کد خبر : 1685739 | 05 خرداد 1399 ساعت 15:48 | 72.3K بازدید | 0 دیدگاه

پشت درهای بسته، وقتی تماشاگر نیست

خبر ناگوار از بوندسلیگا برای بارسلونا و رئال مادرید

22 خرداد تاریخ احتمالی شروع مجدد لالیگا خواهد بود در حالی که بارسا و رئال نبردی نفسگیر برای قهرمانی خواهند داشت.

خبر ناگوار از بوندسلیگا برای بارسلونا و رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، روز گذشته خاویر تباس رئیس لالیگا خبر از شروع احتمالی لالیگا از تاریخ 11 ژوئن(22 خرداد) داد. پیش از این نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده بود که از 8 ژوئن لالیگا می تواند از سرگرفته شود ولی تاریخ قطعی به عهده اتحادیه لالیگا گذاشته شده بود.

 

 

1498763

 

 

پیشتر از لالیگا و تمام لیگ های اروپایی، این بوندسلیگا بود که فعالیت خود را از هفته گذشته از سر گرفت و تاکنون تیم ها دو بازی نیز انجام داده اند.

پس از گذشت دو هفته، چیزی که مشخص است، برتری تیم های میهمان بر میزان است به طوری که در شروع مجدد بوندسلیگا که تیم ها پشت درهای بسته و بدون تماشاگر به میدان می روند، فاکتور زمین از بین رفته و این تیم های میهمان بوده اند کد توانسته اند برتری چشمگیری بر میزبانان خود داشته باشند.

 

 

1498375

 

 

پس از 18 بازی، 55.5 درصد پیروزی ها از آن تیم های میهمان شده و میزبان ها تنها 16.7 درصد موفق به کسب پیروزی شده اند. این در حالی است که تا پیش از تعطیلی بوندسلیگا، 43.3 درصد بردها نصیب تیم های میزبان شده بود و 34.8 درصد پیروزی ها نیز به تیم های میهمان تعلق گرفته بود.

تنها تیم های دورتموند، بایرن مونیخ و هرتا در این دو هفته توانسته اند از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند. دورتموند با 4 گل بر شالکه پیروز شد، بایرن با نتیجه 5-2 بر فرانکفورت غلبه کرد و هرتا هم 4-0 بر یونیون برلین پیروز شد. 10 بار تیم های میهمان پیروز شده اند و سه بازی نیز مساوی شده است.

روز شنبه برای مثال لایپزیش در زمین ماینتس با 5 گل پیروز شد و آگسبورگ هم توانست در زمین شالکه با سه گل پیروز شود که در نوع خود نتایج عجیبی بودند.

 

 

1498425

 

 

در 25 هفته گذشته و قبل از تعطیلی فوتبال در آلمان، 224 بازی برگزار شده بود که سهم میزبانان در کسب پیروزی چنانچه اشاره شد، بیشتر از تیم های میهمان بود ولی حالا در بازی های بدون تماشاگر، این معادله کاملا عوض شده است.

 

اما در لالیگا قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟

 

 

1482687

 

 

11 هفته و 110 بازی باقیمانده و رئال و بارسا به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی، کسب پیروزی در تمام این بازی ها را هدف قرار داده اند اما نگاهی به بوندسلیگا نشان می دهد که دیگر فاکتور زمین چندان تعیین کننده نیست.

تا پیش از تعطیلی لالیگا، 47.7 درصد بردها نصیب تیم های میزبان شده بود و 24.4 درصد نیز سهم میهمانان بود. سویا و اسپانیول تنها تیم های لالیگا بودند که توانسته بودند در زمین حریفان امتیازات بیشتری نسبت به بازی های خانگی کسب کنند.

 

 

دیدگاه‌ها