کد خبر : 1683542 | 24 اردیبهشت 1399 ساعت 13:00 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

از استقلال تیم بهتری هستیم؛

گولسیانی: دوست دارم در آینده با گوآردیولا کار کنم !

از سال‌ها پیش، گرج‌های زیادی در اصفهان ساکن بوده‌اند. این روزها یکی از آن‌ها محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم اصفهان دارد. کسی که از تفلیس می‌آید و در این فصل لیگ برتر توانسته قلب دفاعی سپاهان را در اختیار بگیرد.

گولسیانی: دوست دارم در آینده با گوآردیولا کار کنم !

به گزارش "ورزش سه"، گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی سه فصل درخشان را در ایران گذرانده است. او ابتدا کارش را در ذوب آهن و با امیر قلعه‌نویی آغاز کرد. با این تیم به نایب قهرمانی لیگ دست یافت، اما در اصفهان نماند و راهی نساجی شد. پس از عملکرد درخشان در این تیم شمالی، بار دیگر به اصفهان آمد اما این بار برای طلایی‌پوشان سپاهان به میدان رفت.


گولسیانی در لیگ 19 به همراه عزت پورقاز زوجی نفوذناپذیر را تشکیل داده بودند و در گلزنی نیز این مدافع خیلی خوب عمل کرد و 5 گل برای طلایی پوشان به ثمر رساند ولی در پنجره نیم فصل بدشانسی به سراغش آمد و با مصدومیت ادامه مسابقات را از دست داد.


گولسیانی اکنون در گرجستان، دوران نقاهت خود را می‌گذراند و منتظر تصمیم سازمان لیگ است تا خود را به ایران برساند. این مدافع شب گذشته در گفت و گویی لایو با اینستاگرام  ایمنا، صحبت‌های جالبی را از علاقه‌اش به بهنام بانی تا شرایط مصدومیت‌اش به زبان آورد که در ادامه می‌خوانیم:


*گئورگی در ابتدا ممنون که دعوت ما را پذیرفتی. همانطور که می‌دانی در حال حاضر در شرایط شیوع کرونا قرار داریم. وضعیت گرجستان چطور است؟


اول از همه بابت دعوت‌تان از شما تشکر می‌کنم. دو ماه سختی را پشت سر گذاشتیم. حتی در گرجستان نیز شیوع کرونا زندگی ما را خیلی تحت تأثیر قرار داده است. البته شیوع کرونا یک مزیت برای من داشت و توانستم عمل جراحی‌ام ر انجام بدهم، به شرایط خودم برگردم و هیچ مسابقه‌ای را از دست ندهم.

 

*می‌خواهیم به اوایل حضورت در لیگ برتر ایران برگردیم. تو با ذوب آهن و امیر قلعه‌نویی شروع کردی. فصل خوبی را هم با ذوب آهن داشتی؟ چه شد که از این تیم رفتی؟


ابتدا امیر خان به گرجستان آمد تا بازی من را ببیند. بازی مرا دید و خیلی دوست داشت. به من گفتم بیایم و بازی کنم. برای من نیز یک افتخار بود که این همکاری را انجام دهم. آن فصل، فصل خوبی هم برایم بود و برای قهرمانی می‌جنگیدیم. در نهایت نیز نتیجه حوبی گرفتیم و دوم شدیم.

 

*چرا جدا شدی؟


من قرارداد دوساله داشتم، اما بعد از سال اول و وقتی مربی این تیم را ترک کرد من هم تمایلی نداشتم که بمانم. چند پیشتهاد خارجی نیز داشتم ولی تصمیم گرفتم در ایران بمانم. در نهایت هم به تیم خوب نساجی پیوستم.

 

*فصل خوبی را با نساجی گذراندی و موفق شدی پنج گل نیز در این تیم به ثمر برسانی. آیا بعد از آن از سرخآبی‌های پایتخت (استقلال و پرسپولیس) هم پیشنهاد داشتی یا فقط سپاهان بود؟ و چرا سپاهان را انتخاب کردی؟


بعد از پایان فصل با نساجی، از باشگاه متعددی پیشنهاد داشتم، اما استقلال و پرسپولیس نبودند. زمانی که سپاهان پیشنهاد داد، بلافاصله قبول کردم. چون اصفهان را می‌شناختم و آن را دوست داشتم، تصمیم گرفتم تا در اصفهان بمانم. دوستان خوبی نیز مثل کومان رو هم می‌شناختم که در کل باعث شد تا اصفهان و سپاهان را انتخاب کنم. فکر کنم فصل خوبی هم با این تیم داشتم.


*در سپاهان تا قبل از مصدومیت پنج گل زدی که آمار بسیار خوبی برای یک مدافع محسوب می‌شود. آیا بهتر نیست در پست مهاجم بازی کنی؟


فکر می‌کنم بازی مرا در پست دفاع دوست نداری (باخنده).

 

*ولی پتانسیل خوبی در گلزنی داری؟


در زمینه گل زدن نیز تلاش می‌کنم. این فصل اگر مصدوم نمی‌شدم، می‌توانستم ده گل دیگر هم بزنم. اگر ژنرال به من بگوید جلو بازی کنم، حتماً این کار را انجام می‌دهم.

 

*پس بدت هم نمی‌آید جای استنلی را در نوک حمله بگیری؟


مشکلی نیست. از این به بعد ۴-۴-۲ و با دو مهاجم بازی می‌کنیم! (با خنده)

 

*در حال حاضر وضعیت جسمانی تو چگونه است؟


مصدومیت سختی بود. در حال حاضر خیلی سخت تلاش می‌کنم که به شرایط خوب خودم بر گردم. حتی هر روز چند ساعت تمرین‌هایی مثل دو چرخه‌زدن را انجام می‌دهم تا بتوانم هر چه سریع‌تر به شرایط قبلی‌ام بازگردم.

 

*فکر می‌کنی کی بتوانی برای سپاهان بازی کنی؟


دستورالعمل‌هایی برای پشت سر گذاشتن مصدومیت وجود دارد و اگر آنها را طی کنم شش تا هشت ماه بعد باید بتوانم بازی کنم. البته دو ماه و ۱۵ روز از مصدومیت ام گذشته و سه ماه دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم. شاید این فصل نتوانم به شرایط خوبم باز گردم ولی قطعاً برای فصل بعد با قدرت باز می‌گردم.

 

*گئورگی در صحبت‌هایت به فصل بعد اشاره کردی، آیا فصل بعد هم با سپاهان قرارداد داری؟


خیر، قرارداد من این ماه و در پایان ماه می (خرداد) تمام می‌شود و برای فصل بعد قراردادی با سپاهان ندارم.

 

1455839


*نمی‌دانم چقدر از اخبار لیگ برتر در ایران را دنبال می‌کنی، اما به نظرت چه تصمیمی برای سرنوشت لیگ بهتر است؟


سوال خیلی سختی است. اینجا در گرجستان همه چیز تعطیل است به هر حال مسئله به این حالت است که فدراسیون باید تصمیم بگیرد و ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم. بهتر است مراجع قانونی در این باره تصمیم بگیرند ولی‌من دلم برای فوتبال بسیار تنگ شده و برای شروع مسابقات آماده هستم.

 

*در مورد گرجستان صحبت کردی، وضعیت کرونا در گرجستان چطور است؟


اول باید بگویم که جمعیت گرجستان خیلی کمتر از ایران است. ما حدود ۶۰۰ مورد داشتیم و اما اینجا خیلی زود قرنطینه آغاز شد. دو ماهی را در خانه نشستیم. اما اخباری از ایران می شنوم و تعداد زیادی آنجا فوت شده اند که بابت آن خیلی ناراحت هستم.

 

*تو اکنون لباس سپاهان را بر تن می‌کنی، آیا ممکن است روزی به استقلال و پرسپولیس بروی؟ در واقع به فوتبال به صورت حرفه‌ای نگاه می‌کنی؟


فکر کنم شما طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستید که اینقدر در این باره صحبت می‌کنید (باخنده). اگر اجازه دهید فقط درباره سپاهان صحبت کنم زیرا دوست دارم در سپاهان بازی کنم.

 

*بهترین خاطره‌ای که با سپاهان داری چیست؟


خاطره مشخصی به ذهنم نمی‌رسد. بالاخره من و چند تن از بازیکنان دیگر، مثل کومان و استنلی با هم زندگی می‌کنیم و همیشه به ما خیلی خوش می‌گذرد. در واقع هر روز برای ما خاطره‌انگیز است. چون ارتباط خیلی خوبی با هم داریم. با تاریخ و فرهنگ ایران کاملاً آشنایی داریم و خیلی حس خوبی داریم که در ایران فعالیت می‌کنیم و منتظر هستیم که بتوانیم به ایران و مسابقات لیگ باز گردیم.

 

*بهترین دوستت در سپاهان کیست؟


بهترین دوست من قطعاً کیروش استنلی است.

 

*اگر مسابقات فوتبال در ایران دوباره شروع شود، فکر می‌کنی سرنوشت لیگ برتر چگونه رقم بخورد؟


امیدوارم سپاهان قهرمان شود. امتیازات مهم زیادی را از دست دادیم که از این بابت اصلاً خوشحال نیستیم. خیلی اهل پیش بینی نیستیم و بگذارید ببینیم چه می‌شود.

 

*اگر یادت باشد یک مسابقه موقعیت حساسی را از دست دادی و سپاهان در پایان نتیجه را واگذار کرد. به نظر امیر قلعه‌نویی خیلی از دستت شاکی بود. درست است؟


بله کاملاً یادم هست. فکر کنم اصلاً هوادار من نیستی و مرا دوست نداری (با خنده). وقتی گل می زنم از احساسات من نمی‌پرسی اما از موقعیت خراب کردنم سوال می‌کنی (باخنده). این موضوع طبیعی است و امیرخان هم می‌داند این موقعیت‌ها در فوتبال پیش می‌آید.

 

*در مصاحبه‌ای درباره گرفتن حق میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفته بودی AFC ورزش را با سیاست آلوده نکند. به نظرت AFC تا چه میزان در این موضوع تأثیر پذیر است و فشار برخی از سیاست‌ها باعث نرمش آن می‌شود؟


آن زمان در جهان بحث کرونا مطرح نبود که بگوییم به این دلیل بازی‌ها نمی‌تواند در ایران برگزار شود. ایران خیلی امن تر از سایر کشورها و آنچه پیش از آمدن به آن می شنوی است. این حق تیم‌های ایرانی است که در ورزشگاه خودشان بازی کنند. در آن موقع شرایط فرق می‌کرد و برای همین این موضوع را مطرح کردم و این را نمی‌شود را گفت.

 

*اگر از تو بپرسم چه سرمربی را در ایران بهترین می‌دانی، قطعاً امیرقلعه‌نویی را می‌گویی. اما بعد از او از نظر تو بهترین مربی لیگ ایران چه کسی است؟


من با مربیان مختلفی کار کرده‌ام. امیرقلعه‌نویی، مجید جلالی و جواد نکونام که همه مربیان خوبی بودند. برانکو که نام کامش رو به خاطر نمی‌آورم نیز دوست داشتم. همچنین کیروش که سرمربی تیم ملی ایران، مربی خیلی خوبی بود.

 

*و دوست داری با چه سرمربی‌ای کار کنی؟


در حال حاضر دوست دارم با امیرخان کار کنم، ولی شاید در آینده دوست داشته باشم با گواردیولا کار کنم!

 

1445337

 

*از آینده گفتی. چه هدف‌هایی را در فوتبال دنبال می‌کنی؟ و تا چه سنی می‌خواهی بازی کردن را ادامه بدهی؟


هدف من در فوتبال این است که قهرمانی‌های مختلف را در کشورهای گوناگونی کسب کنم. تا ۳۵ یا ۳۶ سالگی و زمانی که بدنم توانش را داشته باشد ادامه می‌دهم. البته ۳۹ سالگی دیگر نمی‌توانم بازی کنم ولی تا آن موقع دوست دارم به فوتبال بازی کردن ادامه دهم.


*راجع به سرنوشت لیگ که اظهارنظری نکردی. نظرت درباره جام حذفی چیست؟ در جام حذفی باید با استقلال روبرو شوید. البته اگر ادامه مسابقات برگزار شود!


فکر می‌کنم نسبت به استقلال سرمربی، بازیکنان و در کل تیم خیلی بهتری داریم و باید برویم و این تیم را شکست دهیم.

 

*اگر قرار باشد لیگ ادامه پیدا کند آیا تو مشکلی برای برگشت به ایران نداری؟


مشکلم این است که در حال حاضر دوران نقاهت‌ام را پشت سر می‌گذارم. یک سری دستورالعمل‌ها را باید را انجام دهم تا به اوضاع خوب ام برگردم و بتوانم به اصفهان بیایم.

 

*یعنی می‌گویی نمی‌توانی برای سپاهان بازی کنی؟


همانطور که قبلاً هم گفتم، دوره مصدومیت من به طور عادی شش تا هشت ماه است. در حال حاضر دو ماه و نیم از مصدومیت‌ام می‌گذرد و فکر کنم حدود سه ماه دیگر مصدومیت را پشت سر بگذارم.

 

*منظورت این است که اگر لیگ آغاز شود به اصفهان نخواهی آمد؟


نه، وقتی که دوره‌های پروتکلی را اینجا انجام دهم می‌توانم به اصفهان برگردم. ولی سه ماه دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم.

 

*تو سابقه بازی در هر دو تیم اصفهانی را داری. از نظر تو تفاوت سپاهان با ذوب آهن چیست؟


سپاهان تیم بزرگی است اما ذوب آهن تیمی معمولی است. سپاهان تیمی است که می‌خواهد قهرمان شود. هر فصل همه از مدیران ورزشی گرفته تا هواداران از شما انتظار قهرمانی دارند. اما در ذوب آهن این انتظارات نیست و با وجود اینکه سخت تلاش می‌کنند اما آنجا کسی از شما قهرمانی نمی‌خواهد. ولی در سپاهان همه قهرمانی می‌خواهند و این موضوع طبیعی است. چون سپاهان پنج قهرمانی لیگ برتر دارد.

 

*با سپاهان به قهرمانی در آسیا هم فکر می‌کنی؟


چرا که نه! در حقیقت ما می‌توانیم قهرمان این مسابقات شویم. می‌توانیم خوب عمل کنیم و قهرمان شویم. سخت است ولی عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته‌ایم و فکر می‌کنم می‌توانیم قهرمان شویم.

 

*شنیده‌ایم که بهنام بانی را خیلی دوست داری. این موضوع درست است؟


هر جا سوار تاکسی می‌شود، راننده بهنام بانی گوش می‌دهد! این یک شوخی است. هر جا که سوار تاکسی می‌شوم، راننده آهنگی از بهنام بانی را گذاشته است و حتی بعضی از کلمات‌اش را به خاطر دارم. ولی الآن خواهشا از من نخواهید که آن را بخوانم.(باخنده)

 

*دقیقاً می‌خواهیم این آهنگ را برایمان بخوانی!


بله خیلی کم یادم است. همین قد حفظ هستم که "دیوونه…دیگه اخماتو وا کن…منو عشقم صدا کن" (با لهجه)


*اگر دوست داری از این تریبون استفاده کن و اگر حرفی داری با مردم اصفهان و هواداران سپاهان بزن.


دلم برای اصفهان تنگ شده است و به مردم اصفهان سلام می‌کنم.


در پایان گفت و گو گئورگی گولسیانی، حس‌اش را نسبت به کلمات زیر بیان کرد:


اصفهان: زرشک پلو با مرغ!
گرجستان: تفلیس، تینک علی (نوعی غذای محلی)
قلعه‌نویی: ژنرال (باخنده)
پرسپولیس: قرمز
فوتبال: پول (با خنده)
مصدومیت: الآن حس خوبی از مصدومیت ندارم. نمی دانم چه چیزی درباره اش بگویم.
کمیته انضباطی: چیز خاصی نمی‌توانم بگویم. تاحالا من را جریمه نکرده‌اند و حسی ندارم درباره‌ی شأن ندارم.
کمیته استیناف: اصلاً نمی‌دانم چه چیزی است!

دیدگاه‌ها