کد خبر : 1683318 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:12 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

برخی با درخواست تعطیلی لیگ به فکر خودشان هستند

بختیار: اگر شرایط بهتر شده، لیگ را ادامه دهید

هافبک تیم نفت آبادان گفت: متأسفانه بعضی دوستان فقط به فکر منافع باشگاه خودشان هستند اما اگر لیگ برتر تعطیل شود، تکلیف لیگ یک و ۲ چه می‌شود؟

بختیار: اگر شرایط بهتر شده، لیگ را ادامه دهید

به گزارش "ورزش سه"، بختیار رحمانی، بازیکن باتجربه نفت آبادان از بلاتکلیفی این روزهای فوتبال خسته است. او اصلا مخالف ادامه برگزاری لیگ برتر نیست و برخلاف خیلی از باشگاهها معتقد است اگر شرایط بهبود یافته، باید لیگ را ادامه داد. 


در روزهایی که بختیار رحمانی در کرمانشاه دوران بدون فوتبال را سپری می کند، ایران ورزشی با این بازیکن به گفت و گو پرداخته است. 


* شرایط تمرینی‌ات در این روزها چطور است؟ ظاهراً تمرینات خیلی خوبی داری؟


 بعد از اینکه اعلام کردند مسابقات به خاطر کرونا تعطیل شده، یک هفته، ۱۰ روز خانه بودم و استراحت کردم اما بعد از آن سعی کردم به جاهای خلوت بروم و آنجا تمرینات را دنبال کنم. مثلاً مدتی با بازیکنان اهوازی مثل اسماعیل شریفات، آرش افشین، احمد عبدالله‌زاده و... تمرین می‌کردیم. بعد هم به کرمانشاه آمدم که فکر می‌کنم شرایط بهتری دارد. اینجا زمین برای تمرین کردن خوب است و به تنهایی می‌روم و تمریناتم را دنبال می‌کنم.


* پس تمرینات هوازی خوبی داشتی؟


 بله، تمرینات هوازی خوبی داشتم اما تمرینات گروهی نمی‌شود. تمرینات هوازی زیاد هم اذیت می‌کند. من فکر می‌کنم ۱۵، ۲۰ روز به ما مهلت تمرین می‌دهند تا برای مسابقات آماده شویم.


* فکر می‌کنی لیگ ادامه پیدا می‌کند؟


 نمی‌دانم اما امیدوارم زودتر تکلیف مشخص شود که بدانیم باید چه کار کنیم. این بلاتکلیفی خوب نیست. البته من شنیدم ۲۵ اردیبهشت تکلیف مشخص می‌شود. 


* ظاهراً تصمیم بر این است که تمرینات ۲۷ اردیبهشت شروع شود و بعد از ۴ هفته یعنی اواخر خرداد مسابقات ادامه پیدا کند. البته نهایی شدن این تصمیم بستگی به تأیید ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش دارد.

 

۴ هفته تمرین خیلی خوب است و امیدوارم این تصمیم زودتر اعلام شود. حداقل اینطوری تکلیف‌مان مشخص می‌شود و این اتفاق از بلاتکلیفی بهتر است. جامعه فوتبال باید بدانند چه کار می‌خواهند بکنند.


* اما ۱۳ تیم درخواست داده بودند که لیگ تعطیل شود.


 من نمی‌دانم آنها چرا چنین درخواستی دادند اما باید به تصمیمات فدراسیون فوتبال احترام گذاشت. شاید آن تیم‌ها به سلامتی فکر کردند اما الان طبق اعلام وزارت بهداشت، شرایط بهتر شده. اگر واقعاً شرایط بهتر شده مسابقات باید ادامه پیدا کند اما اگر بدتر شده که شرایط متفاوت است. به هر حال باید به تصمیم فدراسیون احترام گذاشت و منتظر ماند و دید چه تصمیمی می‌گیرند.


* اما به نظر می‌رسد تیم‌هایی که چنین درخواستی دادند همه به منافع خود نگاه کردند و این درخواست را دادند.


 بله، متأسفانه بعضی دوستان فقط به فکر منافع باشگاه خودشان هستند اما اگر لیگ برتر تعطیل شود، تکلیف لیگ یک و ۲ چه می‌شود؟ آنها خیلی زحمت می‌کشند و سخت است مسابقات ادامه پیدا نکند. به خاطر همین هم تا الان تحمل کردند و منتظر شروع مسابقات هستند. پس بهتر است فقط به منافع خود فکر نکنیم.

 


* به هر حال اگر مسابقات طبق تاریخ‌های مشخص شده، ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد بازی در خوزستان و گرمای هوای آنجا سخت باشد.


 به هر حال مجبوریم بازی کنیم و این مسأله را می‌پذیریم.


* در این مدت به صورت همزمان و آنلاین هم تمرین کردید؟


 من در خوزستان با بچه‌ها سر تمرین می‌رفتیم و با مربی و باشگاه هم در ارتباط هستم. دیگر بازیکنان حرفه‌ای شدند و مثل قبل نیست که اهمیت ندهند. خودم اگر یک روز تمرین نکنم دیوانه می‌شوم. همه بازیکنان حرفه‌ای شدند و کسی در خانه نمی‌نشیند که وزنش بالا برود. به همین دلیل شاید چندان لازم نباشد آنلاین تمرین کرد چون همه بهترین تمرینات را انجام می‌دهند و با برنامه مربیان پیش می‌روند.


* به خاطر همین تمرینات است که اسماعیل شریفات گفته بازیکنان خوزستانی می‌توانند ۹۰ دقیقه بازی کنند...


 (می‌خندند) بله، اسماعیل با ما تمرین می‌آمد. البته این را هم بگویم که تمرینات‌مان با رعایت مسائل بهداشتی بوده که خدایی نکرده به یکدیگر صدمه نزنیم. جاهای شلوغ هم نمی‌رفتیم. خدا را شکر در این مدت تمرینات خیلی خوبی داشتیم.


* سال ۹۸ چطور بود؟


 چه بگویم؟ هیچ‌چیز خوب نبود. همه چیز بد بود هم به لحاظ ورزشی و هم اقتصادی شرایط سختی وجود داشت. درد مردم درد ما هم هست و می‌دانیم سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ خیلی سخت و بد بود. از زلزله سر پل ذهاب گرفته تا اتفاقات دیگر. امیدوارم ۹۹ سال خوبی باشد.

دیدگاه‌ها