کد خبر : 1685113 | 01 خرداد 1399 ساعت 18:26 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

نامه جالب فیبا به فدراسیون بسکتبال درباره کرونا

در دوره ای که به علت شرایط 19-COVID هر یک از افراد و جوامع به گونه ای در حال تجربه کردن نوعی بحران هستند، به همان اندازه مهم است که افراد جامعه بتوانند در درون خود همچنان متحد بمانند و به یکدیگر کمک کنند.

نامه جالب فیبا به فدراسیون بسکتبال درباره کرونا

به گزارش “ورزش سه”، فدراسیون بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال ایران همواره از نظر اجتماعی فعال بوده و در جریان این وضعیت 19-COVID نیز به این فعالیت های خود ادامه می دهد.


فدراسیون بسکتبال ایران همواره در تلاش بوده است تا با کمک گرفتن از تمامی اعضای خانواده بسکتبال و مشارکت دادن همه در کمک رسانی، از اقشار مختلف جامعه که هر یک به نوعی تحت فشارهای متفاوت اجتماعی هستند، از افراد بی سرپناه گرفته تا کادر پزشکی، حمایت کند.


گروه "خیرین و پیشکسوتان بسکتبال" ، که در دل جامعه بسکتبال تشکیل شده، این روزها شدیدا در بدنه فدراسیون بسکتبال


مشغول فعالیت است، فعالیتهایی با محوریت تهیه غذاهای بهداشتی و خانگی برای افراد بی سرپناه. علی شکوری ، ریهیس کمیته پیشکسوتان و عضو هییهت مدیره فدراسیون بسکتبال ایران گفت: افراد بی سرپناه به طور معمول از رستوران ها یا به واسطه برخی نیکوکارها گاها از رستوران ها کمک یا غذا دریافت می کنند، ولی شرایط فعلی و تعطیلی رستوران ها، امکان تهیه غذا را برای این افراد دشوار کرده است. بنابراین ، فدراسیون بسکتبال ایران از تاریخ 30 مارس به طور داوطلبانه 100 تا 300 وعده غذایی میان افراد بی سرپناه و نیازمندان توزیع کرده است. شکوری اظهار داشته که این فعالیت تا زمانی که امکان داشته باشد، بدون متوقف شدن ادامه خواهد داشت.


علاوه بر کمک رسانی به نیازمندان ، فدراسیون بسکتبال ایران همچنین از طریق کارگروه های آنلاین ، کارگاههای آموزشی ، کلینیکها و وبینارها به طور فعال با اعضای مختلف جامعه بسکتبال در ارتباط بوده است. از جمله فعالیتهای متنوع و متعدد رسانه های اجتماعی فدراسیون بسکتبال ایران ، می توان "پویش خانه بمان"، ویدیوهای تمرینات کنترل توپ و دریبلینگ از بازیکنان ، راه اندازی مسابقات آنلاین، مصاحبه ها و دوره های آموزشی را عنوان کرد. این برنامه ها همچنین گفتگوهای زنده ویدیهویی از داوران و آمارگیران لیگ مانند آتنا طاهری و سینا طالبیان را نیز شامل شده است که به عنوان پزشک یا کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می کنند و اطلاعات مفید و لازم را درباره گذران این وضعیت دشوار ارایهه دادند.


سایر اعضای خانواده بسکتبال نیز در این زمان ها هرکدام به نوبه خود دست کمک داوطلبانه خود را به سمت جامعه دراز کرده اند. فدراسیون بسکتبال ایران همواره بازیکنان و سایر اعضای جامعه بسکتبال را به فعالیت اجتماعی تشویق کرده است و آنها نیز همواره به این فراخوان ها، پاسخ مثبت داده است.


حامد سهراب نژاد ، عضو سرشناس تیم ملی بسکتبال آقایان ایران، به طور داوطلبانه دو کانتینر تجهیزات پزشکی مانند گان، ماسک ، دستکش و حتی صندلی های چرخدار برای به بیمارستان توحید سنندج در استان کردستان جمع آوری و ارسال نموده است.


محمدرضا صالحیان ، داور بین المللی FIBA که صاحب یک کافی شاپ است، با بسته شدن کافی شاپ ها به دلیل شیوع بیماری، شروع به ارایهه قهوه و کلوچه رایگان به کادر پزشکی بیمارستان ها کرد.


فدراسیون بسکتبال ایران همواره در پاسخگویی به بحران ها در داخل کشور مانند سیل در سیستان و بلوچستان و زمین لرزه در کرمانشاه متعهد و مشتاق بوده و ایفای نقش کرده است.


مسعود عماری ، دبیرکل فدراسیون بسکتبال ایران گفت: "با بهبود فعالیت های اجتماعی ، ما در واقع هم بسکتبال و هم جامعه خود را ارتقا می دهیم." وی گفت:

 

" امیدواریم که نه تنها در مردم انگیزه ایجاد کنیم که بسکتبال را دوست داشته باشند، بلکه به عنوان یک فدراسیون پیشگام در امر کمک به جامعه عمل کنیم و سایر فدراسیون ها از این امر پیروی کنند. این می تواند محبوبیت ورزش ، به ویژه بسکتبال را در بین مردم بهبود بخشد و از هر فعالیت تبلیغاتی دیگری بیشتر تاهثیر بگذارد. متاهسفانه سال گذشته تعدد بحران های ملی در ایران، مردم بسیاری را متحمل خسارت های کلان نمود، اما ما نشان دادیم که ما به عنوان یک تیم ، از یکدیگر حمایت می کنیم. سیل سیستان و بلوچستان یا زلزله کرمانشاه همه نمونه هایی از این واقعیت است که نه تنها اسطوره ها و بازیکنان ما بلکه پرسنل فدراسیون ملی نیز مایل به مشارکت در این امر هستند و مشتاقند که حمایت های مالی و غیر مالی خود را به هموطنان خود برسانند. " وی گفت: "این چیزی است که در ماهیت بشر و به ویژه خانواده های ایرانی وجود دارد. فدراسیون بسکتبال ایران درست مثل یک خانواده بزرگ است که در آن همه ما مسیهولیت ارتقاء خانواده بسکتبال ایران را داریم. "


خانواده بسکتبال ایران، یک خانواده سالم و همواره فعال از نظر اجتماعی بوده است که تمامی اعضای آن، از داور و بازیکن گرفته تا سایرین، حتی پیش از بروز این بحرانها نیز فعالیت های اجتماعی خود را داشته است. به عنوان مثال، همکاری متقابل با بنیاد راه آسمان. بنیاد خیریه راه آسمان از کودکان درگیر سرطان حمایت می کند. در روز ورود کاپ جام جهانی بسکتبال در سال 2019، بچه های خیریه رایهه آسمان از طرف فدراسیون بسکتبال در مراسم این رویداد بزرگ به فدراسیون بسکتبال ایران دعوت شدند. این کودکان با بازیکنان و اسطوره های تیم ملی عکس گرفتند، از آنها گل دریافت کردند و از قهرمانان ملی و اسطوره های بسکتبال توپ های بسکتبال امضا شده دریافت کردند. آنها نه تنها از این مراسم لذت بردند، بلکه کنار کاپ ارزشمند جام جهانی نیز عکس گرفتند و علاوه بر اینها، پیراهن ارزشمند تیم ملی چند تن از بازیکنان از جمله حامد حدادی ، حامد حسین زاده و سجاد مشایخی را از خود آنها هدیه گرفتند.


دکتر رامین طباطبایی، ریهیس فدراسیون بسکتبال گفت: " ما سعی کرده ایم با تاهکید بر به دو دیدگاه اصلی FIBA آسیا تحت عناوین " توپ در مدارس" و " حمایت از کودکانی که با سرطان مبارزه می کنند" ، در فعالیت های خود نیز همراستا با این دو دیدگاه حرکت کنیم. "وی همچنین افزود : "تلاش ما بر این بوده است که نفوذ بسکتبال را به زندگی افراد افزایش دهیم. استراتژی ما در ترویج عمومی بسکتبال این است که بر زندگی افراد تاهثیر فرهنگی و اجتماعی بگذاریم، بخصوص در کودکان، زیرا آنها با ارزش ترین دارایی هایی هستند که جامعه در اختیار دارد. من معتقدم که این قبیل فعالیت ها گواه این است که جامعه بسکتبال در حال حمایت از جامعه است و برای حمایت از نیازمندان پیشقدم می شود؛ بازتاب همین حمایت های بسکتبال از جامعه است که در مسابقات مختلف بسکتبال ملی و بین المللی دیده خواهد شد. این استراتژی ها باید از طرف فدراسیون های ملی آغاز شود و در میان جامعه گسترش یابد."


فریده شجاعی ، نایب ریهیس فدراسیون بسکتبال افزود: "یکی از بزرگترین ماهموریت های فدراسیون ها علاوه بر برگزاری مسابقات و برنامه های توسعه در ورزش ، داشتن نقش کلیدی استراتژیک در توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه ، به ویژه از طریق نسل های جوان و کودکان است.اگر تیم ملی بانوان ما در اولین حضور بین المللی خود نمایش قدرتمندانه ای داشت، به این دلیل بود که آنها یاد گرفته اند حتی در روزهایی که به نظر می رسید هیچ امیدی برای فتح قله های بزرگتر و حضور در رقابت های بین المللی وجود ندارد، از یکدیگر حمایت کردند، آنها سخت تلاش کردند ، هر کس به دیگری روحیه و انرژی داد و همان انرژی را از او نیز دریافت کرد، چون می دانستند که این کار، در واقع همه آنها را تقویت می کند.


شجاعی همچنین اظهار داشت: "هدایت انرژی و اشتیاق جوانان به حرکات انسان دوستانه و فعالیت های اجتماعی ، به ویژه هنگامی که گروهی از افراد در شرایط سخت قرار دارند، به طور غیرمستقیم نه تنها به جامعه بلکه به خود بازیکنان نیز کمک می کند. آنها در این شرایطاست که معنی واقعی کار تیمی را می آموزند و یادگیری این مفهوم به آنها کمک می کند که بسکتبالیست های بهتری باشند ، این کمک کردن همان کاری است که در زمین بازی باید انجام دهند، مثل وقتی است که یکی از بازیکنان زمین توسط دو دفاع سرسخت دبل تیم می شود و برای حفظ کنترل توپ، باید پاس بدهد. "


"اگر دیگران کمک نکنند ، کل تیم توپ را از دست خواهد داد." فیبا

دیدگاه‌ها