کد خبر : 1682972 | 21 اردیبهشت 1399 ساعت 12:41 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

چرا جام جهانی قطر استثنایی خواهد بود؟! (گزارش)

قطر ادعا می‌کند که جام جهانی 2022 یک تورنمنت استثنایی و بی نظیر برای طرفداران فوتبال و البته محیط زیست خواهد بود.

چرا جام جهانی قطر استثنایی خواهد بود؟! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، هرروز به جام جهانی 2022 نزدیک تر می‌شویم و مسئولان قطری نیز تلاش خود را می‌کنند تا کشورشان را به بهترین شکل ممکن، آماده مهم ترین رویداد فوتبال جهان کنند. این اولین باری است که جام جهانی قرار است در یک کشور عربی برگزار شود و همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از کشورها به عملکرد کشور قطر معطوف باشد اما قطری ها بدون هیچ استرسی، ادعا می‌کنند که این تورنمنت نه تنها یک میزبانی استثنایی در غرب آسیا بلکه یک میزبانی بی نظیر در سطح جهان خواهد بود!

 

این که قطری ها چرا چنین ادعایی می‌کنند را روزنامه استاد الدوحه در شماره جدیدش توضیح داده است. قطر یک کشور کوچک با کمی بیش از 11 هزار کیلومتر مساحت است؛ یعنی کمتر از یک هزارم مساحت میزبانی قبلی جام جهانی روسیه! این شاید یک ضعف جدی برای هرکشوری باشد اما مسئولان قطری می‌‌گویند که از همین نقطه ضعف استفاده می‌کنند تا فضایی راحت را برای عاشقان فوتبال فراهم کنند: «نخستین بار است که مسافت بین استادیوم ها تا این حد به یکدیگر نزدیک خواهند بود، به طوری که شما می‌توانید ظهر یک بازی را در ورزشگاه الوکره در جنوب قطر تماشا کنید و عصر به الخور در شمال قطر بروید و یک بازی دیگر را هم ببینید».

 

این نکته بسیار مهمی است. جام جهانی 2022 قرار است تنها در 5 شهر برگزار شود که بسیار بهم نزدیک هستند اما جام جهانی 2018 در 11 شهر برگزار شد و طرفداران باید بین مسابقات مهم، یکی را برای تماشا انتخاب می‌کردند که همین موضوع کار را برایشان سخت کرده بود اما حالا طبیعتا فرصت بهتری را پیش روی خود خواهند داشت.

 

قطر همچنین ادعا می‌کند که این جام جهانی در فضایی مطلوب برای دوستداران محیط زیست به انجام می‌رسد: «حمل و نقل طرفداران با خودروهای پاک خواهد بود؛ اتومبیل های برقی، مترو، اتوبوس و این چنین چیزها که ضرری برای طبیعت ندارند».

 

همچنین مسئولان این کشور می‌گویند هتل ها و میهمان سراها نه فقط برای افراد ثروتمند بلکه با شرایط اقتصادی نیز در حال ساخت هستند تا طرفداران فوتبال با سلیقه های متفاوت بتوانند بزرگترین رویداد فوتبال جهان را تماشا کنند.

 

دیدگاه‌ها