کد خبر : 1685920 | 06 خرداد 1399 ساعت 13:20 | 93.1K بازدید | 3 دیدگاه

خواهرزاده ستاره بلوند پرسپولیس در پیراهن آبی

بزرگترین کشف تاریخ اورتون در پرسپولیس چه می‌کرد؟

شباهت عجیب چهره تام دیویس، ستاره جوان اورتون به دایی‌اش آلن ویتل که از قضا سابقه بازی در پرسپولیس را داشته سوژه گزارشی در روزنامه لیورپول اکو است.

بزرگترین کشف تاریخ اورتون در پرسپولیس چه می‌کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه لیورپول اکو در گزارشی به شباهت عجیب چهره تام دیویس ستاره جوان این روزهای اورتون با دایی مشهورش آلن ویتل پرداخته، آلن ویتل که در ایران چهره‌ای بسیار شناخته شده است و در گذشته بازیکن پرسپولیس بوده است.

 

1498952

 

آلن ویتل در سال 1969 با اولین حضورش در ترکیب اورتون در لیگ دسته یک انگلیس ناگهان به ستاره‌ای مشهور تبدیل شد. ویتل در چهار بازی اول خود برای اورتون سه گل به ثمر رساند که دو گل از این گلها، برای آبی‌های مرسی‌ساید، پیروزی به ارمغان آورد.

 

1498955

 

ویتل در شش بازی پیاپی بعدی هم برای اورتون گلزنی کرد و از جمله یک گل در دربی آنفیلد مقابل لیورپول به ثمر رساند. او همچنین برای اورتون گلی به ثمر رساند که باعث شد این تیم در لیگ 1969-1970 به قهرمانی برسد. از همان زمان بود که ویتل با موهای طلایی‌اش لقب "دنیس لاو" جدید را از رسانه‌ها دریافت کرد. دنیس لاو که اسطوره گلزنی باشگاه منچستریونایتد بود و آلن ویتل از این لقب راضی نبود و قرار گرفتن نامش در کنار یک بازیکن قرمز را نمی‌پسندید.

 

اما هری کتریک سرمربی اورتون در دفاع از ویتل جمله‌ای به زبان آورد که نشان می‌داد از آینده او تا چه حد اطمینان دارد. او درباره ویتل گفته بود:" آلن ویتل بزرگترین کشف تاریخ اورتون است".

 

1498953

 

با اینحال ماه‌عسل آلن ویتل با اورتون خیلی  زود و به شکلی غیرمنتظره به پایان رسید و او در سال 1972 با قراردادی 100هزار پوندی راهی کریستال پالاس شد.

 

این اما آخرین حرکت غیرمنتظره مهاجم موطلایی اورتون نبود. تصمیم بعدی او پرواز به ایران برای پیوستن به پرسپولیس بود. تیمی که آن روزها حاکم بلامنازع فوتبال ایران بود و تلاش برای جذب ستاره‌های خارجی را آغاز کرده بود. ویتل اما بعد از مدتی با جدا شدن از پرسپولیس راهی استرالیا شد.

 

ویتل اولین بازی خود برای پرسپولیس را در سال ۱۳۵۶ در جام حذفی مقابل تیم همای تهران انجام داد. او اولین بازی خود در لیگ ایران را در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۵۶ در هفتهه چهاردهم جام تخت جمشید در ورزشگاه امجدیه و در مقابل تیم راه‌آهن به انجام داد که تنها هفت دقیقه کافی بود تا او برای تیم خود گلزنی کند تا پیروزی ارزشمند ۱-۰ تیم پرسپولیس مقابل راه‌آهن به نام او لقب بخورد. ویتل در بین هواداران تیم پرسپولیس محبوبیت قابل توجهی بدست آورد. او به همراه این تیم به مقام نایب قهرمانی جام تخت جمشید ۱۳۵۶ رسید. پس از انقلاب و نیمه‌تمام رها شدن جام تخت جمشید ۱۳۵۷، ویتل ایران را ترک کرد. 

 

1498959

 

 

آلن ویتل این روزها به لیورپول برگشته و در زادگاهش زندگی می‌کند. درحالیکه بسیاری از هواداران اورتون هر وقت که پسر خواهر جوان او تام دیویس را با پیراهن آبی اورتون می‌بینند یاد ویتل می‌افتند ولی او تا حالا حاضر نشده درباره پسرخواهرش با رسانه‌ها صحبت کند.

 

1498954

 

 

دیدگاه‌ها