کد خبر : 1683117 | 22 اردیبهشت 1399 ساعت 08:50 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

امیری: ساره جوانمردی نیازی به مربی خارجی ندارد

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی درباره ضرورت استفاده از مربی خارجی برای ساره جوانمردی براساس مصوبه ستاد بازیهای پارالمپیک توکیو گفت: تمریناتی که به تیراندازان معلول ارائه می‌شود کاملترین و تکنیکی‌ترین تمرینات روز دنیاست و هیچ ضرورتی برای استفاده از مربی خارجی احساس نمی‌شود.

امیری: ساره جوانمردی نیازی به مربی خارجی ندارد

به گزارش ''ورزش سه''، حسین امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت استفاده از مربی خارجی برای ساره جوانمردی براساس مصوبه ستاد بازیهای پارالمپیک توکیو اظهار کرد: تمریناتی که در حال حاضر به تیراندازان معلول چه از نظر بدنسازی و چه از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی ارائه می‌شود، یک پازل کامل است که تصور نمی‌کنم تیراندازان از نظر علم تمرین با کمبودی مواجه باشند. حال نمی‌دانم چرا صحبت از حضور مربی خارجی برای برخی از ورزشکاران پارالمپیکی می‌شود. به اعتقاد من هیچ ضرورتی برای استفاده از مربی خارجی نیست، زیرا محتوای تمرینات ما کامل و مطابق علم روز تیراندازی دنیا است.

 

وی گفت: اگر مصوبه ستاد بازیهای پارالمپیک توکیو برای پیشرفت و ارتقای سطح تیراندازی ساره جوانمردی استفاده از مربی خارجی است، باید از همین حالا این پیشنهاد را عملی کنند نه این که چند ماه مانده به بازیهای پارالمپیک توکیو بخواهند ساره تحت تمرینات مربی دیگری قرار بگیرد. به هر صورت سیستم تمرینی هر مربی متفاوت است و این مساله می تواند به ورزشکار آسیب وارد کند.

 

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی تصریح کرد: من چون خودم معلول هستم دقیقا می‌دانم چه تمریناتی به ورزشکار ارائه دهم که هم سلاح در دست بگیرد و هم تمرینات سنگین بدنسازی انجام دهد تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کند.

 

امیری پیرامون این پرسش که انجام تمرینات خشک در منزل چقدر می‌تواند سبب افت رکورد تیراندازان شود، خاطرنشان کرد: در ۳ ماهی که تیراندازان معلول به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات خشک را در منزل انجام می‌دهند سعی کردیم تمریناتی ارائه دهیم که هم از نظر بدنسازی و هم تکنیکی و تاکتیکی آمادگی خود را حفظ کنند تا کمتر دچار افت شوند. البته چون ورزشکاران تحت فشار روانی قرار دارند این مساله در افت رکورد آنها بی‌تاثیر نیست. قطعا در اولین اردویی که برگزار شود با افت رکورد مواجه خواهیم بود که به اعتقاد من این مساله طبیعی است و در اردوهای بعدی جبران می‌شود.

 

وی در پایان گفت: چون تعداد تیراندازان پارالمپیکی محدود است ما حتی در حالت قرنطینه نیز می‌توانیم در فدراسیون با رعایت فاصله اردوهای خود را برپا کنیم. تعطیلی بیش از حد اردوها نه تنها شرایط را سخت‌تر می‌کند بلکه ورزشکاران را از نظر روحی و روانی نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها