کد خبر : 1682778 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 09:52 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد AFC روی میز FIFA

برگزاری مقدماتی جام جهانی به‌صورت متمرکز

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای به اتمام رساندن مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 به دنبال برگزاری مسابقات به‌صورت متمرکز در یک کشور است.

برگزاری مقدماتی جام جهانی به‌صورت متمرکز

به گزارش "ورزش سه"، نشریه «استاد الدوحه» عنوان کرده است کنفدراسیون فوتبال آسیا این روزها به دنبال برنامه‌ای است تا مسابقات بین‌المللی این قاره را هر چه زودتر به پایان برساند. AFC پیش‌ازاین درخصوص مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 و AFC کاپ پیشنهاد داده بود تا ادامه این رقابت‌ها را به‌صورت متمرکز و تک بازی به میزبانی یک کشور برگزار کند تا بتواند پیش از اتمام سال 2020 پرونده این مسابقات را ببندد و مشکلی برای فصل آینده نداشته باشد. همچنین با این اجرای این برنامه فضای زمانی بیشتری را برای فدراسیون‌های ملی قاره آسیا فراهم می‌کند وهرکشورمی تواند مسابقات باشگاهی خود را که از اواسط ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف‌شده است، به پایان برساند.


کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در حال بررسی است تا ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 چین را به‌صورت متمرکز برگزار کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به جابه‌جایی زیاد در ایام کرونا پرونده مرحله اول این بازی‌ها را ببندد.AFC درارتباط با ادامه این مسابقات پیشنهاد داده تا هر گروه به میزبانی یک کشور بازی‌هایش را انجام دهد که  انتخاب میزبان می‌تواند به کشوری غیر از تیم‌های حاضر در گروه تعلق گیرد. البته اتخاذ این پیشنهاد به دلیل اینکه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 زیر نظر FIFA برگزارمی شود مستلزم تصویب آن‌ها خواهد بود و فیفا در صورت ارائه رسمی توسط AFC، شروع به بررسی پیشنهاد می‌کند.

دیدگاه‌ها