کد خبر : 1683322 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:29 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

مبارزه قویترین مردان جهان در رینگ لاس وگاس

بعد از شکسته رکورد سنگین ترین لیفت جهان توسط مرد ایسلندی، حالا او رقیبش را به یک مبارزه هیجان انگیز در رینگ دعوت کرده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، شرط‌ بندی علیه «هافتور جولیوس بیورنسون» خیلی شجاعت می‌خواهد. او حالا سنگین‌ترین وزنه را در تاریخ بشر بلند کرده؛ همان 501 کیلوگرمی که باعث شد قوی‌ترین آدم جهان شود. 


او دو هفته قبل به خاطر اینکه بیش از نیم تن را بلند کرد شهرت چندبرابری پیدا کرد، در سالن بدنسازی خانه‌اش این کار را مقابل داوران انجام داد و تصویر آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت اما کمتر از 24 ساعت بعد از دست یافتن به آنچه غیرممکن به نظر می‌رسید، چالش بعدی خودنمایی کرد. رقیب انگلیسی، «ادی هال» با بلندکردن وزنه 500 کیلوگرمی تا آن موقع رکورددار بود و بعد از شکسته شدن رکوردش توسط بیورنسون، این دو به توافق رسیدند که «سنگین‌ترین مسابقه بوکس تاریخ» را برگزار کنند.


چراغ‌های روشن لاس وگاس قرار است درشهریور سال آینده بدرخشد و «تور» از همین حالا پیش‌بینی همراه با اطمینانی دارد. بیورنسون گفت: «می‌توانم ببینم که او را خیلی زود ناک اوت می‌کنم، شاید در راند اول.» با توجه به رکورد خوب و سختکوشی فوق‌العاده او، خیلی سخت می‌توانید با بازیگر نقش «کوه» مخالفت کنید.

 

1495876


یک روز بعد از آن رکوردشکنی اعجاب‌انگیز در ددلیفت، یک عکس از خودش منتشر کرد که بند دستکش‌هایش را بسته و آماده کار معمولی و تمرین بود. اشتیاق و انگیزه و علاقه او فرارویش می‌درخشد و تفاوتی نمی‌کند چه چالشی را در برابر دارد. به خاطر همین نگرش و طرز فکر بود که وقتی در سال 2008 به دلیل مصدومیت شدید قوزک پا مجبور شد بسکتبال حرفه‌ای را کنار بگذارد، درست یک دهه بعد قوی‌ترین مرد جهان شد. آیا همین ویژگی‌ها می‌تواند به پیروزی او در یکی از جنجالی‌ترین مسابقات بوکس تاریخ منجر شود؟


بیورنسون می‌گوید: «من هیچ تجربه‌ای در بوکس ندارم چون اصلاً قبل از این بوکس کار و تمرین نکرده‌ام اما حالا چند روز است که شروع کرده‌ام و این برایم دیوانه کننده است که حس می‌کنم هر روز چیزهای بیشتری یاد می‌گیرم و بهتر می‌شوم. عاشق این حس هستم و برای همین حس بهتر شدن است که قوی‌ترین مرد جهان شدم. این به من انگیزه می‌دهد. اینکه هر روز می‌توانم چیزهای بیشتری یاد بگیرم هیجان‌انگیز است. خیلی روی تکنیک پایم کار می‌کنم، می‌دانم باید خیلی سخت تمرین کنم اما به این کار مشتاقم و این ویژگی مشهور من است. فکر می‌کنم می‌توانم خیلی‌ها را شگفت‌زده کنم، حداقل امیدوارم.»


این غول ایسلندی از بسکتبال کارش به ورزش‌های قدرتی کشیده و یک نقش خوب هم در سریال محبوب «بازی تاج و تخت» بازی کرده؛ گرگور کلیگان معروف به «کوه» و با این حساب ثابت کرده اصلاً از امتحان کردن چیزهای جدید نگرانی ندارد.


اما باید اعتراف کرد مسابقه بوکس برای او کمی عجیب و ناگهانی بود که خودش اینطور توضیح می‌دهد: «یک پیشنهاد از کور اسپورتس دریافت کردم که با ادی هال مبارزه کنم و آنقدر این پیشنهاد خوب بود که نمی‌توانستم قبول نکنم. لاس وگاس، 2021، این اتفاق می‌افتد. خودم خیلی هیجان‌زده‌ام، امیدوارم هواداران هم باشند. می‌خواهم سخت کار کنم و جان بکنم تا یک مسابقه خوب انجام دهم، این را در خودم می‌بینم.»


هال اهل استوک حریف ایده‌آلی برای تور به نظر می‌رسد. رقابت آنها به سال 2017 و در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان برمی‌گردد. هال آن مسابقات را با یک امتیاز اختلاف برد بعد از آنکه بیورنسون در تصمیمی جنجالی با کسر امتیاز مواجه شد. وقتی تور می‌خواست ددلیفت 501 کیلوگرمی را انجام دهد، هال صراحتاً می‌گفت این رکوردشکنی نباید رسمی تلقی شود چون در یک رقابت رسمی صورت نمی‌گیرد.

 

1495877


او حتی مدعی شد «به ایسلندی‌ها اعتماد ندارد» که البته بعدها از این حرف خود عذرخواهی کرد و تور هم بلافاصله بعد از رکوردشکنی از او خواست در مسابقه بوکس شرکت کند.


اگرچه رکورددار جدید جهانی بیشتر نگاهش به آینده است تا گذشته اما کاملاً مشخص است که رقابت خصمانه و جدی میان این دو در فاصله 16 ماه تا برگزاری مسابقه‌شان تشدید شده است. بیورنسون تأکید می‌کند: «همه چیز از 2017 شروع شد. اینها برای گذشته است، نمی‌خواهم ذهنیت خودم را خراب کنم و تلاش می‌کنم از آن عبور کنم. دوست دارم نگاهم به آینده باشد، حالا با آماده شدن برای این مسابقه بوکس هدف متفاوتی برای خودم ترسیم کرده‌ام.»

دیدگاه‌ها