کد خبر : 1685760 | 05 خرداد 1399 ساعت 17:17 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

عملکرد بازیکنان بخش دفاعی تیم ملی در فصل جاری

اسکوچیچ و این همه نیروی دفاعی سرحال (انالیز)

دوران سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی همزمان شد با بحران جهانی ویروس کرونا تا مربی کرواتِ تیم ملی فرصت برگزاری اردو پیدا نکند و هنوز بر سر لیست بازیکنان ملی برای بازی های باقی‌مانده در مرحله اول مقدماتی جام جهانی قطر بحث و تردید وجود داشته باشد.

اسکوچیچ و این همه نیروی دفاعی سرحال (انالیز)

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران و لیگ برتر پس از مدتی وقفه از هفته آخر خردادماه از سر گرفته خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیقی برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی از سوی فیفا و ای اف سی اعلام نشده است. سایت یازده، با آنالیز کل بازی های لیگ برتر تا پایان هفته بیست و یکم، به تازگی با انتشار اینفوگرافی هایی عملکرد بازیکنانی که در اردوهای اخیر تیم ملی در زمان ویلموتس حضور داشتند پرداخته و در این یادداشت عملکرد این بازیکنان در پستهای دروازه‌بان و چهار مدافع را بررسی خواهیم کرد.


نکته: آمار عملکرد لژیونرهای ایرانی از سایت های معتبر اروپایی برداشته شده و به دلیل عدم محاسبه بعضی از آیتم ها در این سایتها در بعضی از بخش ها عددی مقابل نام بازیکن قرار نگرفته است.

 


دروازه‌بان؛ بیرانوند بی‌رقیب نیست

بیرانوند در سالهای اخیر با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و جام جهانی خود را به عنوان یک چهره بین‌المللی و گزینه اصلی دروازه تیم ملی مطرح کرده است و در پایان فصل از پرسپولیس جدا می‌شود تا فوتبالش را در اروپا و بلژیک دنبال کند. در فصل جاری لیگ برتر اما بیرانوند هفت بازی تیم اش را از دست داده و تنها در 6 بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم اش شده؛ این در حالی است که نیازمند در تمام بازی های سپاهان حضور ثابت داشته و با 13 کلین شیت در 20 بازی آمار درخشانی از خود به جا گذاشته. بر اساس آمار سایت یازده بیرانوند و نیازمند به طور متوسط در هر بازی بیش از 2 مهار شوت داشته اند و امار بهتری نسبت به مظاهری رقیب‌شان در تراکتور ثبت کرده‌اند. عابدزاده هم این فصل در لیگ پرتغال عملکرد با ثباتی داشته و در تیمی که برای بقا در لیگ می جنگد متوسط حدود 3 شوت در هر بازی را ثبت کند و در 31 درصد بازی ها دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در جمع دروازه‌بانان ملی پوش ایرانی بیرانوند با 39 بازی ملی و حضور در یک جام جهانی، یک جام ملت های آسیا و 5 فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا با تجربه ترین گلر ایران است.

 

1498785

 

مدافعین میانی

چهار مدافع اصلی در اردوهای کی‌روش و ویلموتس با میانگین سنی 26 سال همچنان امیدوار به حضور در تیم ملی هستند اما تغییرات کادرفنی و ظهور ستاره های تازه، احتمال حضور بازیکنان دیگر در این پست را بالا برده است. شجاع خلیل زاده و عارف غلامی آلترناتیوهای اصلی در این پست هستند. کنعانی زادگان پس از حضور ثابت در ترکیب تیم ملی در جام ملت های آسیا به پرسپولیس پیوست و در 18 بازی این فصل به زمین رفته. براساس آمار سایت یازده مهمترین شاخصه و برتری او نسبت به رقیب آبی پوشش روزبه چشمی، برتری در نبردهای هوایی است. کنعانی در 75 درصد دوئل ها سرِ اول را زده و هر دو مدافع به طور متوسط در هر بازی 1.1 تکل موفق داشته اند آماری که در مقایسه با دو مدافع لژیونر ایرانی نشان میدهد حسینی و پورعلی گنجی در دوئل های روی زمین پرکارتر و موفق تر بوده اند. در زمینه دفع خطر هم مجید حسینی و پورعلی گنجی آمار درخشان بیش از 2 دفع توپ در هر بازی داشته اند.

 

1498784

 

 

دفاع راست؛

پست دفاع راستِ تیم ملی از جام ملت های آسیا 2015 در اختیار رضاییان و غفوری بوده و رقابت این دو برسر پوشیدن پیراهن تیم ملی در مقاطعی به اوج هیجان و جذابیت هم رسیده، در دو سال گذشته اما نفر سومی به این رقابت اضافه شده و با توجه به شرایط سنی و حضور در فوتبال اروپا دور از ذهن نیست صادق محرمی در آینده مدافع راست فیکس تیم ملی باشد.
رضاییان که 44 بازی ملی دارد این فصل در پست های مختلفی برای الشحانیه به میدان رفته و پنالتی زن اول این تیم است. رامین توانسته در 16 بازی 8 گل بزند. وریا غفوری هم با بازوبند کاپیتانی استقلال در اوج آمادگی است و این فصل تجریه حضور به عنوان بازیکن کناری در سیستم 2-1-4-3 استقلال را به دست آورده، سیستمی که اسکوچیچ در صنعت نفت هم از آن استفاده میکرد. وریا این فصل 4 گل و 4 پاس گل داشته و بر اساس آمار و نمرات سایت یازده، با نمره 7.28 یکی از ده بازیکن برتر لیگ است. محرمی که این فصل را نیمکت نشین آغاز کرد رفته رفته مدافع راست فیکس دیناموزاگرب شد و 4 بازی به زمین رفت تا اینکه کرونا فوتبال کرواسی را هم تعطیل کرد. صادق در این 4 بازی سازنده یک گل تیم اش بود.
 

 

1498786

 


 دفاع چپ؛

حاج صفی با 109 بازی ملی یکی از ارکان تیم ملی در دو جام جهانی گذشته بوده و حالا در سی سالگی کمتر به عنوان دفاع چپ به زمین میرود. احسان که در دو سال گذشته در تراکتور و تیم ملی به عنوان هافبک یا وینگر به زمین رفته به دلیل داشتن توانایی بازی در چند پست، دست مربی را باز می گذارد تا هر وقت لازم بود در دفاع چپ به زمین برود. احسان این فصل در 20 بازی تراکتور روی 5 گل تاثیر مستقیم گذاشته و با 22 دریبل و 94 سانتر از رکورددارن دریبل و سانتر لیگ برتر است و نمره او در سایت یازده بالای 7 است. میلاد محمدی مدافع سرعتی ایران حالا 5 سال است در اروپا فوتبال بازی می کند و این فصل یکی از ستاره های خنت بوده و در 18 بازی روی 3 گل تاثیر مستقیم داشته و در اکثر بازی های تیم ملی در سالهای اخیر اولین گزینه در پست دفاع چپ بوده است. این یعنی نادری پدیده جوان پرسپولیس، برای به دست اوردن جای ثبات در ترکیب تیم ملی کار سختی دارد. نادری بلندقد که تجربه بازی در پست مدافع میانی را هم دارد اولین بازی ملی اش را در دوران ویلموتس تجربه کرد و این فصل برای پرسپولیس در 14 بازی یک گل ساخت و امار متوسط یک تکل در هر بازی را ثبت کرده است.

دیدگاه‌ها