کد خبر : 1683886 | 26 اردیبهشت 1399 ساعت 12:58 | 12.3K بازدید | 6 دیدگاه

سلامت خانواده‌ها و مردم را به خطر می‌اندازید؛

زاهدی: به هر قیمتی لیگ را تمام نکنید

مدافع تیم ماشین‌سازی معتقد است فوتبال ایران شرایط برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر در زمان کرونا را ندارد.

زاهدی: به هر قیمتی لیگ را تمام نکنید

به گزارش "ورزش سه"، مسیح زاهدی با بیان اینکه امکانات باشگاه‌های ایران قابل مقایسه با کشور‌های پیشرفته نیست، اظهار کرد: متولیان امر و تصمیم گیران موضوع پیگیری رقابت‌های لیگ‌برتر قبل از آنکه اجرای این امر در کشورهای دیگر را مصداق قرار دهند، بهتر است قبل از هر اقدام امکانات‌مان را هم با آن کشورها مقایسه کنند. آیا مانند آنها امکان پیشگیری و مراقبت از بازیکنان و سایر اعضای تیم‌ها را داریم؟

 

او با اشاره به اینکه حتی در صورت برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران، ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در برگزاری هر بازی درگیر می‌شوند، ابراز کرد:  بازیکنان تیم‌ها از شهرهای مختلف کشور دور هم جمع می‌شوند و در رختکن، زمین تمرین، هتل و مسافرت با هواپیما، امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد. حتی اگر یک نفر در این چرخه ناقل ویروس باشد، سلامتی بازیکنان، خانواده‌ها و حتی مردم یک منطقه تهدید می‌شود.

 

مدافع تیم فوتبال ماشین‌سازی درباره برگزاری بازی‌ها به‌صورت فشرده عنوان کرد: درست است که  بازیکنان طی این مدت تمرینات انفرادی داشتند ولی کسب آمادگی مطلوب نیازمند برگزاری تمرینات گروهی است و به همین منظور حداقل باید دوماه زمان برای آماده‌سازی تیم‌ها در نظر گرفته شود و پس از آن مسابقات آغاز شود.

 

زاهدی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی علاوه بر تهدید سلامتی بازیکنان بخاطر انتقال بیماری کرونا، موضوع فشار جسمانی و مصدومیت ناشی از برگزاری فشرده مسابقات بدون طی کردن دوره آماده‌سازی نیز مطرح است، گفت: مصدومیت بازیکنان علاوه بر اینکه بر زندگی ورزشی و شخصی آنان تاثیر دارد، به منافع باشگاه‌ها نیز آسیب می‌زند. درصورت مصدومیت هر بازیکن، باشگاه باید برای ادامه مسابقات و فصل آینده جایگزین تامین کند که این امر هزینه‌های زیادی به همراه دارد.

 

او ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتخاد تصمیم جامع و سنجیده در خصوص از سرگیری رقابت‌های لیگ‌برتر اظهار کرد: به پایان رساندن لیگ‌ به هر قیمتی درست نیست و باید قبل از اجرای این کار، فواید و ضررهای بعدی را هم در نظر بگیریم.

دیدگاه‌ها