کد خبر : 1683464 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 20:55 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

کونته: مربی باید مانند یک خیاط باشد

آنتونیو کونته، سرمربی سابق چلسی، معتقد است که فرانک لمپارد می تواند به یکی از بهترین مربیان دنیا تبدیل شود.

کونته: مربی باید مانند یک خیاط باشد

به گزارش "ورزش سه"، لمپارد که سال ها ستاره آبی های لندن بود، در تابستان 2019 جانشین مائوریتزیو ساری روی نیمکت این تیم شد و علی رغم محرومیت از بازار نقل و انتقالات، تیمش در این فصل نمایش های قابل قبولی ارائه داد.


کونته که خود با چلسی توانست قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را جشن بگیرد، معتقد است که لمپارد می تواند به دستاوردهای بزرگی در مربیگری برسد.
سرمربی فعلی اینتر به اسکای اسپورتس گفت:" فکر می کنم فرانک واقعا خوب کار کرده است. این دومین تجربه او بعد از دربی کانتی است؛ مربیگری در یک باشگاه بزرگ آسان نیست. فکر می کنم او مهارت و توانایی تبدیل شدن به یکی از بهترین مربیان دنیا را دارد. او باید به همین شیوه ادامه بدهد و من برایش در ادامه مسیر حرفه ای اش بهترین ها را آرزو می کنم."

 

 

1468827

 


کونته در فصلی که با چلسی قهرمان لیگ برتر شد، بعد از شکست 3-0 تیمش مقابل آرسنال، آرایش تیمش را به 3-4-3 تغییر داد و پس از آن تیمش با 13 برد پیاپی، توانست به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شود و در نهایت قهرمان فصل 17-2016 لیگ برتر شدند.
او در مورد این تصمیم گفت:" فکر می کنم آن لحظه تعیین کننده ای برای من و تیمم بود. ما مقابل آرسنال شکست خوردیم و در دیدار پیش از آن هم به لیورپول باختیم. وقتی در یک باشگاه بزرگ کار می کنید و در دو دیدار پیاپی شکست می خورید، لحظه راحتی برای شما و باشگاه نیست.


اما این لحظه مهمی برای بود زیرا من تصمیم گرفتم سیستم تیم را تغییر بدهم و با آرایش 3-4-3 یا 1-2-4-3 بازی کنیم، با ادن هازارد، ویلیان یا پدرو، پشت سر دیگو کاستا و سه بازیکن در خط دفاعی. فکر می کنم این لحظه مهمی بود و آنجا بود که ما شانس مان را برای قهرمانی افزایش دادیم. مربی باید مانند یک خیاط باشد و مناسب ترین اندازه را برای تیمش پیدا کند."

دیدگاه‌ها