کد خبر : 1685255 | 02 خرداد 1399 ساعت 18:16 | 132.1K بازدید | 0 دیدگاه

5 چیزی که در مورد لوکا مودریچ نمی دانستید؛

لباس بارسلونا بر تن ستاره بزرگ رئال مادرید!

لوکا مودریچ، ستاره کروات رئال مادرید روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کرده است.

لباس بارسلونا بر تن ستاره بزرگ رئال مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، لوکا مودریچ در طی هشت سال بازی برای رئال مادرید عملکرد فوق العاده ای داشته و با لباس این تیم عنوان مرد سال جهان را نیز کسب کرده است. لوکا مودریچ که کودکی دشواری داشت، در سال 2008 تا آستانه انتقال به بارسلونا نیز پیش رفت، اما سرنوشت او در برنابئو رقم خورده بود.

 

1-لوکا مودریچ در دوران کودکی پناهنده شد

 

1498168

 

لوکا کودکی دشواری داشت. او که در طول جنگ های یوگسلاوی در اوایل دهه 1990 بزرگ شد، به طرز غم انگیزی پدربزرگش را در اثر درگیری ها از دست داد و به همراه خانواده اش که مجبور به فرار از زادگاه شان شده بودند، پناهنده شد. او با زندگی در هتل ها، اغلب در هتل کولووار در زادار رشد کرد و اولین بار در پارکینگ های هتل آموخت چگونه فوتبال بازی کند.

 

2. بارسلونا در سال 2008 با لوکا مودریچ تماس گرفت

 

1498171

 

امروز تصور کردن حضور لوکا در ترکیب بارسلونا دشوار خواهد بود، اما در سال 2008 او به شدت با غول های کاتالانی در ارتباط بود. حتی مودریچ با روزنامه اسپانیایی موندو دیپورتیوو مصاحبه ای انجام داد و آنجا مدعی شد دوست دارد برای بارسا بازی کند و حتی با پیراهن این باشگاه عکس هم گرفت. با این حال مودریچ در تابستان سال 2008 دینامو زاگرب را به مقصد تاتنهام ترک کرد و سرانجام در سال 2012 به رئال مادرید پیوست. با کسب یک قهرمانی لالیگا و چهار لیگ قهرمانان در ادامه راه، او هنوز هم در خط میانی در سانتیاگو برنابئو مشغول به بازی کردن است.

 

3. اولین بازی مودریچ در ترکیب رئال مادرید با فتح یک جام همراه شد.

 

1498172

 

معدود بازیکنانی مانند مودریچ در اولین بازی برای رئال مادرید به موفقیت دست یافته اند. این هافبک بعد از جدایی از تاتنهام در اواخر پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2012، در اولین بازی اش در مرحله برگشت سوپر جام اسپانیا مقابل بارسلونا در برنابئو حضور یافت. مودریچ که در نیمه دوم به جای مسوت اوزیل به میدان آمد و بازی با تساوی 4-4 در مجموع پایان یافت. مودریچ در دقایق باقیمانده بازی را در میانه مسدان کنترل کرد تا در نهایت رئال مادرید قهرمان جام شود. چنین شروعی برای بازی اول بد نیست!

 

4- به طرز عجیبی مودریج عنوان بدترین خرید سال 2012 را به خود اختصاص داد.

 

1498173

 

علی رغم کسب یک جام در اولین بازی برای رئال مادرید، مودریچ شروع خوبی باشگاه پایتخت نشین نداشت. در نیم فصل آن فصل او حتی به عنوان بدترین خرید لالیگا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2012 انتخاب شد، آنهم با توجه به اینکه تقریبا تمام بازی های پیش فصل را از دست داده بود. با این حال از آن زمان، او جایگاهش خود را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال جهان به اثبات رسانده و بارها و بارها اشتباه افرادی که به تردید داشتند را نشان داده است؛ آنهم با فتح جام های متوالی و کسب توپ طلای سال 2018.

 

5. او بیشتر از هر بازیکن دیگری در جام جهانی 2018 بازی کرد

 

1498169

 

جام جهانی 2018 یکی از بارزترین و به یاد ماندنی ترین نمایش های مودریچ در مسابقات حرفه ای بود. دو تابستان قبل مودریچ با لباس کرواسی برای اولین بار به فینال برابر فرانسه رسید و توپ طلای بهترین بازیکن این مسابقات را نیز بدست آورد. در حالی که هر سه مسابقه حذفی کرواسی به وقت های اضافه (مقابل دانمارک ، روسیه و انگلیس) کشید، مودریچ همیشه در زمین حاضر بود، او بیش از هر بازیکن دیگری و در مجموع 694 دقیقه در زمین حضور یافت.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga

This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها