کد خبر : 1683909 | 26 اردیبهشت 1399 ساعت 15:55 | 28.3K بازدید | 3 دیدگاه

ده ستاره آسیایی بوندس‌لیگا

جنگ سرد دایی و کیا با سون و کاگاوا

نظرسنجی جدید وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از هیجان‌انگیزترین‌ها بین ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال این قاره است.

جنگ سرد دایی و کیا با سون و کاگاوا

به گزارش "ورزش سه"، وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی 10 نفره از بین کاربران خود اقدام به انتخاب بهترین بازیکن تاریخ فوتبال قاره آسیا در بوندسلیگا می کند، بازیکنانی که هریک چهره‌های مهمی در تاریخ کشور خود محسوب می‌شوند. 


نفر اول این نظرسنجی چا بوم کئون کره ای است که در نیمه اول دهه 1980 در بایرلورکوزن بازی می‌کرد و در زمان خود مشهورترین بازیکن قاره آسیا بود. همچنین مهدی مهدوی‌کیا و علی دایی که هریک دوره طولانی‌ای در بوندسلیگا مورد توجه رسانه‌ها و هواداران کشورشان بوده‌اند. 


در بین بازیکنان مد نظر این نظرنسجی یاساهیکو اوکودرا هافبک ژاپنی نیز از چهره‌های قابل توجه است. بازیکنی که شاید فوتبالدوستان ایرانی او را به خاطر نداشته باشند اما او نیز 9 سال در دو تیم مدعی و بزرگ آلمانی بازی کرده است. از ایران اشکان دژاگه و وحیدهاشمیان نیز در این فهرست حضور دارند تا کشور ما بیشترین نماینده را در فهرست 10 تایی بهترین آسیایی های بوندسلیگا داشته باشد.


ژاپن نیز به جز اوکودرا ماکوتو هاسه‌به و شینجی کاگاوا را در این فهرست دارد و کره ای نیز به جز چا، از کو جا چئونگ و پارک جی سونگ بهره می‌برد. دو بازیکنی که در بوندسلیگا از شهرت خوبی برخوردار هستند. 

 

1496585


پیش از حضور در نظرسنجی بد نیست به خلاصه‌ای به سوابق 10 بازیکن مد نظر AFC بیندازیم:


1- چا بوم کئون(کره جنوبی): او از سال 1978 تا 1989 در بوندسلیگا بازی کرده و دو بار فاتح جام یوفا  شده است. نقطه اوج کار او در بایرلورکوزن رقم خورده و وی در 308 بازی 98 گل برای سه تیم مختلف در بوندسلیگا به ثمر رسانده است. چا مدت های طولانی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آسیا شناخته می شد.


2-مهدی مهدوی کیا(ایران): بعد از نیم فصل حضور در بوخوم به تیم فوتبال هامبورگ پیوست تا در دوره‌ای طولانی این عضو این تیم پرهوادار و مشهور فوتبال آلمان باشد. مهدوی‌کیا یکی از بهترین خارجی های فوتبال هامبورگ است و 12 سال در بوندسلیگا بازی کرده که شاید او را تبدیل به پرسابقه‌ترین بازیکن آسیایی این لیگ معتبر می کند. او برای 3 تیم بوخوم، هامبورگ و آینتراخت جمعا 253 بازی انجام داده و 29 گل به ثمر رسانده و به عنوان یکی از بازیکنان قرن هامبورگ نیز انتخاب شده است.

 

1496586


3-یاسوهیکو اوکودرا(ژاپن): هافبک تیم های کلن و وردربرمن در دوره‌هایی که این دو تیم از مدعیان بوندسلیگا محسوب می‌شدند. او سابقه قهرمانی در لیگ آلمان در سال 1977 و فتح جام حذفی در همان سال را نیز را دارد. با این حال از این بازیکن آنچنان که باید صحبتی مطرح نبوده و به نظر  نمی‌رسد او شانس چندانی در این نظرسنجی داشته باشد.


4- اشکان دژاگه(ایران): ستاره ایرانی تبار تیم های هرتابرلین و وولفسبورگ یک قهرمانی بوندسلیگا را با مربیگری فلیگس ماگات در کارنامه دارد. او در تیم زیر 21 ساله ها و زیر 23 ساله های آلمان بازی کرده اما با یک چرخش دوران ملی خود را با ایران پیش برده است.

 

1496587


5-ماکوتو هاسه‌به(ژاپن): او از سال 2008 تا امروز در بوندسلیگا بازی می‌کند و در حال حاضر نیز عضو تیم اینتراخت فرانکفورت است. او پیش از این در تیم های وولفسبورگ و نورنبرگ نیز بازی کرده و 304 بازی بوندسلیگایی در کارنامه دارد. هاسه‌به با وولفسبورگ قهرمان بوندسلیگا شده و همچنین با تیم اینتراخت فاتح جام حذفی آلمان شده است.


6-کوجا چئول(کره جنوبی): این بازیکن کره‌ای بعد از 8 سال بازی در بوندسلیگا از این لیگ جدا شد. او در تیم های وولفسبورگ، آکسبورگ و ماینتس به میدان رفت و اولین بازیکن کره ای محسوب می شود که در یک تیم بوندسلیگایی به عنوان کاپیتانی رسید. او عنوان خاصی در کارنامه ندارد اما با این حال در بوندسلیگا سابقه خوبی برای خود اندوخته است.


7-وحید هاشمیان(ایران): مهم‌ترین تیمی که هاشمیان در آن به میدان رفته بایرن مونیخ است اما او بعد از حضور در هامبورگ مدتی کم فروغ بود اما در بوخوم دوباره به اوج فوتبال حرفه‌ای بازگشت و با گل‌های پرتعداد تیمش را به دسته بالاتر برد. او سپس یک فصل در بایرن مونیخ بازی کرد اما با وجود قهرمانی در آلمان و فتح جام حذفی از این تیم جدا شد و به هانوفر 96 پیوست و در همانجا دوره لژیونری خود را در بوندسلیگا به پایان رساند. بوخوم با وحید هاشمیان بهترین عنوان تاریخ خود را کسب کرده، فصلی که هاشمیان با 16 گل در رتبه پنجم بهترین گلزنان بوندسلیگا قرار گرفت.

 

1496588

 

8-شینجی کاگاوا(ژاپن): ستاره دوست داشتنی تیم بروسیا دورتموند در دو مقطع زمانی عضو این باشگاه زردپوش بوده است؛ 2010 تا 2012 و 2014 تا 2018. او افتخارات فوق العاده ای در فوتبال آلمان دارد و دو بار بوندسلیگا را تصاحب کرده و در سال 2015 به عنوان یکی از بازیکنان فصل فوتبال آلمان معرفی شده است. او از سرزو اوزاکا به دورتموند آمد و به قدری خوب بود که منچستر یونایتد برای استخدامش پیش قدم شد و پیراهن سرخ را برتنش پوشاند.


9-سون هیونگ مین(کره جنوبی): سون به مدت 5 فصل در بوندسلیگا بازی کرد و عضو دوتیم هامبورگ و بایرلورکوزن بوده و در نهایت به عنوان یکی از گران ترین بازیکن فوتبال آسیا به تیم تاتنهام پیوسته است. او اولین گل خود را در بوندسلیگا در سن 18 سالگی به ثمر رسانده و یکی از مهم ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا محسوب می‌شود. بازیکنی که در حال حاضر در بالاترین نقطه فوتبال حرفه ای یک فوتبالیست درقاره کهن قرار دارد. 


10-علی دایی(ایران): او 107 بازی در 3 تیم آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین انجام داده و 19 گل به ثمر رسانده. دایی همچنین فاتح یک دوگانه در سال 1998-1999 با بایرن بوده و بازیکنی است که با وجود سقوط بیله فلد به دسته پایین تر مورد توجه غول بوندسلیگا قرار گرفته  در نهایت با عدد خیره کننده ای این تیم را به مقصد پایتخت و هرتا برلین ترک کرده است. او با وجود آنکه در تیم بزرگ و مدعی بایرن در اروپا بازی می کرد از رقابت با ستاره هایی مثل کارلسن یانکر، جیووانی البر ، کریستین سیگه، روی ماکای و ... هیچ ترسی نداشت و خاطره خوشی از حضور او در فوتبال آلمان در ذهن ایرانیان رقم خورده است.

 

1496579

دیدگاه‌ها