کد خبر : 1685577 | 04 خرداد 1399 ساعت 17:42 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی ونگر از فروش باشگاه های فرانسوی

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال و مدیر فعلی بخش توسعه فیفا، نگران فروخته شدن باشگاه فرانسوی به سرمایه گذاران خارجی است؛ سرمایه گذارانی که بیشتر از باشگاه ها به دنبال منافع خودشان هستند.

نگرانی ونگر از فروش باشگاه های فرانسوی

به گزارش "ورزش سه"، در چند سال اخیر تعدادی از باشگاه های فرانسوی به سرمایه گذاران خارجی فروخته شدند و اگرچه باشگاه های پاری سن ژرمن و لیل نمونه های موفقی بودند اما بقیه با مشکلات زیادی روبرو شدند.

مهمترین نمونه باشگاه بوردو است که هواداران آن نحوه اداره باشگاه توسط کینگ استریت، مالک آمریکایی، مشکل دارند. باشگاه دسته دومی سوشو هم بعد از اینکه به یک گروه تجاری چینی فروخته شد، نتوانست انتظارات را برآورده کند.

مارسی هم اگرچه در این فصل در رتبه دوم لیگ 1 بود اما هواداران این تیم معتقدند که عدم سرمایه گذاری مناسب فرانک مک‌کورت، مالک آمریکایی باشگاه، به معنای این است که این موفقیت تداوم نخواهد داشت.

ونگر هم در مصاحبه با BeIN Sports تایید کرد که فروش باشگاه ها به سرمایه گذاران خارجی، لزوما به موفقیت باشگاه ها منجر نمی شود و حتی می تواند به ضرر آنها تمام شود.

 

1498568

 

او گفت:" متاسفانه ما امروز شاهد یک پدیده معکوس هستیم. برای مثال در مورد مالکیت باشگاه های فرانسوی. آنها به تدریج در اختیار افرادی قرار می گیرند که سازنده آینده باشگاه نیستند؛ بلکه سرمایه گذارانی هستند که به دنبال کسب پول در زمان کوتاه هستند.

و می توانیم امروز در فرانسه ببینیم که مشکلات زیادی در این سطح وجود دارد زیرا باشگاه های ناراضی هستند. هواداران احساس می کنند که هدف اصلی این افراد، نه ساختن یک تیم خوب، که کسب منفعت مالی است.

شاید ما باید یک کمیسیون اخلاقی خرید باشگاه ها ایجاد کنیم تا بررسی کنند هدف واقعی افراد برای خرید یک باشگاه چیست. نمی توان تنها به دلایل مالی، فرهنگ فوتبالی یک کشور را زیر و رو کرد."

دیدگاه‌ها