کد خبر : 1684387 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 09:20 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

دشواری‌های گزارش رادیویی در بازی ارواح!

با سپری شدن هفته اول بوندس‌لیگای پساکرونا، دنیای فوتبال با شرایط جدیدی روبرو شده که تنها به اتفاقات درون زمین چمن خلاصه نمی‌شود.

دشواری‌های گزارش رادیویی در بازی ارواح!

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه بوندس‌لیگا به عنوان اولین لیگ بزرگ فوتبال هفته اول پساکرونای خود را پشت سر گذاشت، دنیای فوتبال برای اولین بار با شرایط جدیدی روبرو شد که تا اطلاع ثانوی باید آنها را پذیرفته و به آنها عادت کند. این شرایط تازه و عجیب اما تنها به بازیکنان و کسانی که بی‌واسطه درون مستطیل سبز حضور دارند خلاصه نمی‌شود و دیگر دست‌اندکاران فوتبال مثل گزارشگران را هم در برمی‌گیرد.

 

ایستگاه‌های رادیویی که در آلمان مسابقات فوتبال بوندس‌لیگا را برای شنوندگان خود پخش زنده می‌کنند هم در این دو روز با شرایط جدیدی مواجه شدند که برایشان بی‌سابقه بود. گزارش کردن مسابقات در ورزشگاه‌های خالی. شرایطی که یکی از قدیمی‌ترین گزارشگران رادیویی آلمان، گونتر کوخ در گفتگو با فرانکفورتر آلگماینه از آن به عنوان شرایطی بسیار دشوار یاد می‌کند.

 

این گزارشگر رادیویی پیشکسوت می‌گوید رسیدن به حس و حال مناسب برای گزارش پرهیجان بازی‌ها در استادیوم بی‌تماشاچی برای گزارشگران رادیویی بسیار دشوار است.

 

1497169

 

گونتر کوخ می‌گوید یکی از جالب‌ترین جمله‌هایی که در هفته اول شروع مجدد بوندس‌لیگا از یک گزارشگر رادیویی شنیده، جمله‌ای بوده که بعد از بازی دوسلدورف و پادربورن، بورکهارد هوپه، گزارشگر بازی به زبان آورده:" حالا به مهمترین اتفاق بازی می‌رسیم، سوت پایان". هوپه در طول بازی عملا با هیچ صحنه‌ای که او را سر ذوق بیاورد تا گزارشش هیجان بگیرد روبرو نشد. دیداری یکنواخت و بدون حضور تماشاچی بین دو تیم نامزد سقوط به دسته پایین‌تر که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

گونتر کوخ در پاسخ به سوال فرانکفورتر در این باره که آیا یک گزارشگر مجاز است نارضایتی خود از بازی‌ای که گزارش می‌کند را اینطور به نمایش بگذارد گفت:" بله، این حتی وظیفه او است. گزارشگر باید طوری گزارش کند که شنونده، فردای بازی جمله‌های مهم و تاثیرگذارش را به خاطر داشته باشد".

 

 

دیدگاه‌ها