کد خبر : 1685888 | 06 خرداد 1399 ساعت 11:34 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

علی حسینی اگر می توانست آن وزنه را می زد

پاسخ بهداد سلیمی به شائبه بزرگ در روز خداحافظی

قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک گفت: در دهکده بازی های آسیایی جاکارتا تصمیم به خداحافظی گرفتم.

پاسخ بهداد سلیمی به شائبه بزرگ در روز خداحافظی

به گزارش "ورزش سه"، بهداد سلیمی که بعد از چند دوره قهرمانی در جهان و المپیک با توجه به مصدومیت شدید زانو در بازی های آسیایی 2018 تصمیم به خداحافظی از دنیای وزنه برداری گرفت، این روزها کار مربیگری را آغاز کرده و در اولین تجربه اش هم قهرمانی لیگ وزنه برداری را به دست آورده است. 


بهداد شب گذشته در یک لایو اینستاگرامی شرکت کرد و نکات جالبی را درباره روز خداحافظی اش بر زبان آورد. قویترین مرد المپیک لندن درباره خداحافظی ناگهانی اش در سن 28 سالگی گفت: حتی همسرم هم در جریان تصمیم من نبود. در همان روزهای آخر در دهکده بازی های آسیایی تصمیم به خداحافظی گرفتم. زانویم خیلی اذیت می کرد و از نظر ذهنی به هم ریخته بودم. پیش خودم گفتم چه بهتر که خداحافظی ام با یک مدال باشد. 

 

1378599


او درباره رقابتش با سعید علی حسینی عنوان کرد: من از 19، 20 سالگی با سعید رقیب بودم و این باعث شد جهش خوبی داشته باشم. سال 2009 حدود 40 روز در اردبیل اردو داشتیم و من تازه به اردوی تیم ملی بزرگسالان رفته بودم. رقابت با سعید باعث شد پیشرفت خوبی کنم. آن موقع یادم می آید علی حسینی وزنه های 210 و 215 در یکضرب را به راحتی مهار می کرد و من هم انگیزه داشتم به او برسم. وقتی هم سعید محروم شد، احساس خیلی بدی داشتم.


قهرمان سابق وزنه برداری جهان درباره اینکه گفته می شد علی حسینی در بازی های آسیایی 2018 به خاطر خداحافظی او وزنه آخر را انداخت، گفت: من این را قبول ندارم. سعید اگر می توانست وزنه آخر را می زد و طلا می گرفت. خودش می گفت یکی، 2 سانت وزنه از بدنم دور شد. این اشتباهات برای هر وزنه برداری پیش می آید. اختلاف بین طلا و نقره بازی های آسیایی زیاد است. همچنین پاداش این دو مدال هم تفاوت زیادی با هم دارد. هر کسی باشد نمی تواند از طلا بگذرد. 


بهداد سلیمی در پایان درباره سنگین ترین وزنه ای که تا به حال بالای سر برده، گفت: قبل از المپیک لندن در تمرینات 265 کیلوگرم را مهار کردم که بالاتر از رکورد جهان بود. اتفاقا آقای لاریجانی هم در تمرین ما حاضر بود. یک بار هم قبل از جهانی 2015 روی 263 کیلوگرم شانس خودم را امتحان کردم که باعث مصدومیتم شد.

دیدگاه‌ها