کد خبر : 1682894 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 18:15 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

سعداله‌یف را در المپیک توکیو شکست می‌دهم

محمدیان: از فدراسیون گفتند نسخه فرمالیته بیار!

ملی پوش کشتی آزاد گفت: از نظر من سعداله یف بهترین 97 کیلوی کشتی آزاد دنیاست،‌ اما من می روم که او را در المپیک شکست دهم.

محمدیان: از فدراسیون گفتند نسخه فرمالیته بیار!

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین محمدیان که بعد از تحمل محرومیت 4 ساله ناشی از دوپینگ از نیمه دوم سال 98 به تشک کشتی بازگشت و توانست در یک تورنمنت بین المللی هم کایل اسنایدر آمریکایی را شکست دهد، یکی از مدعیان حضور در المپیک توکیو در وزن 97 کیلوگرم است.


ملی پوش کشتی آزاد با حضور در برنامه دایره طلایی درباره هدفش گفت: هدف هر ورزشکار و کشتی‌گیری کسب مدال در المپیک است. من هم می خواهم طلای المپیک را کسب کنم.


وی درباره اینکه اگر المپیک در سال 2020 برگزار می شد، با توجه به مصدومیت علیرضا کریمی شانس بالایی برای تصاحب دوبنده تیم ملی داشت، عنوان کرد: باید تعویق المپیک را هم به فال نیک گرفت. الان یک سال بیشتر وقت دارم که آماده تر و پخته تر شوم. علیرضا کریمی هم تا آن موقع آماده می شود و مدعیان دیگری هم در این وزن هستند. امیدوارم یک انتخابی خوب در وزن 97 کیلوگرم برگزار شود چون قطعا برگزاری انتخابی می تواند به تیم ملی کمک کند.


محمدیان درباره درخشش در تورنمنت ایتالیا و شکست کایل اسنایدر گفت: آن تورنمنت را فراموش کردم. چنین بردی قطعا در مسابقات جهانی و المپیک شیرین تر است. من باید در المپیک چنین نتایجی بگیرم.


ملی پوش کشتی آزاد در رابطه با مثبت شدن نمونه دوپینگش افزود: هیچ اجباری نبود که تست دوپینگ بدهم چون خارج از مسابقه بود. طبق قوانین هم یک ورزشکار خارج از مسابقه تا 3 بار می تواند تست ندهد. حتی از چند روز قبل به من گفته بودند تست دوپینگ می گیرند و من هم به عنوان اولین نفر مثل همیشه رفتم و تست دادم. بعد از چند وقت با من تماس گرفتند و گفتند در نمونه تو ماده ممنوعه پیدا شده. رییس کمیته پزشکی فدراسیون وقت به من گفت به صورت فرمالیته یک نسخه از شهر خودت بیاور که به خاطر درد پا دارو مصرف کردی تا محرومیتت کمتر شود. من هم این کار را کردم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و یک روز هم از محرومیتم کم نشد.

 


وی ادامه داد: می خواهم اثبات کنم که 4 سال مرا بی گناه خانه نشین کردند. هر روز در این 4 سال به این فکر می کردم که برگردم و خودم را ثابت کنم. مثل ملی پوشانی که در اردو هستند، غذا می خوردم و تمرین می کردم. به خاطر همین هم بود که خیلی خوب و آماده برگشتم.


محمدیان در پاسخ به این سوال که بهترین 97 کیلوی کشتی آزاد جهان را چه کسی می داند، گفت: از نظر من سعداله یف بهترین است. من می روم که او را در المپیک شکست دهم.

دیدگاه‌ها