کد خبر : 1685761 | 05 خرداد 1399 ساعت 17:24 | 9.2K بازدید | 1 دیدگاه

2 سال از خصوصی‌شدن تراکتور گذشت (عکس)

پنجم خرداد ماه سالگرد واگذاری باشگاه تراکتور به بخش خصوصی است.

به گزارش "ورزش سه"، 2 سال پیش در چنین روزی در حالی که تراکتور تبریز به عنوان یک تیم دولتی با مشکلات مالی فراوانی مواجه بود، مسئولان سپاه پاسداران تصمیم به واگذاری این تیم گرفتند و مزایده ای را در این خصوص برگزار کردند.


عباس الیاسی رییس هیات مدیره کنونی باشگاه تراکتور که آن زمان عضو هیات مدیره باشگاه بود، از سوی سپاه پاسداران ماموریت یافت تا واگذاری باشگاه را به سرانجام برساند وبعد از کش و قوس های فراوان سرانجام خبرانتقال باشگاه به محمدرضا زنوزی مالک سابق باشگاه گسترش فولاد توسط الیاسی اعلام شد.


این اتفاق ویژه، به تیتر اصلی رسانه‌های ورزشی ایران تبدیل شد و با توجه به تجربه ناموفق خصوصی‌سازی در سایر باشگاه‌ها، عده‌ای تحلیل‌های مختلفی در این زمینه ارائه دادند؛ اما اکنون برخلاف پیش‌بینی‌های آن مقطع و علی‌رغم پروژه‌ مشابه‌سازی، باشگاه تراکتور به عنوان یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های فوتبال کشور از نظر امکاناتی و مالی شرایط خوبی دارد.

 

1498787

 

با واگذاری تراکتور به بخش خصوصی، در وهله نخست، بدهی‌ سال‌های گذشته باشگاه تسویه شد و پرونده بازیکنان خارجی در فیفا مورد بررسی قرار گرفت تا خطری از این حیث باشگاه را تهدید نکند. در دومین سال خصوصی‌سازی نیز مدیریت باشگاه در اقدامی قابل توجه با 185 بدهکار خود تسویه‌حساب و همین موضوع، مقدمات اخذ مجوز حرفه‌ای را فراهم کرد. همچنین تراکتور در حال حاضر نخستین باشگاه ایرانی است که اپلیکیشن رسمی خود را در راستای درآمدزایی و حمایت از تولید داخلی با نام «تراپ» عرضه کرده است. با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید»، باشگاه تراکتور نیز به نوبه‌ی خود در راستای تحقق اهداف این سال و برای کسب درآمد، نگاه ویژه‌ای به اپلیکیشن تراپ دارد.


بی تردید تراکتور با روندی که در پیش گرفته طی سال‌های آینده حرف‌های بیشتری نیز برای گفتن در فوتبال ایران خواهد داشت.

دیدگاه‌ها