کد خبر : 1683733 | 25 اردیبهشت 1399 ساعت 12:05 | 16.9K بازدید | 1 دیدگاه

تاثیر انحلال تیانجین تانهای بر پنجره تابستانی؛

حمله افشین قطبی به بازار آزاد چین!

با انحلال تیم تیانجین تانهای بیش از ۲۰ بازیکن چینی و خارجی به عنوان بازیکن آزاد فرصت انتقال به تیم های دیگر را خواهند داشت.

حمله افشین قطبی به بازار آزاد چین!

به گزارش ''ورزش سه''، بعد از یک سال ریاضت اقتصادی در باشگاه تیانجین تانهای، آن ها سرانجام اعلام ورشکستگی کردند. این باشگاه چینی که در سال های گذشته با حضور بازیکنان و مربیان بزرگی چون فابیو کاناوارو، الکساندر پاتو، اکسل ویتسل و... به یکی از تیم های شناخته شده سوپرلیگ چین و حتی فوتبال آسیا تبدیل شده بود، در سال های اخیر از نظر مالی دچار مشکل بود و بسیاری از ستارگانش را هم به خاطر تاخیر در پرداخت دستمزد و پاداش از دست داده بود.

 

حالا انحلال تیم شهر تیانجین بر نقل و انتقالات پیش رو نیز تاثیر خواهد داشت. اگرچه تیم های چینی در زمستان بسته شده‌اند اما حالا شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات لیگ، یک فرصت خوب را برای مدیران و مربیان ایجاد کرده که در تابستان نیز به سراغ مهره های مورد نظر خود بروند.

 

شیجیاژوانگ با افشین قطبی اخرین تیمی بود که جواز حضور در سوپرلیگ ۲۰۲۰ را به دست آورد. آن ها فصل گذشته به شکلی معجزه آسا جواز صعود را کسب کردند اما برای رقابت با تیم های قدرتمند و متمول چینی دچار مشکل هستند.

 

 

1491868

 

 

فصل گذشته تیم افشین قطبی در پنج بازی آخر فصل تنها یک کلین شیت انجام داد. آن ها در مجموع فصل عملکرد خوبی از نظر خط دفاعی نداشتند و شاید خط حمله شان نیز در سطح سوپرلیگ چین نباشد. این تیم با ۵۹ گل بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داد اما با دریافت ۴۲ گل در بین بدترین خطوط دفاعی نیز جای داشت.

 

حالا با آزادشدن ۲۰ بازیکن تیم تیانجین تامهای انتظار می‌رود که افشین قطبی با انتخاب چند بازیکن از تیم، شیجیاژوانگ را آماده فصل جدید کند. بدون تردید گرفتن حکم بقای شیجیا در فصل آینده اتفاقی بزرگ و موفقیتی قابل توجه برای این مربی ایرانی خواهد بود و او باید تمام تلاشش را در این زمینه انجام دهد.

دیدگاه‌ها