کد خبر : 1684353 | 28 اردیبهشت 1399 ساعت 22:38 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

مدیرکل ورزش و جوانان قم: به من بی‌احترامی شد؛

برکناری عجیب برای ساخت فدراسیون فوتبال جدید!

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اعلام کرد مجمع فوق‌العاده و برکناری رئیس هیأت فوتبال این استان غیر رسمی انجام شده است.

برکناری عجیب برای ساخت فدراسیون فوتبال جدید!

به گزارش "ورزش سه"، مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال استان قم امروز در حالی برگزار شد و ۱۰ نفر از اعضای حاضر در این جلسه، رای به برکناری کریم بهرامی از ریاست این هیأت دادند که شبهات زیادی درباره صلاحیت برخی افراد این مجمع وجود دارد و گفته می‌شود حداقل دو تن از اعضای آن، به صورت غیر قانونی رای دادند.

 

علاوه بر کریم بهرامی که در این جلسه شرکت نکرده بود، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز به دلیل آنچه که عدم رسمیت جلسه عنوان شده، در این مجمع شرکت نکرد تا به کم سابقه‌ترین شکل ممکن یک مجمع ورزشی و در یک محیط غیر ورزشی(دانشگاه پردیس فارابی قم) برگزار شود.

 

* بی‌توجهی فدراسیون به نامه‌های ارسالی از قم

 

رسول منعم در گفت‌وگو با "ورزش سه"، با بیان اینکه به دلیل در مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال حضور نداشتم، اظهار کرد: قبل از برگزاری این مجمع، بنده دو، سه نامه به فدراسیون فوتبال زدم، اما متاسفانه هیچ جوابی برای ما ارسال نشد. سوال من از فدراسیون درباره اعضای شرکت کننده در مجمع بود چراکه به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان و نایب رئیس مجمع، این وظیفه را داشتم تا به همراه فدراسیون، صلاحیت افراد مجمع را بررسی کنم.

 

او با بیان اینکه هیچ دعوت‌نامه رسمی برای اعضای مجمع هیأت فوتبال ارسال نشده بود، ابراز کرد: بند ۷ ماده ۲۴ هیأت‌های فوتبال اشاره کرده که مکان، زمان و ساعت برگزاری مجمع فوق‌العاده، دو هفته قبل از برگزاری آن به اعضاء ارسال شود. به شخصه که چنین دعوت‌نامه‌ای ندیدم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه، فدراسیون فوتبال در حال پاسخ به شبهات به فدراسیون فوتبال بود که این موضوع نشان می‌دهد که هنوز خود آنها(فدراسیون)، به جمع‌بندی برای این موضوع نرسیده بود، اما به یکباره در روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه(امروز)، مجمع فوق‌العاده را برگزار کردند.

 

منعم ادامه داد: به دو دلیل که عدم دعوت رسمی و عدم شفافیت برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال بود، در این مجمع شرکت نکردم و تشخیص دادم که نباید در این جلسه شرکت کنم.

 

1497135

 

* مجمع ناعادلانه!

 

منعم عنوان کرد: اینگونه مجمع‌ها زمانی وجاهت دارد که رئیس و نایب رئیس در آن حضور پیدا کنند؛ ما که نبودیم ولی دوستان راضی هستند که در غیاب ما، در کمال بی‌خیالی و به شکل ناعادلانه این مجمع را برگزار کنند.

 

او ادامه داد: همه می‌دانند روال معمول به این شکل است که یک مهمان با هماهنگی و ارتباط قبلی به یک شهر می‌آید و میزبان به استقبال او می‌رود، اما آقایان این کار را بدون اطلاع و دعوت نامه رسمی ما انجام دادند. این مسائل شبهات را زیاد می‌کند.

 

* فدراسیون فوتبال جوابگو نبود

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از اعضای درخواست کننده برای برگزاری مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال اطلاع داشته یا خیر، عنوان کرد: آن اوایل به ما اعلام کردند که عده‌ای درخواست برگزاری مجمع را دادند، اما بعد از آنکه ما از فدراسیون فوتبال درخواست کردیم که این افراد را به ما اعلام کنند، هیچ جوابی به ما ندادند. دو، سه بار به فدراسیون نامه زدیم ولی هر بار بی‌توجه بودند. بالاخره ما به‌عنوان دستگاه متولی ورزش استان باید ببینیم که این افراد چه کسانی هستند یا خیر.

 

منعم اضافه کرد: آقایان لیست مذکور را با یک لیست مقایسه می‌کنند که اصلا لیست اصلی نیست. ما باید لیست اصلی را ببینیم و در جریان باشیم که اگر اشکالی وجود دارد، بگوییم و اصلاحات انجام شود. فدراسیون فوتبال با وجود درخواست‌های مکرر و نامه‌های رسمی ما، لیست را نفرستاد، پاسخگو نبود و مجمع را بدون اطلاع برگزار کرد.

 

او تصریح کرد: ۶ نفری که درخواست مجمع فوق‌العاده را دادند، برای ما مشخص هستند ولی نیاز بود تا فدراسیون فوتبال آنها را به ما معرفی و اعلام کند و توضیحات ما را قبل از برگزاری مجمع بشنود. فدراسیون این ۶ نفر را به هیأت فوتبال استان معرفی نمود و هیأت فوتبال قم نیز توضیحات لازم را برای آنها فرستاد. ضمن اینکه هیأت فوتبال یک رونوشت داد که در اختیار حراست ما قرار گرفت.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: بعد از چند روز، نامه به دست هیأت فوتبال می‌رسد و توضیحات، شبهات و ایرادات افراد درخواست کننده‌ی مجمع را به فدراسیون می‌گوید. هیأت فوتبال رونوشت را به من داد و من هم آن را در اختیار حراست قرار دادم که آنها نیز موارد مورد بحث و کارشناسی را گفتند، اما فدراسیون به تمام این مسائل بی‌توجه بود.

 

* زیر پا گذاشتن حرمت‌ها و قداست‌ها توسط فدراسیون!

 

منعم تصریح کرد: بیشترین بحث ما این است که به حرمت‌ها، قداست‌ها و ارزش‌ها بی‌توجهی کردند و نباید آن را زیر پای‌شان می‌گذاشتند. فدراسیون علی‌رغم مراحل اداری این مجمع را برگزار کرد. اصلا به صلاح سیستم دولتی مثل اداره کل ورزش و جوانان نیست که شاهد چنین مسائلی باشد. مطمئنا فردا همین کار را در استان دیگری انجام می‌دهند.

 

او با بیان اینکه متاسفانه اساسنامه هیأت فوتبال خاص است، عنوان کرد: در سایر هیأت‌های ورزشی مشکلاتی از این دست وجود ندارد و تعریف شده که مجامع فوق‌العاده باید با چه سر و شکلی و در چه تاریخی برگزار شود، اما اینکه آقایانِ فدراسیون بیایند و تاریخ خودشان را بدون اعلام رسمی به ما مشخص کنند، درست نیست.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم یادآور شد: فقط همان اوایل فدراسیون به ما اعلام کرد که ۶ نفر درخواست مجمع را دادند، اما نه تاریخی گفتند و نه آن افراد را با وجود درخواست اسامی از سوی ما، اعلام کردند. فقط گفتند که رئیس ما تایید کرده است! پس بقیه اعضای مجمع چه کاره هستند؟ من به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، فردا باید جواب مردم را بدهم. باید بررسی و کار کارشناسی را داشته باشم، اما متاسفانه فدراسیون بدون توجه به سوالات و نامه‌های بنده این مجمع را برگزار کرد.

 

منعم ادامه داد: برگزاری این مجمع برای خود فدراسیون جای سوال دارد چون بدون ارزش و هیچ اعتباری به استان ما آمدند و مجمع را برگزار کردند.

 

1497134

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: متاسفانه اساسنامه هیأت‌های فوتبال متفاوت از سایر هیأت‌های ورزشی است. اساسنامه فدراسیون فوتبال ابهامات و مباحث زیادی دارد که جدیدا هم روی آن بازبینی‌های لازم را انجام دادند.

 

منعم عنوان کرد: اخیرا در اساسنامه، فدراسیون فوتبال را به‌عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی معرفی و تصویب کردند. آقایانی که آمدند، به‌عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی آمدند؟ این موضوع یعنی اینکه آنها نهادی هستند که ربطی به دولت و پاسخگویی به دولت ندارند. آنها در اساسنامه بحث‌شان روی عدم پاسخگویی به مردم و مجزا بودن است ولی در واقع موضوعی که وجود دارد، این است که آنها از منابع دولتی استفاده می‌کنند.

 

* فدراسیون، مجری برگزاری مجمع را هم برکنار کرد!

 

او تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در یک تصمیم، دبیر هیأت فوتبال استان قم را که مجری برگزاری مجامع است را کنار گذاشت و اهمیتی به این مسائل قائل نشد. ایشان هرچه داد زد و گفت ما برای برگزاری این مجمع حرف و بحث داریم و باید بررسی درستی صورت بگیرد، این کار نشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: شما(فدراسیون فوتبال) هنوز با هیأت فوتبال استان قم در کش و قوس برای به کُرسی نشاندن حرف‌هایتان بودید، اما به یکباره تاریخ مجمع را اعلام می‌کنید؟ از طرف دیگر، بدون رسمیت، محل جلسه را در یک دانشگاه می‌گذارید؟

 

منعم یادآور شد: سال گذشته برخی از دوستان درخواست مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال استان را داشتند که پیگیری‌های لازم از طرف ما انجام شد و در مهلت و فرصت خاصی، خودمان به فدراسیون فوتبال گفتیم که بیایید و حرف دوستان را بشنوید. ۶ ماه طول کشید، اما حتی یک پاسخ هم به نامه‌های ما ندادند. حالا چه اتفاقی افتاده که در ۲۰ روز گذشته دایه‌ی مهربان‌تر از مادر شدید و به این موضوع ورود کردید؟ دل شما برای جماعت فوتبال استان قم می‌سود یا به دنبال مباحث دیگری هستید؟

 

بنابر این گزارش و با توجه به اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، این اتفاق در حالی امروز به ریاست حیدر بهاروند در مجمع فوق‌العاده هیأت فوتبال استان قم رخ داده که مدت زمان زیادی تا انتخابات فدراسیون فوتبال ایران باقی نمانده و احتمالا این تغییرات، بی‌تاثیر در انتخابات نخواهد بود و باید دید آیا در استان‌های دیگر نیز چنین برکناری‌هایی رخ می‌دهد یا خیر.

 

دیدگاه‌ها