کد خبر : 1685233 | 02 خرداد 1399 ساعت 16:36 | 7.5K بازدید | 1 دیدگاه

اساسنامه جدید هم فایده نداشت

فوتبالیست‌ها همچنان نمی‌توانند رییس فدراسیون شوند!

در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال هم بندی درباره اینکه فوتبالیست های مطرح بتوانند برای ریاست فدراسیون اقدام کنند، وجود ندارد.

فوتبالیست‌ها همچنان نمی‌توانند رییس فدراسیون شوند!

به گزارش "ورزش سه"، پیش نویس اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال چند روز قبل آماده شده و به تایید هیات رییسه فدراسیون رسیده است. از این رو قرار است بعد از تایید مجمع این اساسنامه به فیفا ارسال شود.
یکی از نکاتی که در اساسنامه قبلی مورد انتقاد بود، عدم توانایی فوتبالیست های مطرح ملی ایران برای شرکت در انتخابات ریاست بود. در اساسنامه قبلی آمده بود که افراد برای احراز پست ریاست فدراسیون باید حداقل 10 سال سابقه مدیریتی داشته باشند که اکثر فوتبالیست های مطرح از این سابقه برخوردار نیستند. حالا اما خبر می رسد که در اساسنامه جدید هم این موضوع اصلاح نشده است.


درباره سیستم انتخابات ریاست و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هر چند مدت سوابق مدیریتی برای رئیس فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه کاهش داشته و به ٥‌سال رسیده است، اما با این وجود باز هم چهره‌های فوتبالی تحصیلکرده شانسی برای شرکت در انتخابات ندارند. مگر اینکه در زمان دوران فوتبالی خود در شرکتی سابقه مدیرعاملی یا ریاست هیأت‌مدیره را داشته باشند. 


واضح‌ترین مثال برای این مشکل نیز ابراهیم شکوری است که ١٨ ماه سرپرست دبیرکلی فدراسیون و چند ماه معاون محمدرضا ساکت، دبیرکل سابق بود که اجازه شرکت در انتخابات با مدرک دکترای مدیریت ورزشی را ندارد. شکوری سابقه بازی در تیم‌های سایپا و پرسپولیس و قهرمانی لیگ و بیش از ٣٠٠ بازی در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد، اما طبق اساسنامه نگارش‌شده با این کارنامه نمی‌تواند در انتخابات شرکت داشته باشد. 


البته فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است با اصلاحیه‌‌هایی که روی اساسنامه خواهند داشت، راه را برای حضور فوتبالی‌ها با در نظر گرفتن ماده‌ و تبصره‌های جدید باز کنند.

دیدگاه‌ها