کد خبر : 1684535 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 20:08 | 89.5K بازدید | 0 دیدگاه

پنج نکته ای که در مورد کاپیتان نمی دانستید؛

یک جای خالی بزرگ در کارنامه درخشان سرخیو راموس!

سرخیو راموس، کاپیتان متعصب رئال مادرید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است.

یک جای خالی بزرگ در کارنامه درخشان سرخیو راموس!

به گزارش "ورزش سه"، در طول 15 سال حضور در ترکیب رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، سرخیو راموس فاتح همه عناوین ممکن در عرصه ملی و باشگاهی شده و نام خود را به عنوان یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال به ثبت رسانده است. در ادامه پنج نکته جالب از زندگی این مدافع اسپانیایی را مرور خواهیم کرد.

 

1-لقب راموس در دوران کودکی برند شوستر بود.

 

1497321

 

در دوران کودکی، سرخیو در خط حمله به میدان می رفت و توسط دوستانی که کنار آنها روی چمن های خارج از بلوک آپارتمانش بازی می کرد، به خاطر توانایی هایش در امر گلزنی برند شوستر خطاب می شد. راموس در تمام دوران حرفه ای ایش در دفاع راست و دفاع وسط به میدان رفته، اما توانایی گلزنی فوق العاده اش را نیز را حفظ کرده است. تصادفا بین سال های 2007 تا 2008، راموس زیر نظر برند شوستر در ترکیب رئال مادرید به میدان رفت.

 

2. راموس همیشه پیراهن شماره 4 رئال مادرید را پوشیده است، اما هرگز در ترکیب تیم ملی اسپانیا ...

 

1497322

 

هنگامی که راموس به رئال مادرید پیوست، قرار بود جای خالی مدافع افسانه ای این تیم فرناندو هیه رو که در آستانه جدایی بود را پر کند. راموس مشکلی با پذیرش این چالش نداشت و پیراهن شماره 4 معروف هیه رو را از همان روز اول بر تن کرد. این رقم پشت لباس راموس در طول کل یک دهه و نیم بازی در سانتیاگو برنابئو درج شده است. اما شگفت آور اینجاست که راموس هنگام بازی برای تیم ملی اسپانیا عدد متفاوتی را انتخاب کرد: 15.

 

3. راموس هرگز برای اسپانیا در یک تورنمنت بزرگ گلزنی نکرده است

 

1497323

 

سرخیو دارنده رکورد حضور در ترکیب تیم ملی اسپانیا با 170 بازی ملی است و 21 گل برای کشورش به ثمر رسانده است که آمار بسیار خوبی برای یک مدافع محسوب می شود. اما نکته عجیب اینجاست که او هرگز برای اسپانیا در یک تورنمنت بزرگ گلزنی نکرد. در 21 گل راموس در دور مقدماتی، بازی های دوستانه در لیگ ملت های اروپا وارد دروازه رقبا شده است. به جز گلزنی در ضربات پنالتی، او راموس هرگز در جام جهانی، جام ملت های اروپا یا حتی جام کنفدراسیون ها گلزنی نکرده است.

 

4- راموس تا 25 سالگی در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا طعم پیروزی را نچشیده بود.

 

1497320

 

راموس چهار بار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد و در سال های 2014، 2016، 2017 و 2018 فاتح این مسابقات شده است. بدون شک می توان نام راموس را در بین یکی از بزرگان این رقابت ها جای داد، اما او تا 25 سالگی حتی یک بار نیز حضور در یک چهارم نهایی این جام را تجربه نکرده بود. راموس هرگز در لیگ قهرمانان اروپا با لباس سویا بازی نکرد و چند سال اول حضورش در رئال مادرید با طلسم عجیب این باشگاه پایتخت نشین و حذف متوالی در اولین دوره حذفی لیگ قهرمانان همزمان شد. سرانجام در فصل 11-2010 و پس از ورود ژوزه مورینیو، راموس اولین بار مرحله یک چهارم نهایی برابر تاتنهام به میدان رفت. البته قطعا با گذشت چند فصل دیگر اثری از آن روند ناامیدکننده اولیه در کارنامه راموس نبود.

 

5- اسب او یوکاتان دی راموس قهرمان جهان است

 

1497325

 

سرجیو نیز مانند هر آندلسی واقعی، عاشق اسب بوده و از کودکی علاقمند به حضور در این عرصه بود. راموس صاحب اصطبلی در نزدیکی زادگاهش سویل است و یوکاتان دی راموس، اسب ستاره او در مسابقات بین المللی PRE Horse 2018 موفق به کسب عنوان قهرمانی در جهان شد و عنوان بهترین اسب خالص اسپانیایی جهان را از آن خود کرد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga

This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها