کد خبر : 1684812 | 31 اردیبهشت 1399 ساعت 09:10 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

دیگر عقلم کار نمی کند 

مایکل فلپس: در بدترین روزهای زندگی‌ام هستم

مایکل فلپس اعتراف کرد شیوع ویروس کرونا به تدریج روی سلامت ذهنی او تأثیر منفی گذاشته است.

مایکل فلپس: در بدترین روزهای زندگی‌ام هستم 

به گزارش ورزش سه ، برنده 23 مدال طلای المپیک که مدتی پیش از این درباره ابتلایش به افسردگی صحبت کرده بود و اینکه تحت درمان قرار گرفته، می‌گوید قرارگرفتن در قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا برایش خیلی سخت بوده. او در مقاله‌ای که در اختیار ESPN گذاشته بود و دیروز منتشر شد، نوشت: «این همه‌گیری چالش و مبارزه‌ای بود که تا به حال تجربه‌اش نکرده بودم. همه‌اش ابهام بود و سرگردانی. اینکه در خانه‌ات حبس شوی و سؤال‌های بسیار؛ کی قرار است این بحران تمام شود؟ زندگی بعد از پایان این مسأله چه شکلی خواهد بود؟ آیا من همه اقدامات لازم را برای اینکه ایمنی خودم را حفظ کرده باشم، انجام داده‌ام؟ آیا خانواده‌ام ایمنی دارند؟ اینها من را دیوانه می‌کند. من به مسافرت، رقابت و دیدار با مردم عادت دارم. این واقعاً دیوانه‌کننده است. دیگر عقلم کار نمی‌کند، دائماً عصبانی می‌شوم، حالت دفاعی به خودم می‌گیرم.»


فلپس می‌گوید در دوران قرنطینه بارها با همسرش مشاجره داشته و خیلی اوقات احساس پوچی و بی‌ارزشی کرده: «این بدترین احساسی است که در تمام عمرم داشته‌ام. برای همین است که بارها آرزو کردم کاش این انسانی که الان هستم، نبودم. دلم می‌خواست جانی جانسون باشم یعنی یک آدم کاملاً معمولی.»

 

1497585


او همچنین گفت شایعه‌ای که مطرح کرده که در زندگی مشکلات زیادی دارد و بعد می‌گوید تمام آنها رفع شده، واقعیت ندارد: «موضوعی که همه کسانی که با مسائل روانی درگیر شده‌اند، به خوبی می‌دانند این است که این مسأله هرگز از ذهن شما به طور کامل پاک نمی‌شود. شما روزهای بد و خوب دارید اما هرگز خط پایانی برای آن متصور نیست. من قبل از المپیک 2016 آن مسأله را مطرح کردم و بعد از المپیک مصاحبه‌های زیادی انجام دادم، همه برای خودشان داستان‌سرایی می‌کردند. مایکل فلپس به افسردگی دچار شد، او برای افسردگی تحت درمان قرار گرفت، در آخرین المپیک مدال طلا را برد و حالا همه چیز برایش بهتر شده. من می‌گویم ای کاش اینها واقعیت داشت. آن اعتراف آسان نبود اما کمک کرد بار سنگینی از روی دوشم برداشته شود و حالا هم امیدوارم این اعتراف کمک کند. من می‌خواهم مردم بدانند در مشکلات تنها نیستند و خیلی از ما هم درگیر مسائل روانی هستیم.»


فلپس 34 ساله می‌گوید همسرش، نیکول و سه فرزندش به او کمک زیادی کرده‌اند که بر مشکلات روانی غلبه کند: «خیلی وقت‌ها می‌شود که به فکر فرو می‌روم و تصور می‌کنم دیگر ممکن نیست از این بدتر شود اما یک دفعه، بومر، پسر چهارساله‌ام توی بغلم می‌پرد و من را می‌بوسد و می‌گوید که دوستم دارد و اینها در زمانی اتفاق می‌افتد که اصلاً انتظارش را ندارید. این واقعاً بهترین اتفاق دنیا است.»
فلپس همچنین نوشته کار با یک متخصص درمان به او کمک زیادی کرده، علاوه بر اینکه شناسایی ریشه‌های تفکرات منفی و صحبت درباره آنها و تلاش برای از بین بردنشان اهمیت زیادی دارد: «چند وقت پیش در یک کمپانی بزرگ درباره سلامت روانی صحبت کردم. بعد از حرف‌های من سؤال و جواب بود و یک پسر جوان در برابر همه از مشکلات روانی خودش حرف زد. خیلی وقت‌ها به آن لحظه فکر می‌کنم. شجاعتی که به خرج داد و از چالش‌های زندگی‌اش گفت، نشان داد که ما به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشکل روانی اهمیت زیادی دارد و موضوع مرگ و زندگی در میان است. چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. این مبارزه با خود است. به دفعه بعد فکر کن که یک نفر از تو می‌پرسد، چطوری؟»


منبع:ایران ورزشی

دیدگاه‌ها