کد خبر : 1682868 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 16:55 | 77.4K بازدید | 0 دیدگاه

رقص با مسی و رونالدو در برنامه بعدی

گفت گوی ویژه مارکا با موسس گروه تابوت موزیکال!

این روزها دیگر همه با رقص تابوت آشنا هستند. گروهی که رویای همکاری با رونالدینیو، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را در سر دارد.

گفت گوی ویژه مارکا با موسس گروه تابوت موزیکال!

به گزارش "ورزش سه"، اخیرا هر صفحه یا کانال طنزی را که باز می‌کنید و یا در پایان ویدیو‌های طنز، کلیپ‌هایی کوتاه از اجرای رقص تابوت به وسیله شش مرد آفریقایی که توسط یک هم قطار دیگرشان رهبری می شوند را می‌بینید. اما  این مردان کیستند و از کدام کشورند؟

منشا محبوب شدن این ویدیو به سه کلیپ باز می‌گردد. کلیپ اول در سال 2015 توسط فردی که برای شرکت در مراسم عزاداری یکی از بستگانش به کشور آفریقایی غنا سفر کرده بود، روی یوتیوب آپلود شد. این ویدیو موفق شد بیش از 4 میلیون بازدید کسب کند.

 

 

Video thumbnail

 

 

ویدیوی دوم مربوط به یک مستند از BBC است که آنچه این روز‌ها در کلیپ‌های طنز می‌بینیم از آن مستند است. این مستند درباره تابوت بر‌های رقاص در مراسمات خاک سپاری مردم غنا است که در بالا به آن اشاره کردیم.

ایده اصلی پشت رقص تابوت این است که متوفی مورد توجه قرار گرفته و روح او شاد شود. برگزار کنندگان مراسم در غنا پس از فوت یک فرد، از خانواده وی جویا می‌شوند که یک مراسم سنتی در نظر دارند یا می‌خواهند فرد درگذشته با رقص به سفر بهشت برود. رقص در مراسم خاک سپاری یکی از سنت‌های قدیمی مردم غنا است.

 

 

فیدیو| بسبب کورونا.. رقصة التابوت تشعل السوشیال میدیا | مصر العربیة

 

 

ویدیوی اخیر در فوریه 2020 با هدف ساخت ویدیو‌های طنز توسط کاربرانی از سراسر دنیا ابتدا به شبکه اجتماعی  تیک توک و سپس اینستاگرام بازگشت. در ویدیو‌های طنزی که می‌بینید، آهنگی پر انرژی در سبک رقص الکتریک نیز شنیده می‌شود که Astronomia نام دارد و توسط دو آهنگساز به نام Vicetone و Tony Igy در سال 2010 ساخته شده است.

بنجامین آیدو رئیس این گروه رقص است که حالا شهرت جهانی پیدا کرده و ویدیوهای او رکورد بازدید را در شبکه های اجتماعی زده اند.

 

 

 

 

 

او در مصاحبه اختصاصی با نشریه اسپانیایی مارکا و در مورد ایده رقص تابوت گفت:« سال 2003 و زمانی که دانشجو بودم، این کار را شروع کردم. دو سال بعد تصمیم گرفتم رقص تابوت را به تشریفات خاکسپاری اضافه کنم. برای این کار مشکلاتی داشتیم. تشریفات خاکسپاری در غنا بسیار زیاد است و طبیعتا مردم برای فرد فوت شده، به گریه و زاری می پردازند تا اینکه ما تصمیم گرفتیم، رقص تابوت را به مراسم بیاوریم و آنجا بود که حاضران گریه و زاری را کنار گذاشته و به تدریج شروع به خندیدن کردند تا جایی که همه از این حرکت استقبال کردند.»

 

مشهور شدن ویدیوی رقص تابوت:« دو سا یه ماه پیش و در نتیجه شیوع کرونا، ویدیوهای ما در صفحات اجتماعی بازتاب داده شد و متوجه شدم که به شهرت جهانی رسیده ایم. مدیر برنامه هایم اولین کسی بود که به این قضیه پی برد و با من تماس گرفت و گفت که خیلی ها خواهان مصاحبه با من هستند.»

 

دریافت پیشنهادهای خارجی برای رقص تابوت:« بله از کشورهای خارجی درخواست هایی گرفتیه ایم که برای شان این رقص را اجرا کنیم. تاکنون در بنین و ساحل عاج، رقص تابوت را انجام داده ایم.

در خود غنا به نقاط مختلفی برای اجرا رفته ایم. از شرایط حال حاضر خودمان آگاهیم ولی هیچ مشکلی برای اینکه سرویس های خودمان را در کشورهای دیگر ارائه دهیم، نداریم. مطمئنم که با فروکش کردن کرونا، می توانیم به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و به اجرا بپردازیم.»

 

Video thumbnail

 

 

ایجاد شعف جهانی در چنین روزهای غم انگیز با آمار مرگ و میر بالا:« از این حیث مفتخر و خوشحالم. اینکه توانسته ام در چنین روزهای دشواری کمی باعث شادی مردم شوم و لبخند را به چهره شان بیاورم. حتی همین مصاحبه من شاید باعث شود مردم بیشتر در خانه بمانند و تعداد بیشتری از شر بیماری در امان بمانند. از این بابت بسیای خوشحالم و افتخار می کنم.»

 

شرایط رقصنده های تابوت:« برای حمل تابوت، فرم بدنی خاصی نیاز نیست. اگر چاق یا لاغر هستید، مشکلی نخواهید داشت. اصلا این مسائل اهمیت ندارند. حتی قدتان هم مهم نیست در هر صورت، جایی برای شما پیدا خواهد شد.(با دست به یکی از رقصنده ها اشاره می کند) او را می بینید؟ او چاق ترین بین ماست ولی مهم نیست. برای همه جای خالی هست.»

 

مشکلات و مصائب رقص تابوت:« بله؛ برخی مواقع دچار مشکلاتی شده ایم. به خصوص از ناحیه کسانی که به ما حسادت می کنند یا کسانی که نفس کار را درک نکرده اند. برخی هم در نهایت دستمزدمان را پرداخت نکرده اند. از این نوع بی احترامی ها دیده ایم. برخی مواقع یکی از اعضای خانواده با ما قرارداد بسته و موقع اجرا، دسته ای دیگر که بی اطلاعند، می پرسند، اینها چه کسانی هستند و این دیگر چه کاری است؟ در نهایت هم به ما دستمزد نداده اند.

دستمرد ما گاهی تا 3500 دلار هم می رسد و برخی بدون اینکه پولی داشته باشند، برای قرارداد می آیند. این کار ماست و قبل از اجرا خیلی تمرین می کنیم. تمام روزهای قبل از اجرا را به تمرین مشغول هستیم. همه کاری می کنیم تا در هنگام اجرا برای کسی حادثه ای پیش نیاید. ما کاملا حرفه ای هستیم و البته می دانیم که تعدادی در دنیا در حال کپی کردن کار ما هستند. مهمترین تفاوت اما در کیفیت کار است که ما چند پله از تقلیدکنندگان بالاتریم.»

 

 

Video thumbnail

 

 

تاریخچه کار:« سال 2003 مشغول این کار شدم و خیلی زود خودم را وقف آن کردم. سال 2004 برای مادرم مشکلی پیش امد و در نتیجه برای پول بیشتر تمام تمرکزم را روی این شغل گذاشتم. آن زمان 5 نفر من را در حمل تابوت همراهی می کردند و تصمیم گرفتیم تا رقص و موزیک را به کار اضافه کنیم. به تدریج افراد بیشتری به ما ملحق شدند. فروش گل در مراسم خاکسپاری هم به کارمان اضافه شد و پس از صحبت با مسئولان گورستان ها و شرکت های کفن و دفن، تصمیم گرفتیم فعالیت های مان را گسترش دهیم.

بعد به خودم گفتم بهتر است شرکت خودمان را تاسیس کنیم و نام "Nana Otafrija Pallbearing & Waiting Services"، انتخاب شد. مشاور خاصی نداشتم و کار ما رسانه ای هم نشده بود ولی توانستیم فرم مراسم خاکسپاری را متحول کنیم. حالا که رقبایی داریم، باید به فکر تغییر و تحولات جدیدتر هم باشیم و به این قضیه فکر کرده ام.»

 

 

1494984

 

 

دعوت از یک ورزشکار معروف برای رقص تابوت:« (با خنده) بله بله، رونالدو، مسی و رونالدینیو. این سه بازیکن را دوست دارم و از آنها برای رقص با ما دعوت خواهم کرد. از شخصیت رونالدو خوشم می اید و از سبک بازی او. مسی محبوب ترین برای من است و از رونالدینیو هم خوشم می آید چرا که همیشه لبخند می زند. دوست دارم با این سه فوتبالیست، رقص تابوت را اجرا کنم.»

 

هواداری از چلسی:« بله من هوادار چلسی هستم به خصوص از زمانی که اسین(ستاره غنایی) آنجا بازی می کرد. از اینکه می بینم فوتبالیست های سفیدپوست و سیاه پوست بدون مشکل کنار هم بازی می کنند، لذت می برم. از دیدن لژیونرهای غنایی در بهترین تیم های دنیا به وجد می آیم. چلسی یکی از باشگاه هایی است که بازیکن سیاه پوست زیادی داشته و از این مساله خوشم می اید.»

 

 

Video thumbnail

 

 

شناخت از اسپانیا:« اطلاع زیادی از کشور شما ندارم ولی بازی های مسی را در بارسا تعقیب می کنم. هوادار بارسا در اسپانیا هستم. در واقع هوادار چلسی و بارسا هستم. وقتی بارسا و چلسی بازی دارند، همیشه تماشای شان می کنم. آنها فوتبال را با قلب شان بازی می کنند.»

 

سابقه ورزشکاری:« بله؛ زمانی فوتبال بازی می کردم. در سمت چپ بازی می کردم ولی از تمرین متنفر بودم. دوست داشتم فوتبال بازی کنم ولی تمرین کردن را خیر. تنها چپ پای تیمم بودم و هر زمان در تمرین غیبت می کردم، مربی به دنبالم می آمد. درون زمین خیلی ها حسادت می کردند و سعی می کردند با خطا به من آسیب بزنند. در غنا از فوتبال پول زیادی به شما نمی رسد مگر اینکه مدیر برنامه باشید یا برای فوتبال به اروپا بروید. در نتیجه فوتبال را کنار گذاشتم.»

 

 

رقصة التابوت”.. فکاهة أم عادة جنائزیة؟ – AYN NEWS

 

 

برنامه برای آینده:« در حال حاضر به فکر خانواده ام هستم. در شش سالگی پدرم ما را ترک کرد؛ در حالی که 4 کودک در خانه داشتیم. خیلی زود تبدیل به نان آور خانه شدم. الان 32 ساله ام و می خواهم شغلم را به خارج از غنا گسترش دهم و کسی چه می داند، شاید وارد عرصه فوتبال هم شدم.»

 

خاک سپاری شما چگونه خواهد بود:« (با خنده) قطعا مراسم بزرگی خواهد بود ولی از الان دشوار بتوان تصور کرد چه رخ خواهد داد. با این حال می دانم که دوستان و همراهانم، مراسمی فراموش نشدنی خواهند گرفت. شاید تابوتم را در کلیساهای تمام کشور بگردانند.»

 

 

دیدگاه‌ها