کد خبر : 1683082 | 21 اردیبهشت 1399 ساعت 21:18 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

دلالی فقط در ورزش نیست؛

دقیقی: فوتبال خیلی‌ها بخاطر دلالان تمام شد

مهاجم سابق تیم ملی معتقد است اعتماد به دلالان موجب پایان یافتن دوران بازی خیلی از بازیکنان مستعد شد.

دقیقی: فوتبال خیلی‌ها بخاطر دلالان تمام شد

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی بعد از حضور در مرکز ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخاطر دلالی فضایی فراهم شد تا افرادی از این شرایط سوء استفاده کنند. از طرف دیگر، متأسفانه خیلی از مدیران، فوتبالی‌ها و حتی خانواده‌های ما عاملی برای ایجاد فرصتِ سوء استفاده کنندگان بودند.

 

او با تاکید بر اینکه دلالی فقط در فضای ورزش نیست، ابراز کرد: اگر در کشور ما بررسی کنید، در خیلی از مباحث اقتصادی و حتی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، موضوعات دلالی به یک شکل خاص خود وجود دارد.

 

مسؤول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال در خصوص نامه وزیر ورزش به وزیر اطلاعات برای بررسی موضوع دلالی عنوان کرد: به دلیل اینکه ورزش، روح پهلوانی و جوانمردی دارد، مسئله دلالی و غیراخلاقی با آن منافات پیدا می‌کند. به اعتقادم این کار باید سال‌های قبل انجام می‌شد، اما جای تشکر از وزیر ورزش دارد که به این موضوع ورود کردند.

 

دقیقی یادآور شد: از روز اول که مسائل دلالی پیش آمده، نیاز بود تا سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به این موضوع ورود پیدا کنند و مسائل را دقیق‌تر جلو ببرند چراکه خیلی از خانواده‌ها را درگیر این موضوعات کرده است.

 

1495570

 

او ادامه داد: گزارش‌های زیادی از تیم‌های پایه کشوری می‌شنوم و حتی در استان خودمان می‌بینم. آنقدر فضای فوتبال جذاب است، خانواده‌ها در یک سن و سالی که بچه‌هایشان به تازگی وارد فوتبال می‌شوند و می‌خواهند آنها رشد کنند، شاید خیلی از موضوعات خانوادگی و تحصیلی فرزندان‌شان را به فراموشی بسپارند و خیلی راحت خام انسان‌هایی شوند که از این جذابیت سوء استفاده می‌کنند. یعنی، والدین عاملی می‌شوند تا از مسیر درستی که بچه باید رشد کند و زیر نظر استعدادیاب باشد، به سمت دیگری از زندگی‌اش برود.

 

مسؤول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خودِ من آدمی بودم که در ۱۶-۱۵ سال دوران فوتبالم، شاید یک بار یک ایجنت داشتم و در سایر مواقع، خودم موضوعات قراردادم را پیگیری می‌کردم چراکه خودم به واسطه تحصیلاتم، بندهای قرارداد و دیگر مسائل را می‌دانستم، اما برخلاف شرایط فعلی، در گذشته خیلی از فوتبالیست‌ها اطلاعی از چگونگی قراردادها نداشتند و در این فضا خیلی از آدم‌ها از این عدم ناتوانی سوء استفاده می‌کردند؛ همین موضوع، عاملی می‌شد تا خیلی‌ها بخواهند از این فضا مسائل مالی و معنوی را داشته باشند.

 

دقیقی اضافه کرد: اگر به تاریخ ۲۰-۱۵ سال اخیر فوتبال ایران دقت کنید، می‌بینید که خیلی از چهره‌ها بودند که بخاطر عدم رعایت اصول اخلاقی و جدی نگرفتن مسائل و استفاده نکردن از آدم‌های کاربلد، اسیر دلالان شدند و خیلی زود فوتبال‌هایشان به اتمام رسید؛ با وجود اینکه فوتبالیست‌های خیلی خوبی هم بودند.

دیدگاه‌ها