کد خبر : 1685944 | 06 خرداد 1399 ساعت 14:29 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

سرمایه ‌های تیم ملی در خط هافبک

سرگیجه اسکوچیچ؛ کدام دونفر از این همه ستاره؟

دوران سرمربیگری اسکوچیچ همزمان شد با بحران جهانی کرونا تا هنوز بر سر لیست بازیکنان ملی برای بازی های باقی‌مانده در مقدماتی جام جهانی بحث وجود داشته باشد.

سرگیجه اسکوچیچ؛ کدام دونفر از این همه ستاره؟

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران و لیگ برتر پس از مدتی وقفه از هفته آخر خردادماه از سر گرفته خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیقی برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی از سوی فیفا و ای اف سی اعلام نشده. سایت یازده، با آنالیز کل بازی های لیگ برتر تا پایان هفته بیست و یکم، به تازگی با انتشار اینفوگرافی هایی عملکرد بازیکنانی که در اردوهای اخیر تیم ملی در زمان ویلموتس حضور داشتند پرداخته و در این یادداشت عملکرد این بازیکنان در پست هافبک میانی را بررسی خواهیم کرد.


نکته: آمار عملکرد لژیونرهای ایرانی از سایت های معتبر اروپایی برداشته شده و به دلیل عدم محاسبه بعضی از آیتم ها در این سایتها در بعضی از بخش ها عددی مقابل نام بازیکن قرار نگرفته است.

 

سه هافبک کلاسیک در رقابت با لژیونرها


سه قدرت کلاسیک فوتبال ایران، پرسپولیس، استقلال و سپاهان از یک هافبک کلاسیک و در کلاس ملی استفاده می کنند. نورالهی کریمی و نورافکن سه بازیکن ایرانی با توان تخریبی، بازیسازی و شوت زنی هستند و تیم هایشان تا حد زیادی به آمادگی این بازیکنان وابسته است.


 براساس آمار و نمرات سایت یازده هر سه بازیکن جز ده بازیکن برتر این فصل لیگ برتر هستند. نورالهی و کریمی که هردو سابقه بستن بازوبند تیم باشگاهی‌شان را دارند فقط چند ماه اختلاف سنی دارند و حالا در سن 26- 27 سالگی به پختگی رسیده‌اند و سالهای اوج فوتبالشان را در پیش دارند. نورالهی امسال در تمام بازیهای پرسپولیس در لیگ حضور داشته و یکی از باتبات‌ترین فصل هایش را پشت سر می گذارد و در حالی که بعد از رفتن برانکو بیشتر در راس عقب خط هافبک قرمزپوشان و به عنوان هافبک دفاعی بازی میکند توانسته 3 بار گلزنی کند و بر اساس آمار یازده، به طور متوسط در هر بازی بیش از 2 تکل و 3 قطع توپ داشته. علی کریمی هم این فصل یکی از ارکان تیمی است که استراماچونی ساخت و بعد از او هم لیدر خط میانی تیم مجیدی است. کریمی این فصل روی 7 گل لیگ برتری تیم‌اش تاثیر مستقیم داشته و با متوسط یک پاس کلیدی در هر بازی نقش بازیساز از عمق خط میانی تیم‌اش را بازی میکند. بر اساس آمار یازده کریمی در هر مجموعا حدود 5 تکل و قطع توپ را ثبت کرده است. این فصل هرچقدر برای کریمی و نورالهی با ثبات پیش رفته نورافکن را غافلگیر کرده است. امید که 23 سال بیشتر ندارد این فصل در سه پست برای سپاهان و تیم ملی امید به میدان رفته و از پس بازی در پست مدافع میانی هم برآمده. نورافکن این فصل روی 6 گل تیم‌اش تاثیر مستقیم گذاشته و در حالی تنها دو بازی تیم‌اش را از دست داده که کاپیتان تیم امید در بازی های مقدماتی المپیک بود.


نورالهی، کریمی و نورافکن برای به دست آوردن جایگاه ثابت در تیم ملی باید با امید ابراهیمی با تجربه، عزت الهی و حاج‌صفی رقابت کنند. سه بازیکنی که تجربه بین المللی زیادی دارند.

 

1498987

 

زوج بلژیکی تیم ملی


ابراهیمی که به تازگی از مرز 50 بازی ملی گذشته در اواخر دوران کی‌روش و در زمان ویلموتس هافبک مرکزی تیم ملی بود. امید در 32 سالگی مسن ترین هافبک میانی ملی‌پوش ماست و این فصل در یوپن بلژیک هم نقش محوری داشته. بر اساس اینفوگرافی سایت یازده امید در 18 بازی برای این تیم به زمین رفته و به طور متوسط در هر بازی 1.8 قطع توپ و 1.5 تکل موفق موفق داشته. عزت الهی اما این فصل هم با مصدومیت‌هایی مواجه شد و تنها توانسته در 4 بازی به میدان برود. اما هم تیمی بودن امید و سعید در یوپن می تواند عامل هماهنگی بیشتر انها باشد اسکوچیچ را امیدوار به داشتن یک زوج میانی با ویژگی های مکمل کند. به این جمع 5 نفره کاپیتان چندپستی تیم ملی حاج صفی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید برای انتخاب زوج یا مثلث میانی چه تنوع و حق انتخابی پیشِ روی مربی کروات است. حاج صفی تجربه بازی به عنوان یکی از سه هافبک میانی در زمان کی‌روش و یکی از دو هافبک میانی در زمان ویلموتس را دارد و توانایی و تجربه بازی در پست دفاع چپ و وینگر را هم در 109 بازی ملی اش دارد.

 

1498986

دیدگاه‌ها