کد خبر : 1682601 | 18 اردیبهشت 1399 ساعت 18:21 | 47.6K بازدید | 82 دیدگاه

صفایی میزبانی 2011 را نشانه گرفته بود

نظرسنجی؛ آیا ایران می‌تواند میزبان جام ملت‌ها 2027 باشد؟

هفته گذشته یکی از خبرهای مهم فوتبال ایران به ثبت درخواست میزبانی جام ملت های آسیا 2027 از سوی ایران برمی گشت.

نظرسنجی؛ آیا ایران می‌تواند میزبان جام ملت‌ها 2027 باشد؟

به گزارش "ورزش سه"، جز ایران کشورهای قطر و عربستان نیز برای میزبانی این مسابقات فرم های مربوطه را پر کردند تا طبق معمول ایران برای دریافت میزبانی رقبای سرسختی داشته باشد. دوره بعدی جام ملت های آسیا در سال 2023 در کشور چین برگزار می شود که این دومین میزبانی چینی ها در 20 سال گذشته است. آنها قبلا در سال 2003 جام ملت های آسیا  را در کشور خود برگزار کرده اند. در عین حال کشور قطر که قبلا در سال های 1988 و 2011 میزبان جام ملت ها بوده برای سومین میزبانی و گرم نگه داشتن تنور رقابت های ورزشی در این کشور به میزبانی این رقابت ها حمله کرده است.


کشور عربستان نیز که قبلا میزبان جام ملت های آسیا نبوده به عنوان یکی از قدرت های سنتی و فاتح چند دوره از مسابقات برای میزبانی پیش قدم شده است. اما اعلام میزبانی ایران بحث های متفاوتی را دربین هواداران فوتبال ایران برانگیخته و عده ای تصمیم فدراسیون فوتبال برای میزبانی را به تمسخر گرفته و با اشاره به شرایط فوتبال ایران آن را دور از ذهن می دانند. در عین حال عده دیگری هستند که عقیده دارند ایران با توجه به دراختیار داشتن چند ورزشگاه خوب و همچنین برگزاری تورنمنت های مختلف و البته بودن در بین قدرت های سنتی آسیا و با توجه به بهره گیری از امتیاز جمعیت می تواند میزبان خوبی برای جام ملت ها باشد.


در دوره های قبلی این رقابت ها کشورهای قطر، استرالیا و امارات میزبان مسابقات بوده اند و هریک به سهم خود تلاش داشتند میزبانی را به بهترین شکل به سرانجام برسانند اما بعد از بحثی که امروز مابین سردبیر ورزش سه و مجید وارث گزارشگر قدیمی فوتبال ایران در استرالیا شکل گرفت، علاقه مندیم نظر خوانندگان خود را در این باره بدانیم.
در نظر داشته باشید که فدراسیون فوتبال ایران به ریاست محسن صفایی فراهانی در سال 2001 به دنبال میزبانی در جام ملت های آسیا 2011 بوده و با فرستادن معاونین خود به شهرهای مختلف تحرک تازه ای به وضعیت استادیوم سازی در گوشه و کنار ایران داد. اگرچه صفایی می دانست شانسی برای میزبانی ندارد اما اعتقاد داشت مطرح شدن نام ایران به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی تاثیرات مثبتی برای فوتبال ایران دارد. همچنین در حال حاضر با در نظر داشتن این نکته که در چند سال گذشته استادیوم های خوبی در شهرهای اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز (و البته در آینده در کرمان) ساخته شده ایران از حیث امکانات شرایط لازم را برای میزبانی جام ملت ها دارد. اگرچه در بحث هتلینگ و موضوع ورود بانوان به ورزشگاه ها و برخی مسائل دیگر هنوز مشکلاتی هست که البته شاید تا سال 2027 رفع بشود.


مساله اینجا است اعطای میزبانی این تورنمنت بزرگ به ایران می تواند باعث توجه بیشتر به فوتبال از سوی دولت و رفع برخی مشکلات مشهود سخت افزاری در سراسر ایران بشود و از این بابت طرح میزبانی ایران در جام ملت های آسیا 2027 مدافعان سرسختی دارد.


به خاطر داشته باشید که ایران بعد از سال 1976 و میزبانی جام ملت های آسیا در تهران میزبانی بزرگ دیگری در آسیا نداشته است. البته دو فینال قهرمانی آسیا نیز در رده باشگاهی در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار شده است. در ضمن دو میزبانی ایران در جام ملت های آسیا 1968 و 1976 منجر به دو قهرمانی ایران در رقابت های جام ملت های آسیا شده است.

 

 

1495059

 

مجموعه ورزشی آزادی در حال ساخت و آماده سازی برای بازیهای آسیایی 1974 تهران .

 

1495058

 

ورزشگاه آزادی در مسابقه پایانی مسابقات فوتبال بازیهای آسیایی 1974 تهران .


با این تفاسیر نظر خود را درباره میزبانی ایران در جام ملت های آسیا بنویسید. آیا ایران می تواند میزبان خوبی برای این رقابت ها باشد و از حیث امکانات و برگزاری شرایط یک میزبانی بزرگ بین المللی در کشور ایران مهیا است یا خیر. نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

دیدگاه‌ها