کد خبر : 1685856 | 06 خرداد 1399 ساعت 08:17 | 5K بازدید | 2 دیدگاه

جواهری: از سازمان لیگ می‌خواهیم بازی اول ما را به تعویق بیندازد

تمام تیم‌ها باید شرایط آزمایش یکسانی داشته باشند

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان معتقد است برای اینکه عدالت برقرار شود، تمام تیم‌های لیگ برتری باید در یک یا دو آزمایشگاه واحد بروند و تست کرونا بدهند.

تمام تیم‌ها باید شرایط آزمایش یکسانی داشته باشند

به گزارش "ورزش سه"، محمد جواهری، مدیرعامل گل‌گهر سیرجان در گفتگو با برنامه " فوتبال برتر" درباره ابتلا به ویروس کرونا در میان اعضای این تیم گفت: بله متأسفانه این امر حقیقت دارد. باشگاه ما جز باشگاه‌هایی است که به‌سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان اهمیت می‌دهد. ما سعی کردیم تست‌های حرفه‌ای بگیریم که در این تست‌ها نزدیک به هفت نفر از کادر اجرایی و پزشکی و بازیکنان به کرونا مبتلا شده‌اند و حدود چهار نفر از این افراد از بین بازیکنان هستند.


جواهر درباره اعلام نشدن اسامی نفرات مبتلابه ویروس کرونا تصریح کرد: پس از مشخص شدن این موضوع ما به بازیکنان اعلام کردیم و این دسته از بازیکنان نمی‌خواستند خانواده‌شان را نگران کنند همچنین علاوه بر این نحوه برخورد مردم با این‌گونه افراد به‌طوری است که ترجیح می‌دهند نامشان اعلام نشود. حتی خود من هم از کادر پزشکی اسامی این نفرات را نپرسیدم. از طرفی ما هنوز نحوه برخورد با افراد مبتلابه کرونا را نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم که آن‌ها بیمار که نیستند و صرفاً ناقل هستند و به‌زودی به‌سلامتی کامل می‌رسند.


مدیرعامل گل گهر سیرجان در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان از قبل علائمی مبنی بر وجود ویروس کرونا داشتند؟ گفت: ما در 15 اردیبهشت یک‌بار تست گرفتیم که همه بازیکنان سالم بودند. اولین تست ما از بازیکنان تست خون بود که همگی سالم بودند. در مرحله آخر تست مخاط گرفتیم که دقت بالاتری دارد و آثار کرونا در چندین نفر دیده‌شده است. این نفرات فعلاً مشکوک به بیماری هستند و در تست گیری بعدی وضعیتشان به‌طور کامل معلوم می‌شود.


جواهری همچنین بابیان اینکه بازیکنان مشکوک به کرونا در مکان دیگری جدا از دیگر بازیکنان قرنطینه شده‌اند، اعلام داشت: این نفرات به‌صورت انفرادی در اتاق‌های مجزا قرنطینه شده‌اند. سایر بازیکنان هم در مکان دیگری حضور دارند. بعد از تستی که در روزهای آینده می‌گیریم، تمرینات با حضور بازیکنان آغاز می‌شود و بازیکنان مبتلابه کرونا هم بعد از طی کردن مراحل درمانی، به کمک کادر پزشکی به تیم ملحق خواهند شد.
وی بابیان اینکه تاکنون هیچ ناظری از فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی در محل تست گیری این تیم حضور نداشته است، اظهار کرد: برای ما مشخص نکردند که به کدام مراکز درمانی مراجعه کنیم و وضعیت به‌گونه‌ای است که هر تیمی هر جا بخواهد، تست می‌دهد. خواهشی که دارم این است که با توجه به حساسیت موضوع همه تیم‌ها در یک یا دو آزمایشگاه که مورد تائید وزارت بهداشت برای همه تیم‌ها در نظر گرفته شود و تست‌ها هم مشابه هم باشد.


او در ادامه بارد اینکه تمریناتشان را نسبت به سایر رقبا زودتر آغاز کرده‌اند افزود: قطعاً سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان از فوتبال مهم‌تر است. این را هم اضافه کنم که از همه خانواده‌های بازیکنانی که نتیجه تستشان مثبت بود تست کرونا به عمل آمد که خوشبختانه نتیجه اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق نتیجه تستشان منفی بود. فقط ای‌کاش برای کادر پزشکی و مدیران و سرپرست تیم‌ها و کادر اجرایی تمامی تیم‌ها در این بازه زمانی 70 تا 80 روزه حتی به‌صورت مجازی درخصوص این تست آموزشی برگزارمی شد که متأسفانه دراین‌باره کاری صورت نگرفت.


 جواهری همچنین ضمن اعلام اینکه جزو آن دسته از تیم‌هایی نیستند که خواهان عدم برگزاری بازی باشند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه الآن تیم‌های رقیب ما تمرینات خود را شروع کرده‌اند، انتظار داریم حداقل بازی اول ما به تعویق بیفتد تا ما فرصت آماده‌سازی مناسبی را برای حضور در لیگ برتر داشته باشیم.

دیدگاه‌ها