کد خبر : 1683008 | 21 اردیبهشت 1399 ساعت 15:45 | 7.4K بازدید | 1 دیدگاه

هراتیان:

برای شروع لیگ همه اهالی فوتبال باید تست بدهند

رئیس ایفمارک می‌گوید: پروتکل آلمان سفت و سخت است و هر 4 روز می‌خواهند تست بگیرند، آیا باشگاه ها می‌توانند انجام دهند و هزینه را بدهند؟

برای شروع لیگ همه اهالی فوتبال باید تست بدهند

به گزارش "ورزش سه"، زهره هراتیان در گفتگو با خبرنگاران درباره زمان آغاز لیگ گفت: ستاد مبارزه با کرونا باید تصمیم بگیرد که لیگ برگزار می‌شود یا نه. اگر اجازه صادر شود ما دستورالعمل هایی که تدوین کردیم را منتشر می‌کنیم. ما در حال نظارت بر کارهایی هستیم که در دنیا انجام می‌شود. کار بسیار سختی است و اگر مسابقات انجام شود علاوه بر بازیکنان باید داوران، ناظران، توپ جمع کن ها و خبرنگارها باید تست شده باشند و اصول را رعایت کنند.

رئیس ایفمارک درخصوص نقش این نهاد گفت: ما دستورالعمل را به پزشکان می‌دهیم و ناظر هستیم و کمک می‌کنیم. نقش ایفمارک این بار در طول مسابقه خواهد بود که همه را چک کنیم و تب را اندازه بگیریم و ببینیم پروتکل ها انجام می شود یا نه.

وی در پاسخ به این سوال که لیگ ایران به تعطیلی نزدیک تر است یا شروع، توضیح داد: هر وقت یک بحرانی وجود دارد، ستادی به وجود می‌آید که از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... درباره اش تصمیم می‌گیرند و بعد به ما می‌گویند که چه کنیم. برای من به عنوان یک متخصص راحت تر است که لیگ برگزار نشود اما بعد اقتصادی و اجتماعی و نگرانی خواهد بود. برای من به عنوان یک پزشک سلامتی بازیکنان و مربیان و خبرنگاران اهمیت دارد و حقیقت این است که چیزنهایی و شناخت درباره ویروس مشخص نیست. اگر بخواهیم نادانسته کاری را شروع کنیم و دیگران را در خطر قرار دهیم ریسک بالایی دارد. خوشبختانه می‌بینیم که کی لیگ چه می‌کند، بوندس لیگا سه مورد مثبت دارد. ما یک نوع تست PCR داریم که از مخاط است و ممکن است الان منفی باشد و 5 دقیقه بعد مثبت. یکی دیگر داریم که نشان می‌دهد ایمنی بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد یا نه که هنوز کیتی که 70-80 درصد اوکی باشد هم نداریم. پس ما بر اساس داشته هایمان عمل می کنیم.

هراتیان در پایان در مورد ادعای درودگر مبنی بر رعایت پروتکل های آلمان برای برگزاری لیگ ایران گفت: شاید پروتکل های شروع بازی رامی‌گویند اما پزشکی فکر نکنم ایشان در جریان باشد. پروتکل آلمان سفت و سخت است و هر 4 روز می‌خواهند تست بگیرند، آیا باشگاه ها می‌توانند انجام دهند و هزینه را بدهند؟

دیدگاه‌ها