کد خبر : 1683120 | 22 اردیبهشت 1399 ساعت 09:12 | 20.2K بازدید | 0 دیدگاه

آجرلو: آقای خندان می‌خندد و می‌گوید سرشان را کلاه گذاشتیم!

افشاگری جنجالی سردار درباره رمالی در فوتبال ایران

مدیرعامل سابق تراکتور در گفتگویی جالب به موضوعات مختلفی ورود کرده و کنایه‌های تندی را نیز متوجه مدیران کنونی فوتبال کرد.

افشاگری جنجالی سردار درباره رمالی در فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، سردار آجرلو، با حضور در برنامه "ورزش تعطیل نیست" در خصوص ورود دلالیسم به فوتبال ایران و همچنین ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی و پولی هنگفتی که به مارک ویلموتس پرداخت شده واکنش نشان داد.

 

مدیرعامل سابق تراکتور در ابتدای صحبت‌هایش درباره اینکه چرا بازیکنان تاریخ ساز فوتبال ایران قادر به حضور در مجمع فدراسیون و انتخابات آن نیستند گفت: اساسنامه باید اصلاح شود. همان اساسنامه ای که فیفا به آن ایراد گرفته است. مگر می شود به فیفا گزارش غلط داد آن هم زمانی که ادعای مسلمانی شیعه را داریم و مخصوصا اینکه جمهوری اسلامی هستیم؟ این قابل قبول است؟ بعد یک برادر خندانی می خندد و می گوید سرشان را کلاه گذاشتیم. پیامبر می گوید به یک چهارپا حق ندارید فریب دهید. این اشکال اساسنامه است که افرادی مثل علی دایی، مهدوی کیا و دیگر بزرگان فوتبال نمی توانند در رای گیری شرکت کنند. ما امروز هستیم و فردا نیستیم و باید تصمیمی بگیریم برای کشور. اگر امروز خطایی کنیم باید پاسخ آن را بدهیم. این مجمعی که می خواهید اصلاح کنید باید طوری باشد که دوستان خلاق حاضر در فوتبال هستند بتوانند تاثیرگذار باشند.

 

وی با اشاره به این معضل گفت: خالق این فوتبال بازیکنان هستند و باید در اساسنامه حاضر باشند. باید خالق این هنر (فوتبال) تصمیم گیر باشند. باید یک گپ نخبگان حاضر در فوتبال بتوانند در آن آرای خود را دخیل کنند و تصمیم درستی گرفته شود.

 

 

 

 

آجرلو درباره حضور کارلوس کی روش در فوتبال ایران و بعد از آن انتخاب ویلموتس گفت: من نظر خودم را می گویم. اشکال ندارد ما برای بالا بردن سواد فوتبال مان به سمت مربی خارجی برویم. اگر بخواهیم در دو دهه اخیر فوتبال مان نقطه روشنی را اشاره کنیم آن قطعا کی روش خواهد بود. شاید بگویند خیلی پول گرفت اما او دو بار تیم ملی را به جام جهانی برد. کی روش یک سری رفتار اضافه داشت اما این به خاطر این بود که فدراسیون اقتدار لازم را نداشت. او هر کاری خواست کرد اما کارنامه روشن فوتبال ما قطعا کی روش است. درباره ویلموتس هم که پول زیادی گرفته قطعا  با آن پول علی دایی کل فوتبال را اداره می کرد. همین الان هم دیر نشده و به نظرم دایی می تواند گزینه خوبی باشد. اگر می خواهید مربی خوبی بیاورید باید کمتر از کی روش نباشد. 

 

مدیرعامل سابق پاس، تراکتور و استیل آذین در واکنش به این سوال که چه کسانی باعث ورود ویلموتس و امثال او در فوتبال ایران می شوند گفت: حدود 10 سال پیش گفتم جز سیاسیون که وارد شدند دو مشکل اساسی دیگر دارد. یکی از آن دلال ها هستند. آنهایی که قانونی هستند منظورم نیست. دلال کسی است که درصد به مدیر، باشگاه و خبرنگار و... می دهد. این دلال و رمال مشکل فوتبال هستند. یک برادری چند روز پیش گفت ما با آن آقایی که در کرج است قهرمان شدیم و نوش جان مان! نوش جان من نیست و نوش جان هیچکس نیست. رمال در فوتبال ما جدی است همانطور که شرط بندی جدی است. به این موضوع چه کسی می تواند رسیدگی کند؟ کسی که خودش گیر نباشد! من به کمیته اخلاق رفتم و گفتم شما اینجا هستید تا کار را دنبال کنید. آن رمال به مربی می گوید این نخود و سنجد را بخور و بو کن و شماره شناسنامه و نام مادر را بده و ... این شد فوتبال؟

 

وی ادامه داد: من خیلی موافق این موضوع از آقای سلطانی فر هستم که گفتند به موضوع دلالی ورود می کنند اما آقای سلطانی فر الان دیر است. شما 6-5 ماه دیگر می روید و کاش از چند سال پیش این موضوع را دنبال می کردید. اما باز ممنون شما هستم و دست شما را می بوسم بابت ورود به این موضوع و پیگیری آن.

دیدگاه‌ها