کد خبر : 1684239 | 28 اردیبهشت 1399 ساعت 13:40 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت مجسمه زلاتان؛ من تا ابد ماندگارم

مجسمه زلاتان ابراهیموویچ در شهر مالموی سوئد که چندین بار با حمله و خرابکاری مواجه شده از این محل به نقطه‌ای دیگر منتقل خواهد شد.

سرنوشت مجسمه زلاتان؛ من تا ابد ماندگارم

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه مجسمه نصب شده زلاتان ابراهیموویچ در شهر مالموی سوئد چندین بار هدف حمله و خرابکاری قرار گرفت، قرار است مجسمه او به نقطه‌ای دیگر منتقل شود.

 

مجسمه برنزی زلاتان ابراهیموویچ، اسطوره فوتبال سوئد، که او را در حال شادی بعد از گلزنی نشان می‌دهد مدتی پیش در مقابل استادیوم سوئدبانک، ورزشگاه خانگی اولین باشگاه او مالمو نصب شد. اما مجسمه او بعد از آن چندین بار هدف حمله و خرابکاری قرار گرفته. این حمله‌ها بعد از آن آغاز شد که زلاتان اعلام کرد تصمیم گرفته بخشی از سهام مالکیتی باشگاه رقیب مالمو، همربی را خریداری کند.

 

1496979

 

آندرس مالستروم، سخنگوی رسانه‌ای شورای شهر مالمو به آسوشیتدپرس گفت که یک کارگروه شورای شهر روز دوشنبه درباره محل جدید نصب این مجسمه تصمیم‌گیری خواهد کرد.او در این باره گفت:" مجسمه باید در شهر مالمو بماند ولی در موقعیت دیگری در استادیوم سوئدبانک نصب شود".

 

بعد از حمله‌ای که در ماه فوریه به مجسمه زلاتان شد، جوزپه سالا شهردار میلان پیشنهاد کرده بود  مجسمه به این شهر ایتالیایی منتقل شود، جایی که زلاتان در حال حاضر در آن حضور دارد و برای آث میلان بازی می‌کند. ولی مسئولین شهری مالمو این پیشنهاد را رد کردند.

 

1473460

 

مجسمه زلاتان تا کنون سرنگون شده، به آتش کشیده شده، روی آن با رنگ شعارهایی نوشته شده، بینی‌اش بریده شده و در توالت فرنگی به دستهایش آویزان شده است. از زمان آخرین حمله در ماه فوریه، مجسمه برنزی زلاتان در محلی نامعلوم نگهداری می‌شود.

 

زلاتان که از حمله به مجسمه‌اش عصبانی است در این باره گفته بود:" مایه شرمساری است. آنها دنبال جلب توجه هستند و می‌خواهند رسانه‌ها درباره‌شان بنویسند. این حرکات در سطح کودکستان است و سطح ما بالاتر از این حرفها است. این کارها معنی‌اش این نیست که قصه من از بین می‌رود. قصه من تا ابد خواهد ماند".

 

 

دیدگاه‌ها