کد خبر : 1684739 | 30 اردیبهشت 1399 ساعت 19:47 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

از انتخابات زودهنگام تا مدت‌زمان دور

مهرماه، زمان انتخاب فدراسیون فوتبال

آخرین روزهای سال ۹۸ و اولین روزهای سال ۹۹ علیرغم آن چیزی که پیش‌ازاین عنوان‌شده بود درنهایت انتخابات فدراسیون فوتبال را به دنبال نداشت انتخاباتی که حالا باید در مهرماه به دنبال برگزاری آن باشیم.

مهرماه، زمان انتخاب فدراسیون فوتبال 

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتفاقات مختلفی که گریبان فوتبال ایران را  در ماه‌های پایانی سال گذشته  ازجمله کنار رفتن رئیس فدراسیون فوتبال، گرفت،  حرف‌وحدیث‌هایی از برگزاری زودتر از موعد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌گفت. اتفاقی که دلایل مختلفی برای انجام آن به میان آورده شده بود و قرار بود مدتی پیش ازآنچه در قانون پیش‌بینی‌شده است این انتخابات صورت بگیرد، اما به ناگهان موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و ضعف‌هایی که در آن وجود داشت باعث شد تا صندوقی برای گرفتن رأی علم نشود. 

 

این اتفاق در حالی افتاد که مسئولان برگزارکننده به جد به دنبال برگزاری انتخاب بودند و تا آخرین لحظات هم از عزم خود برای برگزاری انتخابات و عدم دخالت فیفا به این موضوع سخن گفتند اما در سوی دیگر ایراداتی که از سوی مرجع رسمی فوتبال دنیا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران واردشده بود انتخابات را ملغی شده تلقی می‌کرد که البته درنهایت همین اتفاق هم افتاد.

 

 پس از اسفندماه و با ورود به سال جدید حرف‌هایی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال با همکاری نامزدهای ثبت نامی به گوش می‌رسید اما موضوعی که از روی دادن آن ممانعت می‌کرد آن‌قدر مهم بود که مطمئن باشیم هیچ انتخاباتی فعلاً صورت نمی‌گیرد. موضوع اصلاح اساسنامه که باید درنهایت تأییدیه فیفا را به همراه می‌داشت چیزی بود که حداقل برای ما به این راحتی‌ها انجام نمی‌شد. کما اینکه این روزها می‌بینیم پس از گذشت سه ماه از زمان انتخابات به‌تازگی پیش‌نویس اساسنامه منتشرشده و حالا باید منتظر تکمیل آن و ارسال آن به فیفا و طبیعتاً تأییدیه آن، توسط مرجع رسمی فوتبال دنیا بمانیم.

 

 با توجه به جمیع جهات وقتی نگاهی به مدت‌زمان گذشته و مدت‌زمان باقی‌مانده و البته پیشرفت کار اصلاح اساسنامه می‌اندازیم می‌بینیم که چند ماه دیگر برای انتخابات باید زمان بخریم و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت چیزی که در حال حاضر در ذهن مسئولان و البته برنامه‌های آن‌ها برای آینده فدراسیون فوتبال می‌گذرد برگزاری انتخابات در مهرماه است. محتمل‌ترین زمانی برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روی آن حساب بازشده است  و البته ناگفته نماند در برخی مصاحبه‌هایی که توسط مسئولان مختلف انجام می‌شود از آن نام‌برده می‌شود.

دیدگاه‌ها