کد خبر : 1685033 | 01 خرداد 1399 ساعت 11:30 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی های قطر از عدم سفر هواداران فوتبال به این کشور

جام جهانی 2022؛ رکود اقتصادی و ویروس کرونا

حسن الذوادی رئیس کمیته برگزار کننده جام جهانی 2022 در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه از نگرانی های قطر برای مشکلات حاصل از ویروس کرونا برای برگزاری جام جهانی صحبت کرد.

جام جهانی 2022؛ رکود اقتصادی و ویروس کرونا

به گزارش" ورزش سه" او در این کنفرانس اعلام کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از هواداران قادر به حضور در قطر و تماشای مسابقات نیستند و در صورت ادامه یافتن شیوع این ویروس می تواند باعث رکود در جام جهانی شود.


انتظار می رود بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ویروس کرونا و محدودیت های حاصل از آن دچار رکود اقتصادی عمیق و جدی شوند. رئیس کمیته برگزاری جام جهانی گفت:" در حال حاضر وضعیت کاملا مشخص نیست اما ما در حال رکورد اقتصادی هستیم. ضمن اینکه همیشه این نگرانی در مورد مسایل اقتصادی جام جهانی و توانایی طرفداران برای پرداخت هزینه سفر و شرکت در رقابت ها وجود داشته است."

 

1497860


خیلی از رویدادهای مهم جهانی در این سال به تعویق افتادند از جمله مسابقات جام ملت های اروپا که فعلا به سال 2021 منتقل شده است. قطر با این حال هنوز امیدوار است که شش استادیوم از 8 ورزشگاه این کشور با وجود اختلالات حاصل از کوید-19 تا آخر امسال به پایان برسد. بازی های جام جهانی قرار است در نوامبر و دسامبر 2022 (آبان و آذر )به جای فرم معمول که در ژوئن و ژوئیه(خرداد و تیرماه) بود برگزار شود و این زمان بیشتری را در اختیار قطر میزبان برای آمادگی هرچه بیشتر قرار می دهد.


حسن الذوادی گفت:" من خوشبین هستم که تا سال 2022 جهان بتواند در ین بیماری غلبه کند و جام جهانی یکی از اولین فرصت هایی که خواهد بود که همه ما باردیگر در کنار هم جمع شده و باهم جشن بگیریم."


قطر قول می دهد که جام جهانی برای هواداران مقرون به صرفه خواهد بود اما این کشور بزرگ صادرکننده گار اکنون شرایط اقتصادی اش تحت تاثیر مشکلات اقتصادی بسیاری از کشورها قرار گرفته است. 


الذوادی گفت: " ما همچنان متعهد هستیم که یک جام جهانی مقرون به صرفه را برگزار کنیم."


قطر در سه سال اخیر مجبور شده است که در شرایط تحریم اقتصادی و دیپلماتیمک توسط بحرین، مصر، عربستان و امارات متحده عربی کار آماده سازی را پیش ببرد. حسن الذوادی در این رابطه گفت:" این موضوع تا حدودی یک اتفاق مثبت برای ما بود چون باعث شد ما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و تمرکزم بیشتر روی نیروها و توان داخلی قطر باشد. این موضوع ما را انعطاف پذیرتر و حتی برای مقابله با کوید-19 آماده تر کرد."

 

1497861

دیدگاه‌ها