کد خبر : 1685965 | 06 خرداد 1399 ساعت 15:58 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

آمار تست های مثبت چالش جدی برگزاری مسابقات

آیا سازمان لیگ به پلن B می رود؟

با اعلام باشگاه فولاد مبنی بر مثبت اعلام شدن 5 نفر از اعضای این تیم حالا شرایط ادامه رقابت های لیگ برتر وارد فاز جدیدی شده است.

آیا سازمان لیگ به پلن B می رود؟

به گزارش"ورزش سه" در حالی که سازمان لیگ به تیم ها از روز اول خرداد مجوز تمرینات را صادر کرد اما عملا برگزاری تست های الزامی ویروس کوید-19 تا الان اجازه نداده تا تیم ها تمریناتشان را به صورت جدی آغاز کنند.این در حالی است که هنوز برخی تیم ها تست های الزامی پروتکل بهداشتی سازمان لیگ را انجام نداده اند.


روزها می گذرند و اغلب تیم ها به جای تمرین درگیر انجام تست ها و یا چالش پاسخ های مثبت هستند. گل گهر ، فولاد، سایپا ، پرسپولیس و تراکتور باشگاه هایی هستند که پس از انجام اولین تست PCR اعلام کرده اند که تست برخی از افراد این تیم ها مثبت بوده است.


باتوجه به اینکه برخی از باشگاه ها هنوز تست های الزامی سازمان لیگ را انجام نداده اند این احتمال وجود دارد که در تست های بعدی این تعداد از افراد بیشتر هم بشود. موضوع قابل توجه اینجا است که سهیل مهدی رئیس کمیته برگزاری مسابقات از این گفت که ممکن است یک آزمایشگاه به عنوان مرجع برای انجام آزمایش تمامی تیم ها انتخاب خواهد شد.


موضوعی که دستکم می تواند نتایج آزمایش ها را یکدست کرده و از بروز از اتفاقات و بحران های بعدی جلوگیری کند. هرچند از ابتدا انتظار می رفت سازمان لیگ به عنوان مسئول برگزاری مسابقات حضور جدی تری در ماجرای برگزاری تست ها داشت و حتی در اعلام نتایج و اسامی نیز مسئولیت اصلی را به عهده می گرفت.


با این وجود و با اعلام تست هایی که هر روز برتعداد مثبت هایش اضافه می شد حالا به نظر می رسد سازمان لیگ باید به دنبال پلن B برگزاری مسابقات باشد. تیم ها با توجه به مثبت اعلام شدن تست برخی از اعضایشان بالاجبار باید به قرنطینه بروند و این تمرینات آن ها را به تعویق خواهد انداخت. براساس پروتکل سازمان لیگ تیم هایی که بیش از 5 بازیکنشان تست کرونایشان مثبت باشد بازی هایشان به تعویق می افتد با اینحال اکنون به نظر می رسد یک چالش جدید به وجود آمده است.


بالطبع تیمی که حتی یک نفر از اعضایش تست مثبت داشته باشند حداقل باید یک هفته در قرنطینه باشد آن هم در حالی که اکنون یک هفته از زمان آماده سازی آن ها بدون تمرین سپری شده است. آیا سازمان لیگ برتر از این روزهای شلوغ و بهمریخته می تواند لیگ نوزدهم را به سلامت به خط پایان برساند.

دیدگاه‌ها