کد خبر : 1683294 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 09:06 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

سباستین وتل در پایان فصل از فراری جدا می‌شود! 

وداع تلخ سباستین وتل با اسب رقصان فراری

در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات دو طرف برای بستن قرارداد جدید، سباستین وتل در پایان سال از فراری جدا خواهد شد.

وداع تلخ سباستین وتل با اسب رقصان فراری 

به گزارش "ورزش سه"، جدایی وتل از فراری که پیشبینی می‌شود به زودی رسما اعلام شود، آینده‌ی این راننده‌ی 32 ساله‌ی چهار بار قهرمان جهان را در هاله‌ای از تردید فرو خواهد برد.
 
 
از کارلوس ساینز راننده‌ی اسپانیایی تیم مک‌لارن به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی وتل در فراری نام برده می‌شود.
 
 
اگر ساینز مک‌لارن را در پایان فصل ترک کند، دنیل ریکاردو راننده‌ی فعلی رنو، از گزینه‌های این تیم بریتانیایی برای نشستن روی صندلی ساینز خواهد بود.


 
این راننده‌ی استرالیایی در سال 2018 که گزینه‌های خروجش از ردبول را سبک و سنگین می‌کرد، مذاکراتی جدی با تیم مک‌لارن داشت اما در پایان تصمیم گرفت که به تیم رنو بپیوندد. اما ریکاردو به وضوح از موقعیت خود در رنو راضی نیست و بارها از عزمش برای خروج از این تیم صحبت کرده است.
 
 
وتل نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های مک‌لارن باشد، البته اگر حس کند که آماده‌‌ی پیوستن به تیمی در حال طی کردن پروسه‌ی بازسازی است. در غیر این صورت دیگر گزینه‌های پیش روی این راننده‌ی 32 ساله برای باقی ماندن در فرمول یک چندان چشم‌انداز روشنی را ترسیم نمی‌کنند.

 

1495881


 
لوییس همیلتون که او نیز در پایان فصل قراردادش به پایان خواهد رسید، اشارات متعددی به تمایلش برای تمدید قرارداد با مرسدس کرده و به نظر می‌رسد که مرسدس حرکتی برای جذب وتل نخواهد کرد.
 
 
و ردبول، جایی که وتل چهار قهرمانی جهان پیاپی خود را کسب کرد، اعلام کرده که ستاره‌ی جوان خود ورستپن را با یک راننده‌ی تراز اول دیگر هم‌تیم نخواهند کرد، البته وتل هم علاقه‌ای به هم‌تیم شدن با هلندی جوان ردبول ندارد.
 
 
گزینه‌های دیگر تیم فراری برای پر کردن صندلی وتل، دنیل ریکاردو و آنتونیو جیوناتزی راننده‌ی تیم آلفارومئو هستند. با وجود زمزمه‌های پایان فصل گذشته، پیوستن لوییس همیلتون به فراری چندان محتمل به نظر نمی‌رسید.

 

1495905

 
 
 
سقوط آزاد از اوج شکوه...
 
 
جدایی وتل از فراری پایانی تلخ بر همکاری او با این تیم ایتالیایی است. او در سال 2015 با هدف تکرار موفقیت‌های هموطن و اسطوره‌ی دوران کودکیش، مایکل شوماخر، به فراری پیوست تا همچون شوماخر با ماشین قرمز فراری قهرمان جهان شود.
 
 
وتل همین ماه گذشته اعلام کرده بود که تمایل دارد که پس از اتمام قراردادش در پایان این فصل نیز در فراری باقی بماند. اما پس از اینکه وتل پیشنهاد فراری برای باقی ماندش در کنار چارلز لکلرک، که در ماه‌های گذشته قراردادش را تا پایان 2024 تمدید کرده، نپذیرفت، مذاکرات دو طرف به بن‌بست رسید.
 
 
دلیل اصلی اختلاف نظر دو طرف که منجر به عدم توافق بین وتل و فراری شد اعلام نشده است، اما گزارش شده که فراری قراردادی با کاهش بسیار زیاد دستمزد و مدت‌زمانی بسیار کوتاه‌تر از آنچه مد نظر وتل بود، به او پیشنهاد کرده است.
 
 
وتل از سال 2015 که جانشین فرناندو آلونسو شد، راننده‌ی شماره یک فراری بود. آلونسو در مذاکراتش برای خروج از فراری در 2014 گفته بود که ایمانش به تیم برای فراهم آوردن شرایط قهرمانی جهان را از دست داده است. وتل اما در 2017 و 2018 به بردن عنوان قهرمانی جهان بسیار نزدیک شد. فراری در بیشتر اوقات در هر دو فصل ماشینی سریع‌تر از مرسدس داشت اما پس از رخ دادن اشتباهات پیاپی از سوی تیم و راننده، شانس قهرمانی را از دست دادند. 

 

1495831

 

این آغازی بود برای از دست رفتن اعتماد بین دو طرف و سب با ورود چارلز لکلرک به تیم در فصل پیش جایگاه خود را برای همیشه از دست داد.
 
 
ستاره‌ی جوان موناکویی بلافاصله به تهدیدی برای وتل تبدیل شد؛ وتل فصل را به عنوان راننده‌ی شماره یک تیم آغاز کرد و لکلرک فصل را با شکست دادن هم‌تیمی کهنه‌کار خود از هر نظر و با هر متر و معیاری از جمله در تعداد برد، پل‌پوزیشن، امتیازات و حتی میانگین سرعت در تایم‌گیری‌ها به پایان رساند.

 
تنش بین این دو همچنین منجر به زنجیره اتفاقاتی شد که با تصادف دو ماشین فراری با هم در گرندپری برزیل در پایان فصل گذشته به اوج خود رسید.
 
 
با فرض اینکه فصل 2020 فرمول یک که به دلیل شیوع کرونا هنوز آغاز نشده، بالاخره برگزار شود، وتل آخرین فصل خود در فراری را با دانستن اینکه جایگاهش را از دست داده و همچنین چشم در چشم این واقعیت ناخوشایند که تیم ناگزیر روی موفقیت ستاره‌ی جوانش تمرکز می‌کند، خواهد گذراند.


رویای تکرار قهرمانی‌های شوماخر با فراری حالا دیگر یک آرزوی محال است.

دیدگاه‌ها