افشین قطبی قرارداد خود را با پرسپولیس امضا می‌‌کند.


اما در روزهای یارگیری و آماده سازی سرخ‌پوشان در آن فصل قطبی درگیر مسابقات ملی در مالزی بود و وقتی به ایران آمد که دستیارانش حمید استیلی و علیرضا مرزبان همه کارهای فنی لازم را برای شروع فصل انجام داده بودند. قطبی هم در مصاحبه‌ای پیش از شروع فصل اعلام کرده بود که به استیلی که قهرمان بزرگ ملی است اطمینان کافی دارد و کار را به او سپرده تا او با سلیقه خود تیم را برای فصل جدید آماده کند. تیمی که در نهایت اما بعد از فراز و نشیب های بسیار به قهرمانی لیگ رسید.

 

1494898


قطبی که در این فصل به دلایل نتایج خوب پرسپولیس و البته نحوه صحبت کردن و همچنین تیپ و قیافه خاصش بسیار مورد توجه هواداران قرار گرفت و  به سرعت به لقب امپراتور مفتخر شده بود، در شرایطی تیم را به قهرمانی رهنمون کرد که 6 امتیاز از پرسپولیس کم شده بود. تیمی که در نهایت با 69 امتیاز قهرمان لیگ شد تا وعده قطبی برای کسب 75 امتیاز در رقابت‌های لیگ به نوعی به واقعیت بپیوندد. قهرمانی دراماتیک و عجیب و غریبی که با گل دقیقه 90+7 سپهر حیدری در دیدار پایانی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

 

1494897


در طول سالی که قطبی در ایران مشغول به کار شد ، نام دیگری هم در کنار وی مطرح شد که به سرعت در غیاب شبکه‌های اجتماعی بین اهالی فوتبال ترند شد. یوروم همسر دورگه افشین قطبی با اصلیت کره‌ای و هلندی که یک هنرمند نقاش، یک روزنامه‌نگار، یک بلاگر و ... بود و به همراه همسرش به تهران مسافرت کرده بود. کمی پیش از انتهای فصل یوروم که برای اولین بار در ورزشگاه آزادی به همراه همسر مرحوم منصور پورحیدری حاضر شده بود، نمایشگاه نقاشی خود را با تاثیر از اتفاقاتی که در بازی های پرسپولیس رخ داده بود، برپا کرد و تابلوهایش را در یک گالری در خیابان پاسداران به نمایش گذاشت.

 

1494899

 

1494900


تصاویر مربوط به همان نمایشگاه است که یوروم نقاشی‌هایش را در سبک امپرسیونیسم  به نمایش گذاشته بود و البته اغلب بازدید کنندگان از نمایشگاه او از فوتبالیست های پرسپولیس بودند. بازیکنانی که تجربه چندانی از این سبک نقاشی نداشتند و از تفاوت بین نگاه نقاش و تصویر واقعی(عکس) تعجب می‌کردند و این مساله را دستمایه خنده و شوخی قرار می‌دادند.

 

 

1494895

 


در بین تابلوهای یوروم تصاویری از دربی و همچنین فیروز کریمی و ناصر حجازی نیز وجود داشت که روایت شخصی او را از مسابقات فوتبال نشان می‌داد. تصویر او از حجازی که تنهایی اورا روی نیمکت استقلال نشان می‌دهد.

 

 

1494896


در باره این نمایشگاه در آن زمان شایعاتی هم وجود داشت و گفته شد که یکی از هواداران ثروتمند پرسپولیس مبلغی را برای خرید تابلوها هزینه کرده اما این موضوع هرگز به اثبات نرسید تا تابلوهای همسر افشین قطبی بعد از یک هفته نمایش در گالری مذکور به وی بازگردانده شود چون بعید به نظر می رسد از اهالی فوتبال کسی برای خرید آثار هنری دست به جیب شده باشد.

دیدگاه‌ها