کد خبر : 1682827 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 13:19 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات جام ملت‌های شطرنج

یک پیروزی و یک تساوی در کارنامه فیروزجا

علیرضا فیروزجا که در مسابقات آنلاین جام ملت‌های شطرنج شرکت کرده است روز چهارم این مسابقات را با یک پیروزی و یک تساوی به پایان رساند.

یک پیروزی و یک تساوی در کارنامه فیروزجا

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از ایسنا، با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج  جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان  حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود.

 

روز چهارم این مسابقات روز گذشته (جمعه) پیگیری شد که در آن فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریفی با ریتینگ ۲۶۳۶ قرار گرفت. فیروزجا در این بازی با مهره سفید حریف هندی را شکست داد. تیم منتخب جهان که علیرضا در آن حضور دارد با نتیجه دو و نیم بر یک و نیم بازی را به تیم هند واگذار کرد.

 

دور دوم در حالی آغاز شد که تیم منتخب جهان در مقابل تیم آمریکا قرار گرفت. فیروزجا در این دور مقابل ناکامورا به تساوی رسید اما بازهم تیم او با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

 

با این نتایج تیم منتخب جهان در رده آخر ایستاده است. تیم‌های چین، آمریکا، اروپا و هند به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند. لازم به ذکر است تیم چین موفق شده صعودش را به فینال در دو دور مانده به پایان این رقابت‌ها قطعی کند. 

 

کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است.

 

این مسابقات از از ٥ تا ١٠ ماه می (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) با حضور شش تیم در حال پیگیری است. در هر تیم شش شطرنج‌باز حضور دارند و در هر دور چهار بازی انجام می‌شود. از جمله قوانین این بازی رقابت حداقل یک زن در هر مسابقه است. 

دیدگاه‌ها